Mnohí motorkári v dnešnej dobe skôr pozerajú na cenu, než na svoju bezpečnosť. Motooblečenie je ale vec, na ktorej sa neoplatí príliš šetriť – môže sa vám to veľmi vypomstiť
Prvá vec, ktorá by naše rozhodovanie pri kúpe motooblečenia mala usmerniť, je aký druh motocykla chceme jazdiť a ako ho budeme prevažne využívať. Náš „modelový motocyklista“ je začiatočník, ktorý bude na svojom práve kúpenom naháči jazdiť hlavne kratšie trasy po meste a občas k tomu pridá nejaký ten víkendový výlet. A chce si k nemu kúpiť primeranú výbavu a motooblečenie.
Prilba
Tou najzákladnejšou vecou je kvalitná prilba. Ako prvú voľbu by sme nášmu „naháčovému“ začiatočníkovi odporučili integrálnu prilbu. Tá totiž poskytuje najväčšiu ochranu a najviac nárazov pri nehodách štatisticky smeruje práve na bradu. Pravdou je, že v prípade prilieb takmer vždy platí, že cena rastie úmerne s kvalitou. Pri kvalitných značkových integrálnych prilbách treba rátať so sumou približne od 130 eur vyššie.
Bunda
Ďalej budeme pokračovať výberom vhodnej bundy. Pri nej je dôležité najmä to, aby vám „sedeli“ chrániče presne na miestach, kde majú byť. To znamená na lakťoch a ramenách.
Väčšina búnd sa predáva bez chrbtového chrániča (korytnačky), podľa nás by ste si ale bez neho na motorku nemali vôbec sadať. Tento chránič treba určite vyskúšať priamo na tele, bez toho ho nekupujte. Pre kvalitnejšie bundy je k dispozícii viac chráničov, občas sú aj nastaviteľné. Dizajn riešiť nebudeme, no ako prvú a základnú by sme odporúčali látkovú bundu s termovložkou a prípadne aj s nepremokavou membránou. Tu treba rátať s cenou minimálne dvesto eur, bez problému sa však môže vyšplhať aj na dvojnásobok – najmä ak bunda bude z technických materiálov. Koženú by sme možno prikúpili neskôr.
Rukavice
Ďalším nevyhnutným doplnkom sú rukavice. Pri nich opäť nešetrite, uvedomte si, že pri páde sa šúchate rukami napred. Dobrá rukavica by preto mala mať hlavne kvalitné dlaňové chrániče s protišmykovou úpravou, aby ruky na riadidlách nekĺzali. Ako základ by sme skôr odporučili dlhé rukavice – aj kvôli ochrane pred vetrom. Tu by sme uprednostnili pred látkovými kožené – poskytujú väčšiu ochranu a dlhšie vydržia. Rukavice musia na rukách sedieť. Tu neplatí, že neskôr povolia. Pri zovretí ruky okolo riadidiel by sa vám rukavice na dlani nemali krčiť. Pri nich treba rátať s cenou od sto eur vyššie.
Nohavice
Pokračujeme nohavicami. Pokiaľ v nich chcete chodiť aj do práce a na stretnutia, tak určite by sme volili kevlarové alebo aramidové rifle. Keďže sa s cenou snažíme zostať čo najnižšie, tak skôr tie kevlarové.
Chrániče kolien musia sedieť presne na kolene a nie nad ani pod ním. Tu ale pozor! Je potrebné uvedomiť si, že na motorke sedíte. Takže chrániče vám musia sedieť na pokrčenej nohe a nie v stoji. Niektorí výrobcovia vybavujú chrániče suchým zipsom, aby ste si ich vedeli v nohaviciach optimálne nastaviť. Pri nohaviciach treba rátať s cenou minimálne 150 eur.
Remi ja by som povedal ze za kvalitnu prilbu aj 400€ a vyssie…treba si uvedomit ze medzi lacnou a poriadnou prilbou je rozdiel nielen v bezpecnosti ale aj komfort, hlucnost atd co ma vplyv na to ako sa v nej potom sustredis na jazdu a to sa zase vraciame k bezpecnosti ruka v ruke…a tiez draha prilba nemusi automaticky sediet na tvar mojej hlavy treba si vyskusat a investovat do takej ktora bude pre mna „dokonala“ v idealne ak je moznost skusit v nej aj pojazdit pred kupou ci nieje moc hlucna
pridal by som tam este kuklu co ti chrani krk napriklad pred vcelami, dlhe rukavice takisto chrania aj aby sa ti hmyz nedostal do rukavov moze to neprijemne prekvapit…