Spoločnosť KIA odhalila v týchto dňoch podrobnosti o špičkovej technológii sledovania mŕtveho uhla. Túto novinku si okúsi ako prvý model Sorento.

Prvá generácia Sorento prišla na svet v roku 2002 a vďaka svojim jazdným vlastnostiam a objemnému 3.5 litrovému motoru Sigma si ju obľúbilo mnoho zákazníkov. Už vtedy si ale získaval športový dizajn, ktorý sa vyznačoval liatinovými kolesami a diaľkovým centrálnym zamykaním. Stavím sa, že vtedy sa o digitálnom displeji a kamerách na spätných zrkadlách nikomu ani nesnívalo.

https://www.facebook.com/KiaSlovensko/videos/565263467527924/?v=565263467527924

Sorento je prvé vozidlo značky KIA v Európe, ktoré pixelov ento pokrokový systém asistencie pre vodiča. Je to pritom ale iba jedna z mnohých funkcií nového digitálneho prístrojového vybavenia s rozmermi 12,3 palca. Technológia BVM zlepšuje výhľad vodiča na oboch stranách vozidla pri jazde po rýchlostných cestách a je koordinovaný so smerovkami.

Keď ako vodič zapnete smerovku, keďže chcete zmeniť jazdný pruh, a na slepom mieste je skryté ďalšie vozidlo, tak sa na ľavej alebo pravej strane združeného prístroja TFT-LCD zobrazí video s vysokým rozlíšením. Toto video na krátku dobu nahradí rýchlomer alebo tachometer, no stále zobrazuje rýchlosť. Ak sa rozhodnete ignorovať údaje na displeji a hrozí vám zrážka, auto zakročí a vyhne sa kolízii.

Video zachytávajú široko-úhle fotoaparáty s vysokým rozlíšením ukryté v krytoch vonkajších spätných zrkadiel. Akú to má vlastne výhodu? Poskytujú širší uhol pohľadu ako samotné zrkadlá, takže vodič má jasný výhľad na vozidlo idúce v mŕtvom uhle.

Túto technológiu budú mať zatiaľ Európania k dispozícii iba v modeli Sorento. Je súčasťou komplexného balíka, ktorý okrem tejto technológie ponúka monitor periférneho videnia, asistenčný systém na zabránenie zrážkam pri parkovaní a aj audio systém Bose Perfomance Series.

Digitálny prístrojový štít Supervision je navrhnutý tak, aby šoférovi čo najjasnejšie zobrazoval informácie. Na displeji s vysokým rozlíšením 1920 x 720 pixelov nahrádza tento systém konvenčné rýchlomery a tachometre jedným veľkým displejom, ktorý obsahuje digitálne ukazovatele ostré ako britva.

Zdroj: KIA

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokTEST Opel Zafira Life už nemá s rodinným MPV spoločné vôbec nič
Nasledujúci článokMotorka je srdcová záležitosť, vyberajte ju ale rozumom