Domov News Peugeot e-Traveller – nová modulárna elektrododávka do mesta

Peugeot e-Traveller – nová modulárna elektrododávka do mesta

e-Traveller

Nový e-Traveller ponúka až 9 miest, tri dĺžky, dve kapacity batérií a maximálny dojazd až 330 kilometrov.

Elektrická verzia Travelleru, respektíve e-Traveller, si zachovala všetky prednosti verzie so spaľovacím motorom. Je dostupná v troch dĺžkach, odvezie až 9 pasažierov a bonusom je výška len 190 centimetrov. Vďaka nej sa inak pomerne veľké auto bez problému vojde aj do podzemných garáží.

Ak k tomu prirátame aj fakt, že polomer otáčania medzi obrubníkmi je len 11,3 metra, Traveller patrí k najobratnejším dodávkam v úzkych uličkách mestských centier. V dlhej verzii dobre poslúži aj ako klasická dodávka pre dvoch, respektíve troch pasažierov s maximalizovaným nákladným priestorom.

Kabína môže byť – v závislosti od prevedenia – usporiadaná pre dvoch až deviatich pasažierov, sedadlá môžu byť otočné a posuvné. Verzia VIP napríklad ponúka kancelárske sedenie so 4 samostatnými sedadlami otočenými oproti sebe alebo 5 sedadiel, trojzónovú klimatizáciu a zatmavené strešné okno. V 5-miestnej verzii máte k dispozícii až tritisíc litrov na batožinu.

Pozrime sa však na to zaujímavejšie – implementáciu elektrického pohonu. Auto využíva modulárnu platformu EMP2 (Efficient Modular Platform) a elektrický pohon je veľmi podobný ako v nových modeloch PEUGEOT e-208 a SUV PEUGEOT e-2008.

Elektropohon v detailoch

Zmenou prešla iba automatická prevodovka. Tá je sprevodovaná kratšie, čo je vhodné pre úžitkové autá. Zmenil sa aj jej ovládač, je páčkový a v interiéri pribudla elektrická parkovacia brzda, čo je v tomto modeli úplná novinka. e-Traveller je zároveň prvým elektrickým modelom Peugeot, ktorý ponúka dve možnosti dojazdu. Ten môže byť v závislosti od kapacity li-ion batérií, ktorá je buď 50 kWh alebo 75 kWh., buď 230, alebo 330 kilometrov (podľa WLTP).

Auto sa štandardne nabíja pomocou 7,4 kW jednofázovej nabíjačky. Za príplatok môžete mať efektívnejšiu  11 kW trojfázovú nabíjačku. Zo štandardnej zásuvky (8 A), trvá plné nabitie 31 h (50 kWh batéria) alebo 47 h (75 kWh batéria), cez 7,4 kW wall-box sedem a pol hodiny (50 kWh batéria) alebo 11 hodín a 20 minút (75 kWh batéria) s trojfázovou (7,4 kW) palubnou nabíjačkou. Teplotná regulácia batérie umožňuje využívanie 100 kW rýchlonabíjačiek v ktorých 50 kWh batériu na 80 percent dobijete za polhodinku, 75 kWh batériu za trištvrte.

Auto ponúka 3 jazdné režimy. Eco (60 kW, 180 Nm), zameraný na dojazd, Normal (80 kW, 210 Nm), ideálny na každodenné používanie a Power (100 kW, 260 Nm), vhodný pri vyššej záťaži. Len pre zaujímavosť – v meste sa do rýchlosti 30 km/h stará o bezpečnosť chodcov zvukový signál. Ten ich na prítomnosť inak tichého elektromobilu upozorňuje nielen pri cúvaní, ale aj pri jazde vpred. Pokiaľ ide o technické parametre, tak maximálna rýchlosť e-Travelleru je 130 km/h a na stovku zrýchli za 13,1 sekundy.

Auto má komfortnú a technologickú výbavu porovnateľnú s osobnými autami. Nechýbajú v nej napríklad bezdotykové otváranie bočných dverí, bezkľúčový prístup a štartovanie, head-up displej, Grip Control, tempomat, automatické prepínanie svetiel. O prepojenie s mobilnými zariadeniami sa starajú technológie Mirrir Link, Android Auto a Apple Car Play.
Peugeot e-Traveller prichádza v Európe do predaja práve v tomto čase, cena pre slovenský trh bude ešte upresnená.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokTEST Škoda Octavia Combi 2.0 EVO TDI, v detailnej recenzií
Nasledujúci článokTEST Peugeot 208 GT Line – Slovák, ktorý ma (ne)sklamal
Pracujem ako motoristický a technologický novinár už 17 rokov. Počas nich som spolupracoval s denníkom Národná obroda, časopisom Brejk, portálom Autoserver a najdlhšie, vyše 14 rokov, s týždenníkom Plus 7 dní. Zároveň som prispieval do niekoľkých odborných médií a som členom slovenskej poroty Auta roku. V oblasti automotive ma zaujímajú hlavne nové technológie a ekonomické trendy.