Kórejský Hyundai KONA Electric stanovuje vysokú latku v počte predaných kusov. Navyše tento konkrétny model neobišlo ani viacero prestížnych ocenení.

Elektrický Hyundai KONA žne úspechy všade kam príde. Ako už nadpis článku prezrádza, azda najväčším úspechom tohto modelu sú jeho predajné čísla. Aj napriek svojej relatívne vysokej základnej cene si ho obľúbili zákazníci po celom svete. Od jeho príchodu na trh v marci 2018 až do konca júna 2020 sa predalo presne 103 719 kusov, z toho väčšina mimo jeho rodnej krajiny. Zásadne tomu napomohlo viacero faktorov.

Tým prvým a azda najznámejším sú štátne dotácie na kúpu elektromobilu. Kým na Slovensku je to s dotáciami rôzne, v Nemecku môžete vďaka dotácií jazdiť na elektromobile zadarmo až dva roky. Mnoho krajín rozdáva dotácie na nákup elektromobilov a následné zníženie emisií CO2, no častokrát sú limitované maximálnou cenou vozidla. Tu prichádza do hry ďalší faktor modelu KONA Electric. Aj napriek tomu, že sa jeho cenovka môže javiť ako privysoká, v porovnaní s konkurenciou zákazníkovi poskytuje veľa muziky za málo peňazí. KONA je priestrannejšia než napríklad Renault Zoe či Nissan LEAF, čo z nej robí praktickejšie rodinné auto a skvele apeluje na európskeho zákazníka.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Obľúbený aj v USA

Od príchodu do predaja KONA dokazovala svoje kvality ako rýchle nabíjanie či špičkový dojazd po celom svete, o čom svedčia aj rôzne prestížne ocenenia. Tým najčerstvejším je ocenenie od TopGear-u, ktorý po absolvovaní 1 600 kilometrového roadtripu modelu oficiálne udelil titul najlepšieho malého rodinného auta. Kórejská KONA bola dokonca podľa U.S. News and World Report najlepším elektrickým autom na svete, zatiaľ čo WardsAuto 2019 ju zaradilo do top desiatky. Ocenenia ďalej pokračujú vymenovaním za Dostupné elektrické auto roka prestížnym portálom AutoExpress a španielskym týždenníkom ABC, podľa ktorého je KONA najlepším automobilom roka. Kórejský elektromobil si obľúbili aj zákazníci v Severnej Amerike, vďaka čomu si tento model pripísal na konto aj ocenenie za najlepšie úžitkové auto roka 2019.

Cieľom automobilky Hyundai je, aby sa bezemisný transport stal čoraz dostupnejším aj pre masy a tak sa stal súčasťou každodenného života. Pre dosiahnutie tohto cieľu má automobilka v pláne od roku 2025 predávať 560 000 elektromobilov ročne.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!