Prieskum Asociácie výrobcov automobilov OICA ukazuje, že takmer tretina všetkých automobilov vyrobených na svete sa už vyrába v Číne.

Konkrétne, 32 percent všetkých automobilov v roku 2019 bolo vyrobených Číňanmi a od roku 2014 bol najväčší pokles výroby zaznamenaný v Spojených štátoch, kde v minulom roku vyrobili o 40 percent menej ako v roku 2014.

Je tiež zaujímavé pozrieť sa na počet automobilov vyrobených v rokoch 2014 až 2019 – svetoví výrobcovia v minulom roku vyrobili menej automobilov ako v roku 2014, ale niektoré ázijské trhy stále rástli a zvyšovali počet automobilov vyrobených počas päťročného obdobia. Najvyšší rast bol zaznamenaný v Indii, kde už produkujú 3,6 milióna ročne. Najvyšší pokles však zaznamenali v Spojených štátoch. Tam vyrába svoje autá čoraz menej výrobcov a za päť rokov sa počet automobilov vyrobených v USA znížil až o 40 percent.

Bláznivé čísla? Každé tretie auto pochádza z Číny!

Čína si ako najväčší trh na svete stanovuje vlastné pravidlá

Ako ukazujú čísla, v roku 2019 Nemci vyrobili menej automobilov, ale Volkswagen zároveň zvýšil svoj podiel automobilov vyrobených v Číne. Pochopiteľne, asi 39 percent všetkých predajov celej skupiny pochádza z Číny. S presunom výroby do iných krajín je automobilový priemysel internacionalizovaný, prenáša sa know-how a osvedčení výrobcovia sa spájajú s inými čínskymi alebo ázijskými výrobcami. Týmto spôsobom znižujú náklady na vstup na čínsky trh, zdieľajú technológie medzi sebou a spolu s domácou spoločnosťou uľahčujú presviedčanie zákazníkov na miestnom trhu.

Tlak na výrobcov

Minulý rok stavila čínska vláda na zaujímavú stratégiu. Predaj elektrických automobilov sprevádzali takzvané uhlíkové úvery. Existujúci úverový systém pre výrobcov ich zaväzuje k tomu, že musia zarobiť desať percent svojej ročnej produkcie. V budúcom roku sa sadzba bude zvyšovať o ďalšie dve percentá.

Bláznivé čísla? Každé tretie auto pochádza z Číny!

Výrobcovia môžu získať kreditné body tým, že vyrábajú elektrické vozidlá a za ne získavajú dva až päť bodov (v závislosti od dojazdu vozidla.) Body sa získavajú aj za automobily vyrobené v Číne. To je dôvod, prečo veľké množstvo výrobcov rozširuje svoju spoluprácu s domácimi spoločnosťami alebo stavebnými závodmi (napríklad Tesla).

Podľa tohto prieskumu čínski spotrebitelia častejšie prijímajú alternatívne pohonné systémy ako spotrebitelia z Európy alebo Spojených štátov. Odhaduje sa, že do roku 2035 bude podiel všetkých registrácii nových vozidiel, ktoré sú plne elektrické či hybridné, až 80 %. V Európe a USA bude tento podiel v rovnakom období niekde medzi 31 a 35 percentami.

Zdroj: OICA

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokElektričky premávajú po Bratislave už 125 rokov, ako sa zmenili?
Nasledujúci článokStarú Seneckú cestu čaká kompletná uzávierka