Smutná informácia pre fanúšikov výkonných vozidiel Hyundai – Horúca a rýchla verzia modelu Tucson N sa na svetlo sveta pravdepodobne nedostane.

Hyundai dlhé roky usilovne pracoval na tom, aby presvedčil svet o tom, že dokáže vyrábať schopné a lákavé športové vozidlá. Z toho, čo sme doteraz mohli vidieť (ako je napríklad i30 N) je jasné, že odvádzajú naozaj dobrú prácu. H-áčková značka výkonu N si dobyla svoje miesto v motoristickej komunite a jej krv mala prúdiť aj do ďalších modelov Hyundai ako je Tucson. Teda, aspoň sme si to mysleli.

Zlé správy, Tucson N už nie je hudbou budúcnosti

Nový Hyundai Tucson, ktorý podľa nákresov sľubuje radikálny štýl, bol ospevovaný ako nástupný nositeľ značky N. Podľa blogu The Korean Car Blog sa to ale neudeje. Našťastie si Tucson zachová svoju N-Line a tak nejaký ten športový zážitok ponúkne. Nová generácia SUV odhalí svoje krivky už 15. septembra 2020, do predaja sa dostane v roku 2021. Aj keď bude derivát N vyradený z ponuky, N-Line bude najvyšším výkonnostným radom.

Očakáva sa, že športový N-Line pre amíkov bude poháňaný 2,5-litrovým preplňovaným motorom, ktorý by mal rozprúdiť údajne 345 konských síl. To je dosť dobré číslo na to, aby sa z 0-100 km/hod rozbehol pod časovým limitom šiestich sekúnd. To nás ale nemusí zaujímať, pokiaľ teda nechceme závidieť. Európska verzia by mala dostať pod kapotu 1,6-litrový agregát T-GDi, ktorý spraví 0-100 km/hod behom 9,1 sekundy. Produkovať by mal 180 koní.

Zlé správy, Tucson N už nie je hudbou budúcnosti

Takže auto bude agresívnejšie na pohľad a zároveň aj na jazdné vlastnosti. Nový Tucson by mal prísť po prvýkrát s plnohodnotným hybridným pohonom. As sa sami seba pýtate, prečo Tucson nepríde aj s vyššou výkonnostnou paletou, odpoveď je pomerne jednoduchá a fanúšikov výkonu nepoteší. Môžu za to európske emisné normy.

Emisné normy sa pre všetky typy vozidiel rok od roka sprísňujú. Toto sprísňovanie má najväčší dopad najmä na naftové agregáty, ktoré sú v súčasnosti už možno čistejšie ako tie benzínové. Najnovšie emisné normy im aj tak môžu spôsobiť väčšie problémy ako by sa mohlo zdať.

Zlé správy, Tucson N už nie je hudbou budúcnosti

Najväčším problémom naftových motorov je ich prevádzka v meste “za studena”. Inými slovami, pokiaľ na dieselovom aute neprejdete potrebnú vzdialenosť, jeho ústrojenstvo sa nestihne dostatočne zahriať a tým pádom motor takzvane trpí a zároveň má vysoké emisie. To sa v konečnom dôsledku môže podpísať na tom, že aj nové auto nemusí prejsť emisnou kontrolou.

TEST BMW X3 xDrive 30e: Keď dostane e-mobilita novú úroveň

Zdroj: The Korean Car Blog

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokTEST Mercedes-AMG CLA 45S, kompakt s výkonom Lamborghini
Nasledujúci článokSériový Lucid Air odhalený, dojazdom prekonáva spaľovacie autá, výkonom Bugatti!