Emisné normy sa pre všetky typy vozidiel rok od roka sprísňujú. Toto sprísňovanie má najväčší dopad najmä na naftové agregáty, ktoré sú v súčasnosti už možno čistejšie ako tie benzínové. Najnovšie emisné normy im aj tak môžu spôsobiť väčšie problémy ako by sa mohlo zdať. Našťastie, spoločnosť Vitesco Technologies prišla s unikátnym riešením, ktoré aj dieselovému motoru pomôže splniť normu Euro 7.

Najväčším problémom naftových motorov je ich prevádzka v meste “za studena”. Inými slovami pokiaľ na dieselovom aute neprejdete potrebnú vzdialenosť, jeho ústrojenstvo sa nestihne dostatočne zahriať a tým pádom motor takzvane trpí a zároveň má vysoké emisie. To sa v konečnom dôsledku môže podpísať na tom, že aj nové auto nemusí prejsť emisnou kontrolou. Novinka od firmy Vitesco Technologies tomu ale môže zabrániť, nakoľko sa sústreďuje na najrizikovejšiu časť výfukového systému, na katalyzátor.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Práve v dôsledku nedostatočne zohriateho katalyzátora dochádza k tomu, že auto môže mať zvýšené emisie skleníkových plynov NOx a CO2. Avšak s použitím novo vyvinutého katalyzátora tomu bude koniec. Inžinieri vo Vitescso Technologies sa totiž zamerali na “tepelný manažment” tejto časti výfukového systému. Tá spočíva v tom, že samotný katalyzátor bude vyhrievaný, čo spôsobí, že už počas studeného štartu príde k rapídnemu poklesu škodlivých plynov. Zabezpečí to jeho funkcionalitu už od prvých metrov. Pri použití výhrevu s výkonom 4 kW vedci prišli na to, že pokles emisií NOx je až 48%. Emisie CO2 potom klesli síce len o 3%, no aj tak je to výrazný posun nadol. Navyše podľa analýz vyplýva, že s novým katalyzátorom naftové agregáty dosahujú až o 97% lepšiu účinnosť čistenia výfukových plynov.

Všetky merania boli vyhotovené v testovacom WLTP cykle, kedy do testovacej trate bola zaradená aj tzv. “Traffic for London” prevádzka, čo je pomalá jazdy v hustej kolóne. V tomto prípade sa dokonca podarilo znížiť emisie NOx až o 62%. Treba dodať, že samotný katalyzátor je vytvorený pre autá so 48-voltovým mild hybridným dieselovým pohonom. Novinka by mala byť implementovaná vo vozidlách už v roku 2022 a to v konkrétne bližšie nešpecifikovanom vane od európskeho výrobcu.

Motor 1,6 TDI sa neuchytil a preto pomaly končí

Zdroj: Vitesco Technologies

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!