Domov News Motor 1,6 TDI sa neuchytil a preto pomaly končí

Motor 1,6 TDI sa neuchytil a preto pomaly končí

1,6 TDI motor končí

Dieselový agregát 1,6 TDI mal byť akousi náhradou za slabšiu verziu motora 1,9 TDI a zároveň za opovrhovaný 1,4 TDI, ktorý poznáme najmä zo starších modelov koncernu VW. Avšak ako posledné štatistiky ukazujú, jeho obľuba je diametrálne odlišná ako sa očakávalo. Preto sa v koncerne rozhodli pristúpiť na tvrdé riešenie a malý dieselový agregát sa postupne sťahuje z ponuky výrobcov.

Že je 1,6 TDI sklamaním dokazujú aj predajné čísla. Motor, ktorý mal byť predovšetkým určený pre lacnejšie mestské autá, respektíve slabšie vybavené autá stredných tried dnes prakticky už nemá zákazníkov. Podľa údajov trhu od našich západných susedov, kde je značka TDI veľmi populárna si tento agregát kupuje čím ďalej tým menej ľudí. Zástupcovia českého Volkswagenu potvrdili, že „jedna-šestka“ postupne zmizne z ponuky modelov Polo, T-Cross a dokonca aj z väčšieho T-Rocu.

Dôvodom má byť omnoho vyššia obľuba benzínových trojvalcov, respektíve uprednostňovanie naftového motoru s vyšším objemom. Čísla hovoria za seba. Od začiatku predaja naftového modelu T-Cross, práve s motorom 1,6 TDI, po tomto ekvivalente siahli len žalostné 3% zákazníkov. V rovnakom modeli má 5%-né zastúpenie agregát 1,5 TSI, ktorý je ale vo väčších autách koncernu pomerne obľúbený. Ostatné predané malé mestské crossovery od VW majú pod kapotou práve litrové TSI.

1,6 TDI

Rovnaký osud má diesel aj v Pole, ktoré stojí na rovnakej platforme ako T-Cross. Aj v tomto prípade si zákazníci radšej vyberú malý trojvalec, ktorý môže mať s odstupom času najmä v meste podstatne nižšie prevádzkové náklady a náklady na údržbu. Na druhú stranu je pomerne prekvapením, že 1,6 TDI zmizne z ponuka aj väčšieho T-Rocu. Tu sa očakáva nasadenie nového agregátu 2,0 TDI Evo, ktorý disponuje rovnakým výkonom a už teraz je v ponuke novej Octavie, Leonu alebo Golfu. T-Roc si však tento motor ponechá až do faceliftu.

Podobná situácia aká je v ponuke Volkswagenu sa stane realitou aj v ponuke SEATu. Malý diesel skončí už v tomto roku v ponuke Ibizy a Arony bez priameho nástupcu. Ibiza a Arona sa tak pridajú na vlnu Fabie, ktorá dieselový agregát nemá v ponuke už druhým rokom. Či podobný osud čaká aj na Scalu, Kamiq alebo Karoq pre túto chvíľu nie je známe. Logicky by to však dávalo zmysel.

Test Škoda Karoq 1.6 TDI Ambition, sociálna výbava?!

Zdroj: Autorevue

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článok5 historických áut vhodných pri vypuknutí apokalypsy
Nasledujúci článokTEST Audi Q3 Sportback: Jednogeneračné auto so štýlom
Som študentom Fakulty Elektrotechniky a Informatiky STU. Vo svojom voľnom čase sa venujem najmä technologickým novinkám z oblasti IT a autonómnych technológií. Sledovanie noviniek a pokrokov v automobilizme patrí medzi moje najväčšie koníčky. Najviac častu trávim sledovaním koncernu VW a taktiež elektromobilitou a vecami s ňou spojenými.