Volkswagen na motorovom sympoziu vo Viedni predstavil nové motory.

Zaujme hlavne mild hybridné benzínové ústrojenstvo a mnoho iného, medzi čo nepochybne patrí aj naftový štvorvalec 2.0 TDI ktorý bude naladený do viacerých výkonovývh verzií. VW príchod hybridného ústrojenstva avízoval dlho vopred.

V prípade naftového agregátu ide doslova o prekvapenie. Pretože až doteraz neboli známe žiadne konkrétne údaje. Teraz už asi nie je pochýb o tom, že VW si naftové motory ponechá kludne dlhšie ako do polovice nasledujúceho desaťročia. Význam modernizovaného motoru je nepochybne enormný, a to z dôvodu, že nový dvojlitorvý agregát nahradí celú skupinu motorov EA288.

V preklade, motory 1.4 TDI, 1.6 TDI a 2.0 TDI. Hovoríme o rozpätí od 55 do 140 kw (75 až 190 koní). Nový motor 2.0 TDI ponúkne rozmedzie od 100 do 150 kw (136 až 204 koní).
Volkswagen dáva na vedomie aj fakt, že okrem výkonu narástol aj krútiaci moment. Najpotentnejšia verzia spomínaného nového dvojlitra bude generovať presne 400 Nm. V rozpätí od 1750 až 3000 otáčkach za minútu.

Okrem spalovacieho motora je súčasťou tiež 12 voltový štartér/generátor, rovnako aj lithium-ionotvé batérie. Oproti predošlému agregátu bola navýšená efektivita aj životnosť filtra pevných častíc. VW tak isto slubuje zlepšenie odozvy turbodúchadla. Nový motor podlieha všetkým dnes známym emisným normám.

V modeloch Audi sa tento motor objaví ešte tento rok. Ďaľšie značky koncernu ho dostanú v rokoch 2019-2020. S príchodom nového desaťročia, menší ako dvojlitorvý naftový motor v autách z koncernu VW teda nečakajme.