Kompaktné SUV a náhradník za Škodu Yeti prišiel na trh v plnej paráde. Auto ako šité do mesta, pohodlný podvozok a naprataný ,,social-packet“ robia z Karoqu atraktívne vozidlo, ktoré poteší nielen spotrebou, ale aj priestorom.

Škoda Karoq zvonku nepôsobí nijako výstredne. Vďaka jednoduchým, no zároveň ostrým líniám auto vyzerá veľmi prirodzene. Oplastovaniesvetlá výška dodáva vodičovi pocit, že Karoq je dobrodruh do každého terénu. Aj keď to tak nie je.

Najväčším prekvapením pre mňa osobne bola takzvaná sociálna výbava. Ak takto mieni škodovka otočiť všetky svoje modely, tak na sociálku v štýle „nemáš rádio a elektrické okná ani nečakaj“ môžeme zabudnúť. Za cca 20 000 eur dostane človek všetko podstatné, čo na cestu autom potrebuje. Karoq v tejto výstroji hrá už vyšší level.

Poďme sa ale pozrieť dovnútra. Prvá vec ktorá určite poteší, sú veľmi príjemné a dobre tvarované sedadlá. Dlhé cesty tak nebudú utrpením, a to ani pre cestujúcich v zadnom rade. Displej infotainmentu je jednoduchý, prehľadný a nájdete v ňom všetko. Šikovné prepojenie telefónu cez Bluetooth, navigácia, rôzne nastavenia a rýchla reakcia na dotyk – tento komplet je naozaj chvályhodný.

Na stredovom panely sa nachádzajú kurzory kúrenia a klimatizácie. Priečinok na telefón a výstupy USB sa dá zavrieť posuvnou roletkou, takže keď mobil nechcete mať na očiach – nemusíte. Mínusom ale je, že pokiaľ prehrávate hudbu cez USB, tak ho proste nezatvoríte. Simply Clever riešenia sa nachádzajú v celom aute, ale to už je pri Škodovke taká obľúbená klasika.

V nami testovanej výbave Ambition sa nachádzalo hneď niekoľko asistenčných systémov. V prvom rade parkovacie senzory, ktoré sú pri aute takejto veľkosti samozrejmosťou. Adaptívny tempomat, Front Assist, Emergency Assist, Lane Assist, asistent rozbehu do kopca boli tiež súčasťou.

Vytkla by som ale jednu maličkosť – Emergency Assist, ktorý sleduje a varuje pred nehodou je dosť háklivý a otravný. Ak sa totižto na diaľnici vo vyššej rýchlosti približujete k autu, ktoré idete obiehať, dosť nepríjemne a agresívne zakvíka.

A aký je motor? Veľa ľudí chváli dynamickejšiu 1.5 s benzínom, my sme mali na test 1.6 diesel. Na tak objemné auto je pod kapotou troška malý výkon (110 koní), ale tento prvok podľa mňa vyváži pohodlie a komfort podvozku. Na diaľnici sa rozbehnete síce lenivejšie, ale úsmev vyčarí nízka spotreba.

Po týždni jazdenia bola priemerná spotreba 5,6 litra na 100 km, čo je na auto väčších rozmerov veľmi dobrý výkon. Ak by ale auto bolo nasadené do čisto mestského prostredia, preferovala by som automatickú prevodovku.

Vrátim sa ale k podvozku. Aj napriek tomu, že sa mi zdá trocha tuhší ako pri iných mestských SUV, Karoq zvláda nerovnosti vynikajúco. Pozitívom je, že v aute fakticky pocítite iba naozaj väčšie nerovnosti, takže v aute ani nebudete vedieť že idete po tankodrome.

Napriek tomu, že reálne mínusy sa na tomto aute hľadajú ťažko, povedala by som že konštruktéri mohli viac odhlučniť kabínu. Pri jazde nad 80 km/hod museli byť reproduktory o niečo hlasnejšie. Nie je to však žiadne prekvapenie, keďže aerodynamika pri takomto aute nie je až taká podstatná. Predsa len, ide o rodinné auto a nie o dáky superšportiak.

Ako posledný by som spomenula ešte raz vnútorný priestor, ktorý je naozaj priestranný. Objem kufra je 521 litrov. To znamená, že nákupy či batožinu na dovolenku pre celú rodinu nebudete mať problém schovať do auta. Čo mi však troška vadí je nakladacia plošina, ktorá by podľa môjho názoru v tak veľkom aute mala mať rovnú plochu. Namiesto toho dostal Karoq vysunutú a nepraktickú hranu.

Takže pokiaľ túžite po takomto zväčšenom pomocníkovi na cesty a nepotrebujete 7-miestny Kodiaq, Karoq je ideálnym riešením. Kodiaq je dokonca 2-krát tak drahý. Vo svojom segmente sa stal Karoq silným konkurentom pre koncernový SEAT Ateca, či zástupcu japoncov Nissan Qashqai.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.