Zdá sa, že Nemci to s obmedzovaním dieselových motorov myslia skutočne vážne. Už dlhšiu dobu platí vo viacerých nemeckých mestách zákaz vjazdu do centra s autom, ktoré má dieselový motor. Od budúceho roka sa zákonodarcovia ekonomicky najsilnejšej európskej krajiny rozhodli ešte viac pritvrdiť. 

Zákaz, ktorý bude platiť od 1. júla 2019, totiž oficiálne obmedzí vstup dieselových áut na diaľničný úsek A40. Od tohto dátumu totiž podľa súdu v Gelsenkirchene začne platiť obmedzenie pohybu áut s dieselovými motormi na 18 z celkových 50 okrskov mesta Essen, spolkového štátu Porúrie.

Najväčším prekvapením však je, že v zmienenej oblasti sa taktiež nachádza aj niekoľko kilometrov dlhý úsek spomínanej diaľnice A40. Od 1.7.2018 bude teda zákaz platiť pre vozidlá, ktoré majú emisné normy do Euro 5. Na jeseň toho istého roku sa zákaz začne týkať všetkých dieselových áut, ktoré nespĺňajú emisnú normu Euro 6 a vyššie. Problém môže byť možno väčší ako sa zdá. Nielenže sa obmedzí vstup vozidiel, ktoré vôbec nemusia byť staré, no najviac pravdepodobne utrpí priemysel. Práve ten je v danej oblasti veľmi rozšírený.

Dalo by sa povedať, že oblasť, v ktorej sa zákaz dostane už čoskoro do platnosti, pritom nie je vôbec znečistená. Posledné merania, ktoré sa v oblasti vykonali, ukázali prekročenie limitu uhoľnatých látok v ovzduší o 10 mg na meter kubický. Akceptovateľná norma je však až na úrovni 40 mg na meter kubický. Že sa Nemci s majiteľmi dieselových áut naozaj nehrajú nasvedčuje aj fakt, že do centra Berlína sa už nedostanete s autom, ktoré nespĺňa minimálne normu Euro 5. Od budúceho roku sa zákaz presunie aj na mestá ako Frankfurt nad Mohanom, Stuttgart či Kolín nad Rýnom. Sem sa nebudú môcť dostať vodiči, ktorých autá nespĺňajú minimálne normu Euro 4. Paradoxom však je, že v Nemecku nie sú bez ohrozenia už ani vodiči, ktorých autá nemajú viac ako 3 či 4 roky. Tým sa len potvrdzuje, aký silný dopad mal škandál Dieselgate na budúcnosť automobilizmu na starom kontinente.

Zdroj: Spiegel | startstop.sk