Modelové verzie M3 a M4 sú v každom ohľade lepšie ako ich predchodcovia – majú väčší výkon, lepšiu ovládateľnosť a vôbec prvý krát sú v ponuke dostupné s pohonom všetkých kolies.

Áno, nový dizajn masky chladiča zostáva kontroverzný, ale BMW tvrdí, že zväčšenie mriežky je opodstatnené aj v hľadiska fyziky. Veľký motor predsa potrebuje chladiť viacej vzduchu. Odvážny dizajn, ktorý sme prvý krát videli v kupé radu 4, bol aplikovaný na M3 aj M4.

Čakanie na BMW M3 a M4 konečne skončilo, tu sú!

Oba modely sú poháňané aktualizovanou verziou radového šesťvalca s objemom 3,0 litra a dvojitým turbdúchadlom S58. Spolu produkujú 480 konských síl pri 6250 ot./min a krútiaci moment 550 Nm. BMW tvrdí, že M3 a M4 vyštartujú z 0 na 100 km/hod v priebehu 4,1 sekundy a dosiahnu maximálnu rýchlosť 250 km/hod. Ak je vozidlo vybavené voliteľným balíkom M Driver´s Package, maximálka sa zvyšuje na 290 km/hod.

Jedna zaujímavá vec na aktualizovanom motore je, že jeho hlava valca má jadro z 3D tlačiarne, ktoré umožňuje lepší priechod chladiacej kvapaliny a znižuje hmotnosť. Potenciálny zákazníci budú mať na výber podľa očakávania medzi šesťstupňovým manuálom a 8-stupňovou automatickou prevodovkou M Steptronic.

Dostupné aj s pohonom všetkých kolies

Počas budúceho leta dorazia modely M xDrive. Tento systém so zadným pohonom umožňuje dodatočnú trakciu a elektronicky rozdeľuje krútiaci moment medzi predné a zadné kolesá vďaka elektronicky riadenej lamelovej spojke a diferenciálu Active M. Oba sú pritom pripojené k systému dynamickej kontroly stability.

Po dizajnovej stránke sú oba modely odvážnejšie ako kedykoľvek predtým. Dvojdielna konštrukcia predného nárazníka má za úlohu nasávanie vzduchu pre brzdy z vnútornej aj vonkajšej strany. Štandardom sa stanú Full-LED svetlomety, zatiaľ čo adaptívne LED a BMW Laserlight budú vyššou výbavou.

Čakanie na BMW M3 a M4 konečne skončilo, tu sú!Čo si všimnete pri pohľade na auto okrem špecifickej mriežky? Rozšírené bočné prahy. Tie sú inšpirované závodným autom, pričom zvyšujú prítlak a optimalizujú aerodynamické vyváženie. V štandarde dostanete rozšírené podbehy predných a zadných kolies, strechu z uhlíkových vlákien a zadný difúzor.

V kabíne sa nachádzajú nové M-kové športové sedadlá s koženým obšívaním a výrazným bočným vedením. Pozoruhodným nováčikom v tejto kategórii sú voliteľné závodné sedadlá M Carbon, ktoré vážia o skoro 10 kilogramov menej ako tie v „obyčajnej“ výbave. Elektrické útroby auta tvorí BMW Live Cockpit Professional s 12,3-palcovým displejom s vysokým rozlíšením. M Drive Professional je úplne nová funkcia, ktorá poskytuje vodičom spätnú väzbu pre zlepšenie výkonu na okruhu a rovnomerné hodnotenie driftu.

Kedy sa vám oplatí plug-in hybrid? Mitsubishi Outlader PHEV nie je pre každého!

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokZoznam noviniek EU: Od roku 2022 vaše auto naštartuje len pokiaľ budete triezvy!
Nasledujúci článokTEST Honda Jazz e:HEV, naozaj revolučná, no zároveň praktická