Spoločnosť Hyundai má v úmysle globálne stiahnuť až 77 000 elektrických modelov Kona z dôvodu možného vznietenia batérie. Kórejčania teraz rokujú s dodávateľom LG Chem, ktorý je v tejto situácii vraj nevinne.

Všetko sa to začalo minulé leto, keď v garáži Kanaďana zhorela prvá Kona. Aj keď v tom čase nikto nechcel špekulovať, čo toto samovznietenie spôsobilo, mnohí už vtedy predpokladali, že by kvôli tomu mohol mať Hyundai veľké problémy. A naozaj ich má. Do roka došlo k samovznieteniu u desiatich automobilov a Kórejčania museli začať skúmať, prečo k týmto problémom dochádza.

Riešenie sa našlo, ale nie je dokonalé

Spoločnosť Hyundai oficiálne začala vyšetrovanie a rýchlo našla príčinu týchto problémov a následne riešenie. Seo Bo-shin, prezident spoločnosti Hyundai a oddelenia kontroly kvality uznal chybu a zároveň potvrdil, že už našli riešenie, ktoré nie je dokonalé. Až 77 000 automobilov stiahnu do dielní a budú ich musieť opraviť.

Existujú tiež protichodné správy o tom, kto je za problémy zodpovedný. Štátne súdne laboratórium a ministerstvo v prieskume zistili, že problém bol v batérii. Hovorí sa o chybe pri výrobe batériových článkov, spoločnosť LG Chem, ktorá batérie dodáva, však všetky obvinenia popiera.

Nikto nechce byť zodpovedný, ale už sa stalo

Akumulátor pre model Kona vyrába HL Green Power. Je spoločným podnikom spoločností Hyundai Mobis (dodáva automobilové súčiastky) a LG Chem. LG Chem pritom vyrába články batérií a v spoločnosti Hyundai Mobis potom batériu kompletne zostavujú.

Kvôli možnosti samovznietenia už spoločnosť Hyundai vyzvala na automatické stiahnutie z trhu 25 000 majiteľov na domácom kórejskom trhu. Teraz bude táto výzva globálne rozšírená a do dielní a servisov by sa malo dostať až 77 000 elektrických Háčok. Väčšina automobilov je v Európe, z toho niekoľko kusov je tiež na Slovensku. Viete si predstaviť zaplatiť za auto 40 000 tisíc a potom zistiť, že môže vzbĺknuť?

Zdroj: electrek.com

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokŠialenstvo pokračuje! Mercedes ukázal extrémne SUV EQC 4×4²
Nasledujúci článokTEST Mercedes-Benz GLE 350 de, takto by mal vyzerať plug-in hybrid!