Genesis GV-70 je menším bratom veľkého GV-80 a spadá do segmentu stredne veľkých SUV. Ide teda o priameho konkurenta pre Audi Q5, BMW X3 a Mercedes-Benz GLC. 

Spoločnosť Genesis vznikla v roku 2015 ako samostatná luxusná značka pod dohľadom automobilky Hyundai. Ide o podobnú koncepciu, akú poznáme napríklad u Toyoty a Lexusu. Pod taktovkou dizajnéra Luca Donckerwolkeho predstavila nové sedany G70 a G80, či veľké SUV GV-80.

Najnovším prírastkom do svojho portfólia je Genesis GV-70, ktorým sa značka plánuje presadiť aj v Európe. Ide o riskantný a trúfalý počin, ale stačí si pripomenúť Hyundai pred 20-timi rokmi, kedy bol lacným a nechceným artiklom, no dnes ide o jednu z najúspešnejších automobiliek.

Dizajn je jedinečný

Dizajn novinky pôsobí majestátne hlavne pri pohľade na prednú časť, ktorej dominuje obrovská predná maska doplnená o rozdelené hlavné svetlá. Celý zovňajšok pôsobí športovo-elegantným dojmom, za čo vďačí aj nádherne riešenému C stĺpiku a uhladenej zadnej časti, ktorej dominujú rovnako členené, horizontálne uložené zadné svetlá. Tam zaujmú netradične riešené koncovky výfukov, ktoré sú uložené vertikálne.

Celú zadnú časť vozidla podčiarkuje decentný spojler a skosené zadné okno. Pre športovú verziu, ktorá bola predstavená spolu so štandardným modelom je typické červené lakovanie, oválne koncovky výfukov a 21 palcové disky kolies.

Pri pohľade do interiéru vás očarí elegancia a celková architektúra interiéru. Dizajnéri sa snažili spracovať minimalistický kokpit, ktorý bude pôsobiť elegantným dojmom. Palubnej doske, ktorá je potiahnutá kožou, dominuje krásny a široký displej informačno-zábavného systému. Zaujme “ovál”, ktorý sa tiahne od vodičových dverí až do stredu palubnej dosky, v ktorom je umiestnené ovládanie klimatizácie a kúrenia. Ide o vskutku originálny a pekný prvok, ktorý pôsobí harmonicky s palubnou doskou.

Z fotografií je jasné, že si Genesis dal záležať na prémiovej atmosfére. Celkový dizajn, či už exteriéru alebo interiéru nesie tvary, ktoré sú nápadité a je tu auto, ktoré má osobitý charakter. Samozrejme drží, pre značku, typický dizajnový jazyk Athletic Elegance.

Automobilka pôsobí najmä v Severnej Amerike. Možno teda očakávať, že pod prednou kapotou budú pracovať dvojlitrový a 3,3 litrový šesťvalcový benzín. Vylúčiť nemôžeme ani vznetový agregát s najväčšou pravdepodobnosťou pôjde o známy 2,2 litrový agregát. Pokiaľ automobilka uvedie model aj na Európsky trh, nevyhne sa ani elektrifikovanej verzii, nakoľko emisné normy sú stále prísnejšie, ako v spomínanej Severnej Amerike. Na bližšie špecifikácie si však ešte budeme musieť počkať .

Genesis GV-70 pôsobí skutočne dobrým, prémiovým dojmom. Či uspeje aj proti nemeckej trojke je zatiaľ otázne. Zostáva dúfať, že automobilka prinesie tento model aj na európske trhy.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 2

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Pridaj komentár