Domov News Najštýlovejšia Q5ka prichádza vo vrcholnom prevedení s dieslom pod kapotou.

Najštýlovejšia Q5ka prichádza vo vrcholnom prevedení s dieslom pod kapotou.

Pred niekoľkými dňami predstavilo Audi svoj nový model Q5 Sportback. Radí sa k štýlovejším SUV kupé a dopĺňa tak Q3 Sportback, e-tron Sportback a Q8. Ako je z názvu jasné, vychádza z modelu Q5 a rovnako ako štandardný model bude predávaný aj v športovej verzii SQ5.

Audi SQ5 Sportback má oproti štandardnej verzii znížený podvozok o 3O milimetrov a vďaka adaptívnemu pruženiu sa vyznačuje širokým rozpätím charakteristiky medzi komfortom a dynamikou. Zvonku pôsobí dynamickejším dojmom. Upravený bol predný nárazník s väčšími nasávacími otvormi, ktoré sú predelené šikmými lamelami. Zmenou prešla aj silngelframe predná maska. Radikálnou zmenou prešiel aj nárazník vzadu kde pribudol masívny difúzor so štvoricou výfukových koncoviek. SQ5 stojí na 20 palcových kolesách, za príplatok Audi ponúka aj 21 palcové. Štandardom sú led svetlá a zákazník si môže priplatiť aj za MATRIX LED . Priplatiť sa dá aj za zadné OLED svetlá.

Interiér môže byť v čiernom alebo tmavosivom vyhotovení. Predné elektricky nastaviteľné športové sedadlá majú na operadlách vylisované logo S, ktoré nechýba ani na ozdobných lištách z brúseného hliníka. Za príplatok môžu mať aj karbónové vyhotovenie s čiernym klavírovým lakovaním. Nechýba ani kontrastné červené prešívanie na volante a sedadlách. Predné sedadlá môžu byť za príplatok vybavené ventiláciou a masážnou funkciou.

Inovované pohonné ústrojenstvo.

Najsilnejší model Q5-ky bude vybavený V6 vznetovým agregátom s výkonom 251kw alebo 341 koní a s krútiacim momentom 700nm. Ten je dostupný v pásme od 1750 ot/min do 3250 ot/min vďaka čomu Audi zrýchli z 0 na 100km/h za 5,1 sekundy. Prekvapením je, že v prípade vrcholných väčších modelov sa v Audi rozhodli prejsť na benzín, tú aspoň zatiaľ zostali pri naftovom agregáte. Maximálna rýchlosť je obmedzená na úrovni 250km/h. Na vozovku bude výkon prenášaný za pomoci automatickej osemstupňovej prevodovky s-tronic a pohonu všetkých štyroch kolies quattro. Za príplatok bude k dispozícii aj športový zadný diferenciál, ktorý presúva viac výkonu na vonkajšie koleso v zákrute, čím sa zvyšuje agilita pri rýchlom prejazde zákrut.

Agregát 3.0 TDI je dobre známym motorom. V tomto prípade však ide o inovovanú verziu, kde automobilka upravila niekoľko motorových komponentov. Motor je vybavený dvoma systémami , ktoré prospievajú k zníženiu spotreby a zlepšujú reakcie motora. Systém mild hybrid dokáže pri spomaľovaní rekuperovať energiu až do 8kw.Vďaka tomu môže športové SUV dobiehať 4O sekúnd s vypnutým motorom, potom výkonný generátor opäť naštartuje motor. Druhým systémom je elektricky poháňaný kompresor, ktorý podporuje turbodúchadlo v prevádzkových režimoch motora. Vďaka tomu motor spontánne reaguje na zmeny polohy akcelerátora aj pri nízkych otáčkach.

Výroba SQ5 Sportback prebieha v San José Chiapa v Mexiku a príchod na celosvetový trh je naplánovaný na prvý polrok roku 2021. V Nemecku je už možné tento model objednať za základnú cenu vyše 7O tisíc eur.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokBude toto Škoda Kodiaq po facelifte? Naberá na testovacích kilometroch
Nasledujúci článokJe tu ďalšia Toyota Mirai, čo prináša pohon budúcnosti?