Domov News Manhart MH3 a MH4: 600-koňové beštie v znamení zlata

Manhart MH3 a MH4: 600-koňové beštie v znamení zlata

Manhart MH3 a MH4: 600-koňové beštie

Bolo len otázkou času, kedy sa tunerom pod ruky dostane nová generácia BMW M3 a M4. Jedným z nich sú aj Manhart MH3 600 a MH4 600.

Nemecká tunerská spoločnosť Manhart je známa svojou náklonnosťou k modelom z Mníchova. Koniec koncov, predstavuje o čosi brutálnejšiu alternatívu k etablovaným úpravcom ako Alpina a podobne. Predsa len, v histórii modelov tunera sú aj také špecialitky, ako napríklad BMW M3 generácie E90 s mohutným 5,0-litrovým vidlicovým desaťvalcom pôvodom z BMW M5 generácie E60. Niečo také u Alpiny rozhodne nenájdete… Najnovší počin Manhartu sa zameral na nové BMW M3 generácie G80 a jeho bratranca M4 (G82). Výsledkom sú modely Manhart MH3 600 a MH4 600. Ako už samotný názov napovedá, pod kapotou sa nachádza 600 plnokrvných koní…

Najviac zmien je pod kapotou…

Základ pre úpravu tvoria už pomerne ostré Competition verzie, ktoré z radového šesťvalca s označením S58, ktorý  je dopovaný dvojicou turbodúchadiel, dokážu vydolovať 510 koní a 650 Nm krútiaceho momentu. Po nainštalovaní magických vylepšení, ktoré nemecký úpravca nazýva „Manhart MHtronik Powerbox“, sa dostávame na celkový výkon približne 620 koní a 750 Nm.

Záujemcovia o úpravu, ktorí vlastnia „obyčajnú“ M3/M4 najnovšej generácie, nemusia smútiť. Manhart má totiž riešenie aj pre nich, konkrétne s názvom Manhart MHtronik, pričom vo výsledku sa výkon dostane na slušných 590 koní.

To však nie je všetko. Manhart bojuje aj proti súčasným povinným technológiám, ktoré sú výrobcovia povinní zakomponovať do moderných spaľovacích motorov. K dispozícii je aj cat-back systém, ako aj odstránenie filtra pevných častíc, ktorý má v prípade benzínových motorov skratku OPF.

…no nevynechali ani exteriér

Pokiaľ ide o dizajn, pozornému oku určite neunikli agresívnejší bodykit v podobe predného a zadného nárazníka a kapoty z uhlíkových vlákien. Čerešničkou na torte je potom zaujímavá farebná kombinácia čiernej a zlatých doplnkov. Keďže kolesá robia auto, Manhart ponúka 21-palcové kované disky Manhart Concave One, obuté na pneumatikách s rozmerom 265/30 R21 vpredu a 305/25 R21 vzadu.

Ak vás tieto čísla neoslovili a stále sa vám zdajú ako nič-moc, Manhart pracuje aj na takzvanej „druhej fáze“ úprav pre dvojicu M3/M4, pričom sľubuje „nový level úprav a riešení“. Možno pôjde o úpravu diskutabilného dizajnu masky, na ktorej pracuje viacero tunerov, vrátane Prior Design.

Zdroj: carthrottle / startstop

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článok7 automobiliek, ktoré zmenili logo bez toho, aby sme si to všimli
Nasledujúci článokVieme koľko bude stáť najlacnejší ENYAQ iV ! Ako hlboko siahneme do vačku ?