Domov News Mercedes-AMG GT 73 E-Performance: 800+ koní, no V12 nečakajte

Mercedes-AMG GT 73 E-Performance: 800+ koní, no V12 nečakajte

Mercedes-AMG GT 73 E-Performance: 800+ koní, ale V12 nečakajte

Mercedes po rokoch oprášil označenie 73. Mercedes-AMG GT 73 4 door E-Performance sa bude spoliehať na hybridnú sústavu.

Medzi rokmi 1995 až 2001 prišiel úpravca AMG so šialeným roadsterom postaveným na základe SL600 generácie R129. Pod kapotou sa nachádzal atmosférický 7,3-litrový vidlicový 12-valec s výkonom 525 koní a krútiacim momentom ohromných 750 Nm. Celkovo bolo vyrobených len 85 kusov, čo z neho robí ešte raritnejší model ako Pagani Zonda, ktorá s SL73 zdieľala motor. Odvtedy sme ale o označení 73 AMG nepočuli. Až doteraz: značka síce oživila legendárne označenie, no o dvanásťvalec už nepôjde. Mercedes-AMG GT 73 4 door E-Performance sa totiž spolieha na 8-valcové biturbo a, s najväčšou pravdepodobnosťou, hybridný pohon…

4.0 V8 ostáva

Hoci k oficiálnemu predstaveniu zatiaľ nedošlo, na nových oficiálnych fotografiách Mercedesu, na ktorých odhaľuje nový monopost F1, môžeme vidieť aj 4-dverové GTčko s označením “E-Performance”. O pohone vrcholnej verzie GT 73 4 door sa špekulovalo už dlhšie, no o určitom stupni elektrifikácie sa vôbec nepochybovalo. Koniec koncov, potvrdzujú to aj najnovšie informácie o budúcej generácii C63 AMG, ktorá sa bude spoliehať výhradne na 4-valcový motor s hybridnou sústavou.

To, našťastie, nebude prípad GT 73 4 door. Tá si pod kapotou ešte stále zachová pre AMG typický 4,0-litrový vidlicový osemvalec dopovaný dvojicou turbodúchadiel. Malo by ísť o rovnaký motor s rovnakým naladením, ako má aktuálna vlajková loď GT 63S. Tá produkuje 470 kW (639 koní) a 900 Nm krútiaceho momentu. Z 0 na 100 kilometrov za hodinu zrýchli za 3,2 sekundy. Vrcholnú verziu má potom dopovať aj plug-in hybridný pohon, ako prezrádzajú fotografie zamaskovanej novinky. Hovorí sa o celkovom výkone pohonnej sústavy až 600 kW (816 koní), čo by malo veľkému kupé zabezpečiť zrýchlenie na 100 kilometrov za hodinu za menej ako 3 sekundy.

Otázkou však ostáva, aké budú jazdné vlastnosti novinky. Bude zaujímavé sledovať, ako sa Mercedes-AMG popasuje s výrazným navýšením hmotnosti v dôsledku implementovania hybridného pohonu s ťažkými akumulátormi. Mercedes-AMG GT 4door s osemvalcom už teraz váži 2045 kilogramov a hybridný pohon pridá približne ďalších 200 kilogramov navyše. Hlavným konkurentom novinky bude Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid s celkovým výkonom 500 kW (700 koní) a krútiacim momentom 870 Nm. Len pre porovnanie, vrcholná Panamera váži 2385 kg.

Mercedes-AMG GT 73 4 door E-Performance tak bude prvým plug-in hybridným vozidlom z Affalterbachu.

Zdroj: carthrottle / startstop

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokDržte si klobúky, prichádza Hyundai Kona N !
Nasledujúci článokMitsubishi ostáva v Európe, do roku 2023 prinesie dva nové modely, má to ale háčik