Domov Elektromobilita Nová 308-ka. Pod kapotou benzínový štvorvalec nehľadajte.

Nová 308-ka. Pod kapotou benzínový štvorvalec nehľadajte.

Peugeot prináša nový model 308. Oproti predchodcovi pasažierom dopraje viac priestoru i luxusu, prišiel však o paletu motorov. Pomerne strohá ponuka vsádza na hybridné pohony.

Peugeot 308

Krátko po uniknutých fotkách automobilka už oficiálne predstavuje svoj väčší hatchback. Oproti predchodcovi zaujme oveľa extravagantnejším výzorom podľa aktuálneho dizajnového jazyku značky. Svetlo sveta zatiaľ uzrel len päťdverový hatchback, počíta sa však nielen s kombi ale údajne dokonca aj crossover variantou.

Kráska alebo zviera ?

Z istého pohľadu rozhodne zviera. Veľmi krásne zviera. Automobilka svojim novým dizajnovým jazykom rozhodne vie ako zaujať. Tento nový rukopis značky podčiarkuje aj nové logo automobilky. Súčasný dizajn má priniesť viac vnútorného priestoru, zdôrazniť dynamiku a poukázať na nezameniteľnú identitu značky.

Peugeot 308
Peugeot 308
i-Cockpit ako zo Star-Treku

Pri interiéroch automobilov značky Peugeot sme si už asi všetci zvykli na nie úplne klasické posedy za volantom. Tento posed nemusí byť každému pochuti, ale svojich zákazníkov si Peugeot našiel. To môžeme povedať aj na základe čísiel. Peugeotu sa podarilo v segmente kompaktných áut predať cez 7 miliónov vozidiel a získať 42 rôznych ocenení, vrátane európskeho auta roka 2014. Interiér novej 308-ky je oproti predchodcovi vylepšený a modernizovaný. Nový volant prináša senzory, vďaka ktorým auto pri využívaní jazdných asistentov kontroluje či vodič volant naozaj drží. Ako už v Peugeote býva zvykom, prístrojový štít je posadený vo výške očí a od výbavy ACTIVE využíva 10-palcový digitálny displej, navyše vo výbave GT má tento displej 3D funkciu. Samozrejmosťou je taktiež plná konfigurácia displej podľa vlastných preferencií.

i-Cockpit
Paletka spaľovacích motorov.

Ponuka pohonných jednotiek nového modelu je zrkadlom prísnych emisných noriem, všetky tri spaľovacie varianty spĺňajú normu Euro 6. Dostupné sú dva výkonnostné varianty benzínového trojvalcového motora o objeme 1,2 litra, alebo jeden jediný naftový štvorvalec s objemom 1,5 litra. V oboch prípadoch je možné si vybrať medzi 6-stupňovým manuálom alebo 8-stupňovým automatom.

Peugeot 308
Power of choice

Vrcholom ponuky sú dva plug-in hybridné varianty, na ktoré je automobilka patrične hrdá. V oboch prípadoch je motor PureTech kombinovaný s elektromotorom o výkone 81 kW, ktorý má podľa protokolu WLTP zaručiť čisto elektrický dojazd 60 kilometrov. Obe možnosti majú poháňanú výhradne prednú nápravu, a to prostredníctvom 8-stupňovej automatickej prevodovky e-EAT8. Automobilka uvádza, že prostredníctvom wall-boxu (32A)  dokážete vaše auto nabiť na plnú kapacitu za necelé 2 hodiny, avšak z bežnej domácej zásuvky to bude trvať niečo vyše 7 hodín.

plug-in hybrid

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJPeugeot.com
Predchádzajúci článokPorsche Macan ostalo po bizarnej nehode visieť z budovy
Nasledujúci článokHyundai SANTA FE sa dočkal cien pre Plug-in hybrid. Koľko si máme prichystať ?