Domov Elektromobilita Elektrifikovaný model Jaguar F-Pace predurčuje smerovanie automobilky v najbližších rokoch.

Elektrifikovaný model Jaguar F-Pace predurčuje smerovanie automobilky v najbližších rokoch.

Spoločnosť sa od roku 2025 pripravuje na prekvapivú cestu vpred. Bude sa musieť zmeniť celá zostava modelov Jaguaru a to v relatívne krátkom čase. Ale dovtedy budú musieť elektrifikované pôvodné modely kupujúcich stále niečím novým lákať.

Jaguar F-Pace Phev

Možno by sa potom tento nový plug-in hybridný variant modelu F-Pace – automobil, v ktorom spoločnosť Jaguar zarobila na šialenstve okolo modelov SUV – mohol zase stať najchytľavejšou verziou najdôležitejšieho automobilu Jaguar. Jeho označenie Badged P400e sa zhoduje s významnou aktualizáciou v polovici životnosti pre najväčšie SUV značky.

Ako je to s výkonom ? 

Aj keď sa jedná o úplne novú verziu modelu F-Pace, zdroj energie je veľmi dobre známy. Plug-in hybridné hnacie ústrojenstvo P400e využíva verziu 294 koní s 2,0-litrovým benzínovým štvorvalcom Ingenium od spoločnosti JLR, ktorý sa spolu s elektrickou asistenciou používa vo všetkých modeloch Jaguar Land Rover s označením P400.

Batéria s výkonom 17,1 kWh je umiestnená pod podlahou batožinového priestoru a vysiela energiu do elektromotora s výkonom 141 koní, ktorý poháňa prednú nápravu. F-Pace P400e môže byť poháňaný iba na elektrický pohon s maximálnou rýchlosťou až 140 kilometrov za hodinu – alebo čo je dôležitejšie, dojazdom až 53 kilometrov – uvedením vozidla do režimu EV.
Štandardné je nabíjanie 32 kW jednosmerným prúdom, takže pri použití rýchlonabíjačky nabitie na 80 percent bude trvať zhruba 30 minút.

Jaguar F-Pace Phev

S výnimkou nabíjania jednosmerným prúdom, ktoré často nie je súčasťou hybridných vozidiel typu plug-in, sú to v podstate štandardné parametre pre plug-in hybridné SUV tejto veľkosti a ceny.

Hybrid vs. EV režim

So špičkovým výkonom na úrovni 398 koní a krútiacim momentom 640 Nm si záujemcovia, ktorí nie sú presvedčení o výkone štvorvalca vo veľkom SUV, nemusia robiť starosti, pretože disponuje veľkou silou. Ale skôr než začnete skúmať kombináciu benzínovej a elektrickej energie, pravdepodobne začnete skúmať režim EV.

Aktivuje sa stlačením nového tlačidla na prepracovanej stredovej konzole modelu F-Pace. Rozbieha sa ticho a bez väčších problémov s rýchlosťou po meste a na pomalších cestách. Ak však chcete lietať po diaľnici a neprodukovať žiadne emisie CO2, musíte byť trpezliví.

Model F-Type P400e váži niečo viac ako dve tony a takmer určite budete musieť prešliapnuť plynový pedál a aktivovať hybridný režim, aby ste sa dostali na rýchlosť, skôr ako prepnete späť na batériu. Namiesto toho sa vyhliadková a pohodlná jazda ukazuje ako najlepšia voľba v modeli F-Pace P400e. Vďaka skvelému riadeniu a jazde si dokážete užiť pohodovú jazdu v SUV.

Facelift aj v interiéri

Nech už je kdekoľvek, rozsiahla aktualizácia interiéru predstavená v rámci faceliftu aj naďalej ohromuje, vďaka inteligentnej novej 11,4-palcovej dotykovej obrazovke infotainmentu Pivi Pro, ktorá predstavuje obrovské vylepšenie pôvodného nastavenia. Priestranná kabína vyžaruje kvalitu a nový dizajn, ktorý sa zlepšil na všetkých správnych miestach.

Jaguar F-Pace Phev

Pohonné ústrojenstvo P400e je k dispozícii v niekoľkých úrovniach výbavy (S, SE a HSE, každá so športovo vyzerajúcimi variantmi R-Dynamic), ale iba základné modely S a R-Dynamic S sa dostali pod prahovú hodnotu CO2 50 g / km – dôležitý bod pre všetkých potenciálnych ekologicky zmýšľajúcich záujemcov.

Jaguar svojim smerovaním jednoznačne naznačil, že svoju budúcnosť vidí v elektromobiloch. Do roku 2025 však chce ponúkať stále zaujímavé modely pre svojich zákazníkov a neznížiť predajné čísla.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokOd telefónov až po autá. Xiaomi vstupuje na automobilový trh.
Nasledujúci článokPoškodzujú nám retardéry autá? Ako vlastne vznikli?