Talagon je vôbec najväčšie auto na platforme MQB od Volkswagenu. No kým v Európe sa všetci “tešíme” z prepĺňaných mikromotorov, v Číne ho VW ponúka s preplňovaným VR6…

Petrolheadi a automobiloví nadšenci žijúci v Európe zažívajú ťažké časy. A navyše bez optimistického výhľadu. Časy, kedy sme aj v bežných autách mohli mať veľké motory s viac ako 4 valcami sú nenávratne preč. A o objemoch nad 2 litre nehovoriac. Veď aj Mercedes-Benz s najnovšou generáciou triedy C upustil od 6- a 8-valcov, a to dokonca aj vo vrcholových AMG verziách. Namiesto valcov sa tak dostávajú elektromotory. Tie síce sú rýchle, no pre tradičného srdciara asi neprinesú taký pôžitok, ako správna výfuková kulisa, akú malo napríklad aj legendárne VR6 z dielne Volkswagenu. Posledný model, ktorý bolo možné s motorom s touto koncepciou kúpiť, bol Passat 3,6 generácie B7…

Iný kraj, iný mrav

Aktuálne totiž prebieha Šanghajský autosalón, čo znamená, že na svetlo sveta sa dostávajú najrôznejšie modely, ktoré sú exkluzívne určené pre čínsky trh. Škoda napríklad predstavila predĺženú verziu Octavie s dodatkom Pro, zatiaľ čo pri stánku sesterskej značky Volkswagen je model Talagon. Ten zrejme na prvý pohľad nezaujme, no pod jeho kapotou sa nachádza niečo, čo by čakal len málokto.

Talagon je súčasťou „SUV ofenzívy“ Volkswagenu. Ide o najväčší automobil, aký kedy stál na široko používanej platforme „MQB“ naprieč značkami VW Group. Talagon je dlhý vyše 5,1 metra, široký dva metre a vysoký 1,8 metra.

Objednať sa dá so štvorvalcovými turbomotormi radu EA888, jeden s výkonom 183 koní a druhý s výkonom 217 koní. Majú označenie „330 TSI“ a „380 TSI“. Vrcholná verzia má označenie „530 V6“, a áno, pod kapotou sa nachádza VR6 s označením “E390 DPKA”. Legendárna koncepcia V6 s veľmi malým uhlom zovretia valcov tak pokračuje vo svojej životnej dráhe v Číne, hoci do domovskej Európy sa už nikdy nevráti.

Motor „E390 DPKA“ je vybavený jediným turbodúchadlom Mitsubishi Heavy Industries, ktoré zaručuje výkon na úrovni 300 koní a krútiaci moment 500 Nm. Rovnako ako ostatné motorizácie dostupné v Talagone, je k dispozícii iba so sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou DSG.

Do Arteona sa nedostal

Rovnaký motor sa mal nachádzať aj v spomínanom Arteone R. VW dokonca s touto jednotkou vyrobil niekoľko prototypov s výkonom približne 400 koní, nakoniec však dostali prednosť emisie a sériové vozidlo dostali 2,0-litrový štvorvalec radu EA888…

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Zdroj: carthrottle / startstop

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Pridaj komentár