Najhoršie predpovede sa naplnili: Alfa Romeo končí s platformou, na ktorej stojí súčasná Giulia a Stelvio.

Generálny riaditeľ Alfy Romeo potvrdil, že automobilka v blízkej dobe upustí od nákladnej platformy Giorgio, pretože budúce modely budú využívať novú spoločnú platformu koncernu Stellantis. FCA mal s platformou Giorgio za takmer miliardu eur obrovské plány: mala byť základom pre najmenej 15 modelov rôznych značiek, no napriek tomu sa celé tie roky po uvedení na trh využíva v podstate len pre modely Giulia a Stelvio.

Koniec zadnému pohonu v Alfách

Ukázalo sa, že Alfa tak úplne zatratí koncepciu s pohonu zadných kolies. Prečo? Pretože jednoducho nebola navrhnutá s ohľadom na elektrifikáciu, takže budúce autá od kultovej talianskej automobilky budú využívať spoločnú platformu Stellantis STLA-Large spolu s viacerými modelmi od sesterských značiek.

Generálny riaditeľ Alfa Romeo Jean-Philippe Imparato minulý týždeň povedal na tlačovej konferencii talianskym novinárom: „Pracujeme na veľkej platforme Stellantis a Giorgio už využívať nebudeme. (…) Musíme sa spoľahnúť na úspory z rozsahu, aby sme využili všetky možné príležitosti a priniesli tak elektromovilitu aj k Alfe Romeo, no vždy s našim špecifickým dotykom.“

Čo teda čaká miliardovú platformu?

Platformu Giorgio však Stellantis chce využiť na iné účely, poznamenal Imparato. Jej výrazne upravená verzia sa totiž má stať jednou zo štyroch kľúčových platforiem nového automobilového gigantu.

V bezprostrednejšej budúcnosti sa očakáva, že na platforme Giogio bude postavené nové stredne veľké SUV Maserati Grecale. Okrem toho, súčasnej Giulii a Stelviu, ktoré boli predstavené v roku 2016, ešte ostáva niekoľko rokov života.

Prišiel tak smutný koniec megalomanského projektu talianskej automobilky, ktorej cieľom bolo prinavrátenie zašlej slávy kultovej Alfe Romeo. Giulia a Stelvio mali odkazovať na emócie, ktoré Alfa Romeo vyvolávalo dekády. O to smutnejšie je, že mnohé ďalšie veľké plány s platformou sa nenaplnili. Nebolo to tak dávno, čo Alfa sľubovala sedan vyššej strednej triedy, ktorý by mal konkurovať BMW radu 5, či športové kupé GTV alebo nová 8C. Všetky tri projekty však boli zastavené, keď FCA v roku 2019 vyhlásila, že budúcnosť Alfy je spečatená.

Stellantis pri svojom vzniku tiež vyhlásil, že v pláne obnovy je aj Lancia. Všetci sme tak trochu dúfali, že aj Lancia by sa mohla dožiť modelov postavených na zábavnej platforme Giogio a poprípade by to vienka dostala aj skvelú V6, na ktorej pracovalo Ferrari, no teraz je už nad slnko jasnejšie, že sa tak nestane…

Zdroj: carthrottle / startstop

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!