Domov MOTO TEST Honda X-ADV, pre každého kto chce väčší stroj ale aj výhody...

TEST Honda X-ADV, pre každého kto chce väčší stroj ale aj výhody skútra.

Maxi skúter alebo enduro ? To je otázka.
Honda patrí medzi jedných z mála výrobcov, ktorý sa občas odviažu a prídu so šialeným nápadom spojiť nespojiteľné. S jedným takýmto výtvorom prišla aj v roku 2016 keď predstavila hybrid medzi maxiskútrom a enduro motorkou. Výsledok je SUV v podobe maxiskútra s názvom X-ADV.

Tentokrát Honda priniesla zopár aktualizácii na svojom modeli X-ADV pre rok 2021. Poďme sa na to pozrieť trochu bližšie.

Samotný motor

Ako je u mňa už zvykom, začnime pekne od motora. O pohon sa stará vodou chladený radový dvojválec s obsahom 745 centimetrov kubických, ktorý prešiel modernizáciou a spĺňa normu Euro 5. Zároveň jeho výkon narástol o 3 kilowatty na konečnú hodnotu 43,1 kW, čo je presne 58,6 koní. Je to jedna z podstatných zmien ktorými motor prešiel. Okrem elektroniky vďaka, ktorej prišlo aj ku zvýšenému výkonu, bol motor kompletne vybavený systémom Ride by Wire. Rovnako tak bolo prepracované aj vnútro motora, kde menili napríklad kľuku, ventilové rozvody a nasávanie.

Motor je skombinovaný s dvojspojkovou DCT prevodovkou. Tá funguje presne tak ako každá automatická prevodovka, spoľahlivo bez zaváhania a bez akýchkoľvek okolkov vám preradí aj v zákrute v náklone. Čo sa mne osobne veľmi nepáči, lebo prechod na ďalší rýchlostný stupeň je cítiť, čo práve v náklone môže byť problém.

Prevodovku si môžete nastaviť v dvoch režimoch. Máte k dispozícií plno automatickú kde sa nemusíte o nič starať a všetko robí za vás alebo manuálnu kde si môžete radiť dvoma tlačidlami na ľavej rukoväti. Pri automatickom režime máte možnosť si jej chod prispôsobiť podľa potrieb a v preddefinovaných režimoch máte štyri rôzne mapy kde elektronika vyhodnocuje rýchlosť, otáčky motora a práve zaradený rýchlostný stupeň. Následne sa rozhodne kedy má preradiť. Škoda len, že do parametrov radenia sa nedostal aj náklon.

Kolesami nadol

X-ADVčko stojí vpredu na 17 palcovom vypletanom bezdušovom disku a vzadu na 15 palcovom. Vpredu máme osadené dva 296 milimetrové kotúče do ktorých sa zahryzli štvorpiestikové radiálne uchytené brzdiče od Nisin.

Reakcia na brzdu je sebaistá dostatočne razantná s dobre dávkovateľnou intenzitou. Vzadu je to zase jeden 240 milimetrový kotúč s jednopiestikovým strmeňom. Tu však nájdeme aj jeden srtmeň navyše. Ten je spojený s ručnou brzdou ktorá sa premiestnila spod riadidiel na pravú stranu riadidiel. Aby sa nestávalo, že zabudnete na to, že máte zatiahnutú ručnú brzdu, tak páčka prekrýva práve štartovacie tlačidlo.
Tu pravdepodobne vypočula Honda fanúšikov X-ADVčiek ktorí sa občas rozbehli práve so zatiahnutou ručnou brzdou.

 

Keď sme pri riadidlách tak na pravej strane nájdeme ovládanie automatickej DCT prevodovky a Kill switch. Na ľavej strane zase tlačidlá na zmenu prevodových stupňov.

 

POKRAČOVANIE NA ĎALŠEJ STRANE

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 3

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

1
2
3
Predchádzajúci článokTím McLaren Racing sa ukázal v špeciálnom lakovaní na tohtoročnej veľkej cene Monaka!
Nasledujúci článokPápež dostane nový elektrický papamobil od spoločnosti Fisker