Domov News Budúcnosť Stellantisu? Alfa e-Romeo s dojazdom 800 kilometrov

Budúcnosť Stellantisu? Alfa e-Romeo s dojazdom 800 kilometrov

Budúcnosť Stellantisu? Alfa e-Romeo s dojazdom 800 kilometrov

Koncern Stellantis predstavil stratégiu na budúce dva roky. Počíta v nej s rozsiaholou elektrifikáciou a hovorí sa aj o Alfa e-Romeo.

Novovytvorený koncern Stellantis v rámci konferencie EV Day 2021 odhalil strategické plány na najbližšie 2 roky, ktorých hodnota má presiahnuť 30 miliárd eur. V dokumente sa hojne spomína elektrifikácia modelového portólia značiek patriacich koncernu a hovori sa aj o rebrandovaní Alfa e-Romeo. A, samozrejme, hovorilo sa aj o optimalizácií nákladov…

Elektromobilita ako základný stavebný kameň…

„Zákazníci sú srdcom spoločnosti Stellantis, preto sme sa zaviazali ponúkať výkonné, schopné, štýlové, komfortné a ikonické vozidlá s dostatočným elektrickým dojazdom, ktoré zapadnú do ich každodenného života,“ poznamenal k strategickému plánu koncernu generálny riaditeľ Carlos Tavares. Koncern to chce dosiahnuť predovšetkým vďaka inovovaným batériám.

Kľúčom má byť nedávno podpísané memorandum o porozmení, ktoré koncern uzavrel s dvoma strategickými partnermi dodávajúcimi lítium. Lítium, ako jeden zo základných stavebných prvkov akumulátoriov, sa ťaží predovšetkým v Čile či Austrálii a jeho samotná ťažba má výrazne negatívny vplyv na životné prostredie, ako ukázali viaceré štúdie.

Vedenie koncernu však predpokladá, že v blízkej budúcnosti sa dočkáme výrazného zníženia cien akumulátorov (a to údajne až o 40 % v rokoch 2020 až 2024), čo má hrať v prospech strategického plánu rozšírenia modelového portfólia ponúkaných elektromobilov Stellantisu. Dokument spomína aj maximalizáciu životného cyklu batérie opravami, repasovaním alebo inými technikami, čo má viesť k zníženiu záťaže na životné prostredie.

…no omnoho dostupnejšie

Samozrejme, jedným z najväčších nedostatkov trhu elektromobilov v súčasnosti je ich vyššia obstarávacia cena. Podľa strategickej správy koncern Stellantis verí, že elektromobily budú do roku 2026 na rovnakej cenovej úrovni, ako vozidlá s konvenčnými automobilmi so spaľovacími motormi. K naplneniu tohto plánu sa totiž zaviazalo všetkých 14 automobiliek patriacich do koncernu.

Jedným z riešení má byť aj štvorica elektrických platforiem, ktoré budú zdieľané naprieč automobilikami v koncerne, ktoré majú poskytovať dojazd od 500 do 800 kilometrov a rýchlonabíjanie na úrovni 32 kilometrov za minútu. Platformy majú byť pomenované Small, Medium, Large a Frame podľa kategórií automobilov, ktoré ju budú využívať.

Pozitívnou správou je, že Stellantis aj v budúcnosti ráta so zadným pohonom. Okrem toho má byť k dispozícii aj 4×4 a, tradične, predný pohon. Platformy potom majú byť modulárne a podľa slov koncernu majú byť prispôsobiteľné pre rôzne veľkosti automobilov od Fiatu 500 až po RAM.

Alfa e-Romeo?

Od roku 2024 sa má jedna z najstarších automobiliek sveta s najbohatšou motoršportovou históriou stať „Alfa e-Romeo“. Toto tajuplné vyjadrenie však zatiaľ nebolo rozvité detailnejšie, no vedenie koncernu všetkých ubezpečilo, že nemá ísť o kompletný rebranding značky. Na druhej strane, na rok 2024 je naplánované uvedenie prvého plne elektrického automobilu značky s názvom Biscione. Podľa zverejnených informácií má ísť o elektrické SUV segmentu B, ktoré sa hierarchicky postaví pod model Tonale.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJauto.cz
Predchádzajúci článokAutomobilka Lada sa dočká moderného motora. Pochádzať však nebude z Ruska!
Nasledujúci článokRenault prináša novinky do segmentu malých úžitkových vozidiel