Domov News Koenigsegg Jesko má takmer 1600 koní a magickú aerodynamiku !

Koenigsegg Jesko má takmer 1600 koní a magickú aerodynamiku !

Spoločnosť Koenigsegg sa pripravuje na uvedenie nového hyperauta s názvom Jesko. Pôjde o konkurenta pre Bugatti Chiron SuperSport a Aston Martin Valkyrie. Vozidlo s výkonom 1 578 koní sa čoskoro dostane do výroby. Dodávky zákazníkom majú doraziť na jar 2022.

Jesko na týchto obrázkoch je prvý predsériový automobil, ktorý spoločnosť vyrobila. “Lairy” oranžový lak je odkazom na jedno z prvých modelov spoločnosti Koenigsegg – CCR.

Vyrobených bude iba 125 kusov modelu Jesko a Jesko Absolut. Každý bude poháňaný motorom V8 s objemom 5 litrov s dvoma turbodúchadlami. Pri bežnom benzíne motor produkuje 1 262 koní ale pri biopalive E85 ohromných 1 578 koní. Krútiaci moment sa pohybuje od 1 000 Nm do 1 500 Nm, v závislosti od použitého paliva.

Najrýchlejšia prevodovka na svete

Jesko má pohon zadných kolies prostredníctvom úplne novej deväťstupňovej prevodovky, ktorú Koenigsegg nazval „Light Speed ​​Transmission“. Ako naznačuje jej názov, bola navrhnutá ako najrýchlejšie radiaca prevodovka na svete. Má sedem mokrých viaclamelových spojok a sofistikovaný softvér, ktorý dokáže predvídať zámery vodiča a zostaviť najlepší prevodový stupeň pre dané podmienky. Pretože je spojok takmer toľko, koľko je prevodových stupňov, Koenigsegg tvrdí, že preraďovanie hore a dole je v podstate okamžité, aj keď vodič prevodové stupne preskočí.

Tento model je postavený z monokoku z uhlíkových vlákien/kevlaru a na kontrolu obrovských rezerv výkonu motora má nastaviteľné tlmiče, obrovské brzdy, trojstupňový systém kontroly trakcie a odpruženie s dvojitými priečnymi ramenami vo všetkých štyroch rohoch.

K dispozícii je tiež aktívny systém riadenia zadných kolies, ktorý podľa výrobcu zvýši agilitu Jeska v okolí mesta i na trati. Pri nízkych rýchlostiach počítadlo zadnej nápravy riadi predné kolesá, aby utiahlo polomer otáčania hyperauta. Pri vyšších rýchlostiach sa obe kolesá otáčajú rovnakým smerom, aby sa zlepšila stabilita.

Čarovali s aerodynamikou

Spoločnosť Koenigsegg tiež použila “aerodynamické čary”, aby udržala svoj nový model na asfalte. Auto má obrovský predný splitter, jedinečné podbehy a aktívne dvojité zadné krídlo. To dokáže generovať 800 kg prítlaku pri 250 km/h alebo 1 000 kg prítlaku pri 270 km/h. Pri ešte rýchlejšej jazde Jesko maximalizuje prítlak na 1 400 kg.

Napriek tomu, že je model Jesko navrhnutý pre závodné okruhy, dostane plyšový interiér, bezdrôtovú nabíjačku smartfónov a deväťpalcovú obrazovku infotainmentu s funkciami ako Apple CarPlay, senzorom G a parkovacou kamerou.

Kupujúci majú tiež na výber z čalúnenia kože alebo Alcantary. Volant je dodávaný s dvojicou malých dotykových obrazoviek namontovaných na miestach, kde padajú palce vodiča. Tie umožňujú ovládanie všetkého od audia, tempomatu až po jazdnú výšku automobilu. Koenigsegg tiež hovorí, že s Jeskom sa bude žiť ľahšie ako so všetkými jeho predchádzajúcimi hyperautami. Vanička z uhlíkových vlákien je väčšia ako predtým, čo znamená, že vo vnútri je viac miesta, a šialené nožnicové dvere, kryt motora a kapota sú ovládané hydraulicky.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Pridaj komentár