Domov News Čínsky VW Arteon stojí tretinu a predáva sa dvakrát lepšie

Čínsky VW Arteon stojí tretinu a predáva sa dvakrát lepšie

Čínsky VW Arteon stojí tretinu a predáva sa dvakrát lepšie

Volkswaen Arteon patrí k tomu najkrajšiemu, čo wolfsburská automobilka ponúka. Niet divu, že Číňania si ho vzali za príklad…

Volkswagen Arteon má byť lacnejšou alternatívou k trendu sportbackov, ktorý začal Mercedes-Benz prvou generáciou triedy CLS. Neskôr sa pridalo aj Audi A5 Sportback, väčšie Audi A7, či BMW 6 GranCoupé. Kategória spája eleganciu s dynamikou vďaka postupne sa zvažujúcej karosérie v štýle kupé, no pritom stále relatívne pohodlne odvezie štyroch až piatich pasažierov. Bolo teda len otázkou času, kedy sa v Číne objaví auto, ktoré až nápadne pripomína niektorý z vyššie uvedených modelov. A vyhral to práve Volkswagen.

Nielen dizajn…

Na svedomí ho má čínska značka Changan, ktorá je v rebríčku najúspešnejších automobiliek v domácejkrajine na štvrtej priečke. “Kópia” Arteonu sa neinšpirovala len dizajnom, ale aj menom: hovoria mu tzotiž Raeton CC. Pozornejšiemu čitateľovi určite neunikne, že ide v podstate len o prehádzané písmená…

Pri pohľade na prednú časť zaujme už na prvý pohľad povedomá maska chladiča. Tá sa po nedávnom facelifte ešte o čosi priblížila nemeckému originálu. Pochrómované horizontálne lamely sú ešte výraznejšie a nárazníkm pôsobí dynamickejším dojmom. Zmenila sa aj grafika predných svetlometov, ktorá sa snaží nadviazať na lamely po vzore VW.

…a nielen Volkswagen

Okrem Volkswagenu sa dizajnéri pre inšpiráciu pozreli aj do Japonska, konkrétne v prípade zadnej časti, ktorá niektorými prvkami až nápadne pripomína Lexus IS (dokonca aj Google rozpoznávanie obrázkov Raeton CC zozadu identifikuje ako Lexus).

Pod kapotou sa nachádza 1,5-litrový prepĺňaný štvorvalec s výkonom približne 156 koní a krútiacim momentom 225 Nm. K dispozícii je ako s manuálnou prevodovkou, tak aj s automatom. Na dĺžku meria 4,8 metra, na šírku 1 825 milimetrov, na výšku 1 465 milimetrov a rázvor náprav dosahuje 2 770 milimetrov. Rozmermi je len o niečo menší ako Arteon.

A to všetko za tretinu

V základnej výbave sa nachádza ABS, EBD, ESC a 6 airbagov, cúvacia kamera, autonómne brzdenie, detekcia chodcov, adaptívny tempomat či asistent jazdy v jazdných pruhoch, čo je na čínske pomery pomerne slušný základ. Okrem toho sa v štandardnej výbave dodávajú aj vyhrievané a vetrané predné sedadlá s elektrickým ovládaním. A to najlacnejší Arteon rozhodne neponúka.

Cena na domácom trhu štartuje na 97 900 juanoch, čo je v prepočte približne 12 500 eur. Priplatiť si môžete za automatickú prevodovku či dvojfarebné čalúnenie a ste na sume 119 900 juanov, teda približne 15 500 eur. Niet sa čo čudovať, že na domácom trhu ide o 10. najpredávanejší model vôbec. S celkovým počtom 14-tisíc predaných kusov za tento rok sa pre Raeton CC rozhodlo dvakrát viac ľudí ako pre nemecký originál.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 3 / 5. Počet hodnotení 2

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokTEST Xiaomi Lydsto – toto je najlepší čínsky AKU vysávač do auta, funguje aj ako kompresor
Nasledujúci článokZákazníci sa vyjadrili, Hyundai skúmal ich spokojnosť