Domov News Lotus Emira zaujme nie len svojim vzhľadom

Lotus Emira zaujme nie len svojim vzhľadom

Lotus oznámil ceny a špecifikácie úplne novvého modelu Emira. Športový automobil je v súčasnej dobe k dispozícii iba s najvyšším motorom V6. Spolu s veľkoryso vybaveným prvým stupňom výbavy First Edition vás vyjde na viac ako 80 tisíc €.

Lotus má však plány na rozšírenie svojej ponuky. Koncom budúceho roka dorazí ďalší model Emira First Edition poháňaný preplňovaným štvorvalcovým benzínovým motorom Mercedes-AMG M139. Ten nájdete aj v modeli triedy A 45 S. Neskôr, v roku 2023, bude k dispozícii nový základný model za cenu viac ako 65 tisíc €.

Ešte nie je úplne jasné aký výkon bude mať nový motor. Je možné, že štvorvalec by počas životného cyklu auta mohol predbehnúť V6 ako najsilnejšie pohonné ústrojenstvo modelu Emira. Vzhľadom na sprísnenie pravidiel v oblasti emisií na kľúčových trhoch modelu.

Znamenité zrýchlenie a V6 pod kapotou

Spomínanú Emira First Edition poháňa prepĺňaná verzia 3,5-litrového motora V6 Toyota 2GR-FE. Tento motor produkuje 395 koní a má krútiaci moment 420 Nm. Lotus hovorí, že zrýchlenie z 0-100 km/h dosiahne za 4,3 sekundy a jeho maximálna rýchlosť je 290 km/h. Výkon sa prenáša na zadné kolesá. Dodávať sa bude šesťstupňová manuálna prevodovka. Lotus však ponúka aj šesťstupňovú automatickú prevodovku s pádlami pod volantom ako voliteľný doplnok za príplatok.

Štandardná výbava modelu Emira First Edition obsahuje ľahké 20-palcové kované zliatinové disky. Patria sem aj LED svetlá, vyhrievané a elektricky sklopné vonkajšie spätné zrkadlá. Do výbavy je zahrnutý aj titánový výfukový systém a parkovacie senzory. Kupujúci majú tiež na výber zo šiestich povrchových úprav laku.

Vnútri modelu First edition je k dispozícii dvojica vyhrievaných kožených športových sedadiel, multifunkčný volant a klimatizácia. First edition rovnako dostane aj 10-kanálový zvukový systém  s výkonom 340 W. Na palube je 10,25 palcový infotainment system s 12,3 palcovým digitálnym prístrojovým štítom.

Viacero možností výbavy

Lotus tiež ponúka množstvo voliteľných doplnkov k Emira First Edition. Vylepšenia zahŕňajú Black Pack, ktorý vymieňa vzduchové tlmiče, predný splitter, bočné prahy a zadný difúzor za lesklé čierne prevedenie. Balík Drivers Pack dáva kupujúcim na výber buď komfortne sklopné zavesenie „Tour“ alebo „športové“ zavesenie kolies (ako aj dve možnosti pneumatík). Zatiaľ čo balík Convenience Pack prináša cúvaciu kameru, dažďový senzor, spätné zrkadlá s automatickým stmievaním a sieť na batožinu.

Balíček Design Pack má tónované sklá, športové pedále, čierny stropný obklad Alcantara a na výber sú buď čierne, červené, žlté alebo strieborné strmene bŕzd.

Nový dizajn na starých základoch

Čakali sme ako Lotus zmení svoj rad pod novým čínskym majiteľom Geely. Model Emira je prvým výsledkom novej vízie spoločnosti. Športový automobil kombinuje tradičný prístup spoločnosti Lotus k špičkovej technológii. Je podložená čerstvou architektúrou športových automobilov značky, ktorá je ďalším vývojom lepenej hliníkovej konštrukcie podvozku. Konštrukcia debutovala u pôvodnej Elise, ale s inými rozmermi.

Emira je 4 412 mm dlhá a 1 895 mm široká – asi o 20 mm dlhšia a 10 mm širšia ako Evora. Vpredu umiestnili zvislé LED svetlomety na oboch stranách kapoty. Kapota obsahuje výstupné otvory, ktoré pomáhajú usmerňovať prúdenie vzduchu nad vozidlom.

Zadná časť prináša prvky z modelu Evija ako napríklad hlboké mušle v nárazníku. Spolu s integrovaným spojlerom, ktorý sa vracia k prveému modelu Elise. Celkovo má auto komplexný a agresívny postoj, ktorý prináša tradičný prístup Lotusu k funkčnej estetike.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!