Domov News Honda Civic Type R už klope na dvere. Hot-hatch z Japonska si...

Honda Civic Type R už klope na dvere. Hot-hatch z Japonska si ponechá manuálnu prevodovku

Honda zverejnila oficiálne snímky zamaskovaného hot-hatchu Civic Type R. Na unáhlené konce je asi skoro, no každopádne už teraz sa tešíme.

Internetovou sférou kolovali rôzne fámy, či to bude hybrid, či to bude čistý benzín s turbom, prípadne sa Honda vráti k atmosférickým motorom. Novinka bola (ako inak) odfotená na legendárnom nemeckom okruhu Nürburgring. Je tak viac ako jasné, že v triede hot-hatchov si Japonci chcú uchmatnúť naspäť prvenstvo, ktoré má aktuálne francúzsky Renault R.S. Trophy-R.

Civic 11-tej, áno čítate dobre, jedenástej generácie už nepôsobí tak extravagantne ako tá predchádzajúca verzia, no má byť o to dynamickejšia a aerodynamickejšia. Tieto detaily sú síce stále pod rúškom tajomstva, no na prvý pohľad hneď vieme, o čo sa jedná. Chýbať nemôže trojica koncoviek výfukov – dva menšie a jeden masívny.

Novinka však okrem zadných koncoviek vyzerá naozaj dravo, čomu nasvedčujú červené brzdové Brembo strmene a pneumatiky Michelin Pilot Sport 4. Zachovaný ostáva aj masívny zadný spojler.

Azda o najdôležitejšej časti nevieme takmer nič. Spočiatku sa špekulovalo o použití hybridnej technológie, či pohone všetkých štyroch kolies a štyristo koňmi pod kapotou. Novinka sa má svetu odhaliť už budúci rok, takže očakávania sú viac ako na mieste. Honda však pod kapotu zrejme osadí turbobenzínový dvojliter (2.0 Turbo VTEC) z aktuálneho Civicu Type R. Samozrejme bude medzigeneračne naladený o stupienok vyššie na hodnotu okolo 243 kW / 330 koní.

Honda si však svoj najväčší tromf necháva. Prichádzajúca generácia Hondy Civic Type R bude zrejme poslednou Hondou so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou a „čistým“ spaľovacím motorom. Európsky trend emisií žiaľ nepraje ani hot-hatchom, kde sú automobilky hnané k tomu, aby boli ich emisie čo najmenšie a nechávali za sebou čo najmenšiu uhlíkovú stopu.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJcaranddriver.com
Predchádzajúci článokTEST Peugeot 5008 2,0 BlueHDi, po novom sedemmiestny už v základe
Nasledujúci článokTotem GT Super: Takto vyzerá moderná reinkarnácia kultovej Alfy Romeo!