Domov News Milovníci benzínu – zaostrite svoju pozornosť na Audi A4

Milovníci benzínu – zaostrite svoju pozornosť na Audi A4

Audi vyhlásilo, že do konca tohto desaťročia sa stane úplne elektrickým výrobcom. Model A4 bude možno poslednou lastovičkou. Spoločnosť plánuje posledný boom pre spaľovacie motory. V novej, potenciálne konečnej verzii svojho kompaktného motora pre model Audi A4.

Očakáva sa, že tento model príde v roku 2023. Pôjde o ďalšie Audi A4, ktoré zostane na rovnakej platforme MLB ako súčasná generácia. Napriek tomu, že sa nevyhne elektrifikácii, vrátane miernych a plug-in hybridov, bude stále tento model založený na novej generácii benzínových a naftových motorov. To potvrdil vedúci člen technického vývoja Audi Oliver Hoffman. Povedal, že pôjde o to najlepšie, čo kedy uviedli na trh. Audi A4 tvorí zhruba pätinu celosvetových tržieb Audi, je pre firmu „veľmi dôležitým“ modelom.

“Vývoj ďalšej generácie A4 prebieha. Toto auto a rovnako aj A6 budeme ponúkať mnoho rokov. Výroba posledného nového modelu so spaľovacím motorom sa začne v roku 2025 a skončí sa bežným životným cyklom v roku 2033. Niektoré modely však uvedieme na trh oveľa skôr “

Audi A4 exclusive image, zdroj: Autoexpress
Bude aj diesel

Očakáva sa, že A4 pôjde presne po tejto časovej osi. V roku 2023 bude aj dieselová verzia, no väčšina modelov bude využívať ďalší vývoj všadeprítomného 2,0-litrového preplňovaného benzínového motora s označením EA888.

Spoločnosť VW údajne pracovala na turbínach s variabilným prierezom v turbodúchadle. Tie boli navrhnuté tak, aby zlepšili odozvu škrtiacej klapky pri nízkych otáčkach. Súčasne aj aby poskytovali vyššie celkové výkony. Očakávať by sme mali aj vyšší tlak vstrekovania paliva. V neposlednom rade preto, že v súčasnosti je 2,0-litrový motor v tomto ohľade porazený skromnejšou 1,5-litrovou jednotkou TSI. Tento menší súrodenec je súčasťou mnohých modelov SEAT, Škoda a VW.

Bez elektrifikácie to nepôjde

Hoffman uviedol, že nové benzínové motory budú určite viac elektrifikované, aby splnili predpis. Pravdepodobne budú zahŕňať vylepšenú 48-voltovú technológiu pre mild-hybridné verzie. Rovnako tak dostanú aj väčšiu batériu namontovanú vzadu pre plug-in hybridné verzie.

Očakáva sa, že A4 PHEV sa bude zhodovať s inými modelmi na platforme MLB, najmä s Q5. Spolu s využiteľnou kapacitou akumulátora až 14,4 kWh. To by inžinierom spoločnosti Audi malo umožniť zamerať sa na 100 kilometrov elektrického dojazdu. Podvozok A4 zostane do značnej miery bez  akéjkoľvek zmeny. Aj keď 48-voltová “elektrická pomoc” ponúkne väčší priestor pre technológie, ako sú napríklad aktívne stabilizátory.

A4 sa bude vyvíjať a bude vychádzať z elektrických sériových automobilov a konceptov Audi. Pričom tento model zostane verný svojim súčasným proporciám. Očakáva sa, že bude len o niekoľko milimetrov dlhší. Rázvor kolies bude do značnej miery rovnaký.

Chcú plne konkurovať

Prístrojová doska so zaoblenými zadnými stranami bude obsahovať ešte menej fyzických ovládacích prvkov. Inžinieri Audi budú plánujú zmenšiť aj stredovú konzolu okolo prepínacích voličov. Auto bude pravdepodobne v ponuke iba s automatickou prevodovkou s dvojitou spojkou a meničom krútiaceho momentu.Napriek rozhodnutiu ponechať si benzínové a naftové motory by Audi mohlo ponúkať aj čisto elektrickú verziu. Tá by mu konkurovala plne elektrickému modelu i4 od BMW a Tesla Model 3.

Na otázku, či by sa popri bežných verziách mohla predávať aj elektrická A4 povedal Hoffman: „Sme skutočne radi, že v rámci skupiny máme silné partnerstvo-s platformou Porsche pre platformu PPE, s VW pre MEB a našou vlastnou platformou MLB. Máme právomoc vyvíjať a vyrábať špecializované platformy pre väčšinu technológií.”

Pravdebodobne takéto auto príde neskôr v životnom cycke modelu A4. Buď pomocou upravenej verzie platformy PPE, ktorá bude umiestnená pod pripravovaným e-tronom Q6, alebo jednotnej architektúry SSP skupiny VW, ktorá sa očakáva do roku 2025.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJAutoExpress
Predchádzajúci článokApple chce v aute cez CarPlay ovládať takmer všetko. Automobilky to odmietajú
Nasledujúci článokPiech GT: Elegantné plne elektrické kupé s nemeckým DNA