Domov News Čínsky “Rolls Royce” mieri na náš trh. Najluxusnejšia verzia stojí menej ako...

Čínsky “Rolls Royce” mieri na náš trh. Najluxusnejšia verzia stojí menej ako BMW.

Čínske automobilky sa rozrastajú ako huby po daždi. Hongqi  je už dlho pôsobiacou automobilkou avšak v našich končinách neznámou. Teraz prichádzajú do Nórska prvé kusy modelu Hongqi E-HS9.

Automobilka Hongqi bola založená už v roku 1958 a špecializuje sa výhradne na výrobu luxusných limuzín pre „najvyšších“. Takzvaná “červená vlajka”, ako v preklade znie jej názov, je to najluxusnejšie, čo v danej krajine zoženiete. Ich modely však už od nepamäti pôsobia rovnako ako ich európske verzie. Sú stelesnením aktuálnej doby a kultúry. Čínski najvyšší funkcionári na týchto vozidlách jazdia aj dodnes.

Vojsť na európsky trh je veľmi zaujímavé, hlavne čo sa týka čínskych automobiliek. Zväčša je to práve naopak, že európske automobilky sa snažia dobiť zahraničné trhy. Nič to nemení na veci, že do Nórska dorazilo toto vozidlo, ktoré luxusom naozaj dýcha. Trend je neúprosný, ako prvé prichádzajú extra luxusné SUV Hongqi E-HS9. Do vačku dokáže schovať takých velikánov, akými sú Audi Q7, či BMW X7. Je to extravagantné a také, čo náš trh ešte nevidel. Prvé vozidlá na náš európsky trh prídu v jeseni a prvých zákazníkov si nájdu do konca roka.

Výbava

Aká však ale bude ponuka? Štandardom je pohon všetkých štyroch kolies a tri rady sedadiel. Základ tvorí výbava Comfort s výkonom 320 kW / 426 koní a stojí 619.900 NOK – 63.500 eur. Model Hongqi E-HS9 má v sebe 84 kWh batériu s maximálnym dojazdom 396 kilometrov podľa WLTP smernice. V ponuke bude taktiež 7-miestna verzia Premium s 99 kWh batériou postačujúcou na 465 kilometrov, no s výkonom 405 kW / 543 koní. Tu si však priplatíte. Vozidlo bude stáť 699.900 NOK – 72.000 eur.

Vrcholom bude šesťmiestna verzia Exclusive s prémiovou kožou Nappa, masážnymi sedadlami, ventilovanými sedadlami pre prvé dva rady, vzduchový podvozok,… Tu si však budete musieť pripraviť 779.900 NOK – čiže necelých 80.000 €. Interiér sa bude môcť zvoliť buď čierny alebo bielo-šedý.

Základná záruka na vozidlá je 5 rokov / 150.000 kilometrov. Na batériu sa vzťahuje záruka 8 rokov/160.000 kilometrov. Z asistenčných prvkov nebude chýbať autonómne riadenie druhej úrovne, vyhrievaný volant, čelné sklo. Chýbať nebude podpora AndroidAuto a AppleCarPlay. Všetky autá bude môcť nabíjať prúdom 110 kW.

TEST Hyundai Bayon 1,2 MPi – pragmatické auto, ktoré sa na nič nehrá

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJinsideevs.com
Predchádzajúci článokNový nákladiak od spoločnosti Tatra. Vodíkové monštrum do drsných podmienok
Nasledujúci článokTEST Honda CMX 1100 Rebel. Keď sa spojí klasika s modernými technológiami