Tatra má priniesť obrovský nákladiak s hmotnosťou až 50 ton. Pôjde o vodíkový elektromobil do drsných podmienok. Prvé testovanie má absolvovať už budúci rok.
Technický riaditeľ spoločnosti Tatra Trucks, Ing. Radomír Smolka potvrdil už dlhšie avizovaný vývoj tohto 50 tonového monštra. Kvôli podmienkam, v ktorých sa bude nová Tatra pohybovať, sa spoločnosť rozhodla, že novinka bude spadať pod FCEV. To znamená, že automobil bude vodíkový elektromobil s palivovým článkom.
Vlastná továreň na elektriku.
Ako sme už spomínali, novinka bude FCEV. to znamená, že si svoju elektrickú energiu bude vyrábať sama z palivového článku. To všetko z jednoduchého dôvodu. Vývojári sú si vedomí náročných podmienok, ktorým bývajú tieto vozidlá vystavené. Autá rozhodne nie je možné v takýchto podmienkach nabíjať a často krát jazdia dokonca v nepretržitých režimoch, kedy sa v nich len striedajú šoféri. Na nabíjanie a prestoje skrátka nie je čas a vozidlo typu BEV by bolo neefektívne.
Verná koreňom.
Keďže doménou automobilky Tatra sú nákladné vozy do drsných podmienok, aj nová vodíková verzia bude smerovať práve tam. Samozrejme nesmie chýbať už všetkým dobre známy tradičný podvozok s nezávislým zavesením kolies. Hlavnými parametrami sú nosnosť a celková hmotnosť. Keďže sa novinka bude pohybovať v náročných podmienkach, jej stúpavosť bude až 60%.
Žiadna brzda premávky.
Býva zvykom, že väčšina takýchto vozidiel vyniká mimo cesty, akonáhle sa však zapoja do bežnej premávky, tvoria tzv. brzdu premávky. S vodíkovou novinkou by sa toto stávať nemalo a to ani pri plnom zaťažení. Aj v takomto prípade musí zvládnuť maximálnu rýchlosť 85 km/h. Na výkon a dojazd novinky sú kladené vysoké nároky, nakoľko sa musí minimálne vyrovnať súčasným vozidlám.
V dohľadnej dobe.
Časový horizont, ktorý si automobilka stanovila je viac než odvážny. Prototyp by mal byť dokončený už budúci rok a mal by sa začať testovať. Síce sa automobilka dohodla na spolupráci s ÚJV Řež, kde majú s vývojom vodíkových vozidiel skúsenosti, nakoľko vyrobili prvý vodíkový autobus v susedných Čechách. Aj keď samozrejme vodíková Tatra bude ťažký oriešok, vývojári majú rozhodne na čom stavať.