Ekologická divízia automobilky BMW vznikla už pred šiestimi rokmi. Doteraz mala v ponuke dve vozidlá, ktoré sa postupom rokov menili minimálne. Pred pár mesiacmi sa ukázala faceliftová verzia i3 a sviežosť do portfólia doniesla omladená i8-čka a dokonca aj vo verzii roadster.

Vznik tohto modelu trval o čosi dlhšie ako sa čakalo. Koncept bol predstavený už v roku 2012 a to ešte pred ukázaním kupé. Začiatok minulého roka u BMW sa niesol v znamení technologickej štúdie tohto modelu. Rovnako ako predchodca nemá žiadnu strechu, no pre sériovú verziu to neplatí. Tá totiž v sebe ukrýva plátanú strechu.

Strecha nového BMW i8 Roadster pozostáva z jednoduchého textilu s ktorým môžete manipulovať až do rýchlosti 50 km/h. Otvorenie a zatvorenie trvá 15 sekúnd (samozrejme každý pohyb zvlášť). Priestor nad motorom musel byť kompletne predizajnovaný a tak sa viacvrstvové plátno skrýva pod novým krytom. Problémy boli vyriešené elegantnými oblúkmi začínajúcich pri zadných svetlách až po opierky hláv. Tento priestor je vyplňovaný malým zadným sklom, no je možnosť ho zasunúť aj úplne dole. Krídlové dvere ostali zachované.

Odstránenie strechy však nie je len tak. Spolu s týmto krokom bude Roadster o 60 kilogramov ťažší vďaka extra výstuhám a skladaciemu mechanizmu. Vďaka nárastu na 1595 kg boli inžinieri donútení prepracovať podvozok tohto plug-in hybridu. Hmotnosť však nie je jedinou nevýhodou tohto modelu. Zadné sedadlá pre dospelého človeka stavané určite nie sú, no môžu poslúžiť ako batožinový priestor navyše. V prednej časti sa toho moc nezmenil a interiér tak ostal na mieste. Bolo však nutné pridať ovládanie strešného plátna. Vnútri sa po novom objavuje logo i8 priamo na dotykovej ploche systému iDrive.

Dvojica i8-čiek dostala ľahké 20“ kolesá a uzavierateľnú mriežku na kapote. Nový hybrid však prichádza s lepšou technikou. 1,5-litrový trojvalec má stále výkon 170 kW / 231 koní, no elektromotoru narástol výkon na 105 kW / 143 koní. Spolu teda produkujú 275 kW / 374 koní. BMW sa primárne snažilo zlepšiť inštaláciu batérie. Terajšie i8 majú kapacitu 7,1 kWh a terajší akumulátor má byť schopný dosiahnuť až 11,6 kWh energie, čo výrazne predĺžilo dojazd z pôvodných 37 km na 55 km. V prípade otvorenej verzie hovoríme o 53 km. Rozdiel medzi „kupéčkom“ a Roadsterom v zrýchlení na 100 km/h je 0,2 sekundy. Roadster tak má čas 4,6 sekundy. Aký však cenový rozdiel sme sa nedozvedeli.