Domov News Ikonické Ferrari Daytona SP3 v sebe skrýva V12 s výkonom viac ako...

Ikonické Ferrari Daytona SP3 v sebe skrýva V12 s výkonom viac ako 800 koní

Ferrari nikdy nebolo spoločnosťou, ktorá by sa vyhýbala svojmu dedičstvu. A práve jeho séria modelov “Icona” je navrhnutá tak, aby oslávila niektoré z jeho najprestížnejších momentov. Monza SP1 a SP2 s motorom vpredu boli lídrami tejto generácie. Teraz je  však čas na prvú ikonu s motorom v strede: Ferrari Daytona SP3.

Nový výtvor ako pocta jednému z najlepších dní Ferrari na pretekárskej dráhe. Táto talianska automobilka v roku 1967 dosiahla všetky tri pódiové umiestnenia na 24-hodinovkách v Daytone s 330 P3/4, 330 P4 a 412 P. A práve model Daytona nesie tento významný odkaz.

Aerodynamická špička

Nový príchod tiež využíva konštrukciu z uhlíkových vlákien, techniku, ktorá bola naposledy použitá aj v modeli LaFerrari. Jeho štýl karosérie je však úplne prispôsobený a navrhnutý tak, aby spájal špičkovú aerodynamickú účinnosť s niekoľkými prvkami vozidiel a športových prototypov zo šesťdesiatych rokov.

Za obopínajúcim čelným sklom sa nachádza kabína zasadená do kupoly. To všetko vďaka výrazným krivkám predných krídel, ktoré sú vzorom súťažných vozidiel 512 S, 712 Can-Am a 312 P. Zadné oblúky sú ešte širšie a extrémnejšie. Poskytujú svalnaté zadné línie tesne pred kolesami, ktoré sa potom zužujú smerom k zadnej časti.

Motýlie krídla

Dve ďalšie kľúčové prvky sú dvere v štýle “butterfly”. Tieto dvere obsahujú vzduchovú komoru na privádzanie vzduchu do bočných chladičov. Charakteristická je aj odnímateľná strecha targa. Opätovne ide o ďalší odkaz vytrvalostných pretekárov zo šesťdesiatych rokov. Z rovnakého dôvodu bočné zrkadlá namontovali na hornú časť podbehov predných kolies.

Vzadu je centrálna „chrbtica“, ktorá prechádza stredom karosérie a zahŕňa priehľadný panel, cez ktorý vidieť čiastočne motor V12. Ultratenké zadné svetlá umiestnili v zložitom lamelovom usporiadaní. Pod nimi sa nachádza difúzor a koncovky výfuku. Celkovo tento tvar poskytuje najväčšiu aerodynamickú účinnosť zo všetkých Ferrari v pasívnej forme bez akýchkoľvek aero doplnkov.

Unikátny motor

Namiesto elektricky asistovanej 6,3-litrovej hnacej jednotky V12 LaFerrari používa Daytona SP3 prepracovanú verziu 6,5-litrovej jednotky 812 Competizione. Zmeny sú dostatočne významné na to, aby si motor zarobil na svoj vlastný kód – F140HC.

Motor využíva titánové ojnice, ktoré majú o 40 percent menšiu váhu ako oceľové diely a zmenenil sa materiál aj pre piesty. Kľukový hriadeľ vyvážili a dosiahol o tri percentá menšiu váhu. Tieto zmeny a úpravy systému nasávania vzduchu a výfuku pomáhajú urobiť z motora najvýkonnejší spaľovací motor aký bol kedy namontovaný vo Ferrari. Celkový výkon dosiahol neuveriteľných 840 koní a krútiaci moment 697 Nm, pričom motor má maximálne otáčky až 9 500 ot./min. Daytona SP3 váži 1 485 kg a dokáže zrýchliť z 0 na 100 km za hodinu za 2,85 sekundy.

Nechajte si zájsť chuť

Interiér má jednoznačné smerovanie k súťažným autám minulosti. Modré čalúnené sedadlá navrhli tak, aby odrážali látku starých pretekárskych sedadiel. Tento materiál sa ďalej používa na vložkách dverí, aby sa kabína stala širšou. Samotné sedadlá integrovali do podvozku, a preto majú vysokú pevnosť Nastaviť sa dá poloha sústavy pedálov.

Na volante je známy spínač Manettino od Ferrari, ktorý ponúka rôzne jazdné režimy upravujúce množstvo nastavení auta. Vrátane profilu Ferrari Dynamic Enhancer, ide o systém riadenia priečnej dynamiky.

Ferrari plánuje vyrobiť celkovo 599 exemplárov Daytona SP3. Model Daytona dostane aj homologizáciu pre cestnú premávku. Cena takéhoto exempláru by sa mala vyšplhať na hodnotu niekde okolo 2 miliónov eur. No ak vám tiekli slinky, rovno si ich utrite. Ferrari tvrdí, že všetkých 599 exemplárov už má pridelených svojich majiteľov.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 2

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJAutoExpress
Predchádzajúci článokAKTUÁLNE: Parkovanie na chodníkoch zrušila novela zákona, prešiel aj povinný odstup od cyklistov
Nasledujúci článokAutá sa počas lockdownu budú predávať online. Doručia vám ich rovno pred dom