Domov News Japonské značky Toyota a Yamaha pracujú na motore, aký tu ešte nebol

Japonské značky Toyota a Yamaha pracujú na motore, aký tu ešte nebol

Toyota si pozvala na pomoc Yamahu, aby vytvorili vodíkový spaľovací motor. A Yamaha nechce robiť veci na pol plynu a ako východiskový bod projektu sa rozhodla vziať 5,0-litrovú V8 jednotku Lexus RC-F.

Spolupráca značiek Toyota a Yamaha môže priniesť zaujímavé výsledky. Blok motora je v podstate rovnaký, ale Yamaha vykonala úpravy na vstrekovačoch paliva, hlavách valcov a sacom potrubí motora, aby mohol poháňať stlačený vodík. Motor zavŕšili perfektne vyrobeným výfukovým potrubím osem v jednom.

Yamaha dokázala zo svojho vodíkového motora V8 vydolovať 444 koní. Iba o 13 koní menej, ako jednotka produkuje pri benzínovom pohone. Zaujímavosťou však zostáva, že jednotka vyvinie krútiaci moment 540 Nm – o 20 Nm viac ako štandardná hnacia sústava.

Stačí vymeniť nádrž

Pretože všetky montážne body zostali identické so štandardným motorom Lexus 2UR-GSE V8, teoreticky by mohol byť s minimálnymi úpravami vložený do prednej časti štandardného modelu RC-F. Jedinými potrebnými väčšími zmenami by bol nový palivový systém s tlakovou nádržou na vodík namiesto štandardnej benzínovej nádrže.

Projekt sa stal súčasťou širšej spolupráce medzi spoločnosťami Kawasaki, Subaru, Toyota, Mazda a Yamaha. Túto spoluprácu oznámili koncom minulého roka. Cieľom projektu bol výskum a vývoj alternatívnych možností paliva pre spaľovacie motory, ktoré by umožnili, aby sa technológia stala uhlíkovo neutrálnou.

Majú svoj potenciál

Šéf Yamaha Motor, Yoshihiro Hidaka, povedal: „Pracujeme na dosiahnutí uhlíkovej neutrality do roku 2050. Zároveň sa ‚Motor‘ vyskutuje v názve našej spoločnosti, a preto máme silnú vášeň pre spaľovací motor a úroveň jeho oddanosti. Vodíkové motory majú potenciál stat sa uhlíkovo neutrálne a zároveň zachovávajú našu vášeň pre spaľovacie motory. Spolupráca so spoločnosťami s rôznymi firemnými kultúrami a oblasťami odbornosti, ako aj rastúci počet partnerov, ktorých máme, je spôsob, akým chceme viesť cestu do budúcnosti.“

Takeshi Yamada z automobilového oddelenia Technického výskumného a vývojového centra Yamaha povedal: „Ide o výzvu, do ktorej sa môžeme ako inžinieri zahryznúť. Ja osobne chcem nielen výkon, ale aj nové lákadlo pre spaľovací motor, ktorý svet ešte nevidel.

Syntetické palivá sú budúcnosť

Mazda nedávno načrtla svoj výskum syntetických palív vyrobených z uhlíka. Ten dokázali vytiahnuť z atmosféry obrovskými filtrami. Zachytený uhlík sa potom kombinuje s vodíkom v správnom množstve, aby sa vyrobilo palivo s presne rovnakými vlastnosťami ako benzín a nafta. Samozrejme, bez toho, aby sa do vzduchu pridával nový uhlík.

Mazda tiež pracuje na bionaftových palivách, ktoré by mali vyrábať z trvalo udržateľných surovín, ako sú tuky z mikrorias a použitý kuchynský olej. Firma sa nedávno pripojila k aliancii eFuel v snahe propagovať a rozvíjať obnoviteľné palivá.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 4

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJAutoExpress
Predchádzajúci článokŠkoda na americký trh nevstúpi. Nie je na to dôvod, tvrdí predstavenstvo
Nasledujúci článokV BMW i7 bude ticho ako v hrobe. Takto prebieha testovanie hluku, teda ticha…