Domov Elektromobilita Mercedes EQS SUV: luxusné elektrické SUV s dojazdom 660 km

Mercedes EQS SUV: luxusné elektrické SUV s dojazdom 660 km

Mercedes EQS SUV

Mercedes dnes predstavil elektrické vozidlo EQS SUV. Ponúka 7 sedadiel, množstvo pokrokovej techniky a už dobre známy dizajn. Predávať sa začne v druhej polovici tohto roka.

Nové EQS SUV má rovnaký dlhý rázvor (3210 milimetrov) ako limuzína EQS, je však o vyše 20 centimetrov vyššie. Vonkajšie rozmery novinky tak sú 5125 x 1959 x 1718 milimetrov.

Mercedes EQS SUV

 

Rodinná jaskyňa

Druhý rad sedadiel bude možné štandardne elektricky posúvať v rozsahu 13 cm. Pre pasažierov tak vznikne priestor pre kolená v druhom rade sedadiel medzi 830 a 960 milimetrami, čo je mimoriadne komfortná úroveň. Aj operadlá bude možné sklápať elektricky: o 14 stupňov dopredu a 4 stupne smerom dozadu. Veľkosť kufra sa v tejto triede bežne posudzuje podľa počtu golfových bagov, ktoré sa doň zmestia. Mercedes EQS SUV odvezie až 4 takéto vaky. No keďže zadné sedadlá je možné posúvať, batožinový priestor so základným objemom 645 litrov bude možné zväčšiť až na 880 litrov. To je už objem, do ktorého bez problémov naložíte 24 prepraviek minerálky. Po úplnom sklopení zadnej lavice narastie objem kufra na 2100 litrov.

Tretí rad sedadiel pozostávajúci z dvoch samostatných sedadiel bude k dispozícii na želanie. V prípade ich obsadenia cestujúcimi musí posádka rátať s objemom kufra len 195 litrov. Sedadlá v treťom rade sa sklápajú z podlahy batožinového priestoru mechanicky. Pri sklopených sedadlách je podlaha rovná. V kombinácii s tretím radom sedadiel je v druhom rade sedadiel štandardom funkcia EASY ENTRY. Pre ľahší prístup až dozadu sa tak operadlo posunie dopredu za zvyčajný rozsah nastavenia, celkovo až o 29 cm. Sedadlá vpredu môžu byť vyhrievané i klimatizované, sedadlá v druhom aj v treťom rade sú iba vyhrievané.

Luxusný kočiar s vektorovaním krútiaceho momentu

Pri elektromobile neprekvapí, že štandardom budú zapustené kľučky dverí. Za príplatok si kabínu môžete presvetliť panoramatickým strešným oknom pozostávajúcim z dvoch modulov. Hrdlo nádržky pre kvapalinu ostrekovačov je podobne ako v prípade sedanu EQS integrované nad ľavým predným blatníkom. Prednú kapotu bude možné otvoriť iba v servise.

Mercedes EQS SUV sa bude predávať s pohonom zadných alebo všetkých kolies. Štvorkolky budú mať funkciu Torque Shift zabezpečujúcu inteligentné, plynule variabilné rozdeľovanie krútiaceho momentu pohonu medzi zadným a predným elektromotorom a Elektromotory na prednej aj zadnej náprave sú permanentne budené synchrónne motory (PSM). Podvozok nového EQS SUV má vpredu štvorprvkovú nápravu a vzadu nezávislé viacprvkové zavesenie. Vzduchové pruženie AIRMATIC s plynule nastaviteľným tlmením ADS+ bude štandardnou výbavou.

Aktualizácie vzduchom

Pripomeňme si, že sedan EQS bol prvým modelovým radom od Mercedesu, v ktorom bolo možné prostredníctvom bezdrôtových aktualizácií (OTA) aktivovať úplne nové funkcie vozidla vo viacerých oblastiach. Pri EQS SUV sa táto ponuka výrazne rozširuje. Dodatočne v priebehu používania vozidla bude možné aktivovať napríklad asistenta pri manévrovaní s prívesom alebo navigáciu s rozšírenou realitou MBUX. Taktiež však bude možné si dokúpiť riadenie zadnej nápravy s uhlom ich natočenia až 10 stupňov (štandardom bude uhol 4,5 stupňa).

Dojazd až 660 km

EQS SUV má lítium-iónovú batériu s kapacitou 107,8 kWh. To postačí na dojazd až 660 km na jedno nabitie. Mercedes na ňu každému poskytne záruku 10 rokov/250 000 km s tým, že jej kapacita neklesne pod 70 %. Batéria je integrovaná do inteligentného tepelného manažmentu. Ak je aktivovaná inteligentná navigácia, batéria sa počas jazdy podľa potreby predhrieva alebo chladí, aby sa v nabíjacom bode dosiahla optimálna teplota pre efektívne nabíjanie.

Mercedes EQS SUV

MBUX Hyperscreen opäť na scéne

Najfascinujúcejším prvkom interiéru je opäť príplatkový displej MBUX Hyperscreen. Táto veľká, zakrivená obrazovka sa rozprestiera takmer po celej šírke palubnej dosky. Tri obrazovky sú umiestnené pod spoločným krycím sklom a vizuálne sa spájajú. 12,3-palcový OLED displej pre spolujazdca má vlastnú zobrazovaciu a ovládaciu plochu. V Európe a v rastúcom počte krajín mimo nej môže aj spolujazdec sediaci vpredu sledovať
dynamický obsah, keď je vozidlo v pohybe. Vozidlo totiž obsahuje inteligentnú logiku blokovania založenú na kamere. Ak tá zaznamená, že vodič sa pozerá na displej spolujazdca, systém automaticky stlmí dynamický obsah.

Mercedes EQS SUV

Pripravený na autonómne parkovanie

EQS SUV bude štandardne dodávané s parkovacím balíkom s cúvacou kamerou. Vďaka výkonným senzorom, ktoré monitorujú okolie vozidla, môžu parkovacie systémy pomôcť vodičovi s manévrovaním v mnohých oblastiach. Vďaka integrácii parkovacieho asistenta do MBUX bude ovládanie intuitívne a rýchle. V doplnkovej výbave sa bude nachádzať asistent parkovania na diaľku. S ním môže vodič manévrovať s vozidlom na parkovacie miesta mimo vozidla len s pomocou smartfónu. Manévrovanie je automatické, pokiaľ vodič drží dotykovú plochu na smartfóne stlačenú a nakláňa ju o 90 stupňov. V opačnom prípade sa vozidlo automaticky zabrzdí až do zastavenia.

Mercedes EQS SUV

S predinštaláciou INTELLIGENT PARK PILOT je automobil pripravený pre úplne autonómne parkovanie. V spojení s potrebnou špeciálnou výbavou a príslušnou službou
Mercedes me connect má tento elektromobil na palube potrebné technické prvky, ktoré mu umožnia manévrovať na parkovacie miesta a vychádzať z nich na viacposchodových parkoviskách vybavených infraštruktúrou AVP v plne automatizovanom režime a bez vodiča.

Vyrábať sa bude v USA

Mercedes EQS SUV sa bude vyrábať v americkom závode v Tuscaloose (USA). Batérie budú vznikať v neďalekom Bibb, tamojšia výrobná linka bola otvorená len v marci tohto roka. Mercedes tvrdí, že na oboch miestach je výroba uhlíkovo neutrálna.

Technické údaje:

Model EQS 450+ EQS 450 4MATIC EQS 580 4MATIC
Pohon zadných kolies všetkých kolies všetkých kolies
Výkon (kW) 265 265 400
Výkon (k) 360 360 544
Krútiaci moment (Nm) 568 800 858
Max. rýchlosť jednosmerného nabíjania (kW) 200 200 200
Spotreba kWh/100 km (WLTP) 23,0-18,6 24,0-20,0 24,0-20,0
Dojazd (WLTP) 536-660 507-613 507-613

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 4

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokNový Ford Mustang poodhaľuje svoje krivky. Takto bude vyzerať…
Nasledujúci článokTEST Kawasaki ZH 2 SE jednoducho opantá vaše zmysly