Domov MOTO TEST Kawasaki ZH 2 SE jednoducho opantá vaše zmysly

TEST Kawasaki ZH 2 SE jednoducho opantá vaše zmysly

Ak máte radi zvuk preplňovaného motora a dofukovanie blow-off ventila tak jedna z mála možností vo svete motocyklov je práve Kawasaki ZH 2 SE. Ako sa ňou však jazdí, lebo nie je všetko pozlátko čo sa blyští alebo áno?

Po vyskúšaní Kawasaki ZH 2 SE, pre niekoho nádhernej motorky, pre druhého zase dizajnového prešľapu musím povedať, že som sa touto zmesou zvukov a pocitu nekonečného záťahu nakazil aj ja. Poďme sa teda najprv pozrieť v rýchlosti na technické parametre.

Motor a výkon

Srdcom tejto krásky je vodou chladený radový štvorvalcový motor s objemom 998 centimetrov kubických a výkonom 200 koní a 137Nm. Maximálny výkon dosiahnete pri 8 500 otáčkach. Motor spomínané parametre dosiahne aj práve pomocou kompresora ktorý je je poháňaný reťazovým rozvodom priamo z kľukového hriadeľa a dosahuje až 100 000 otáčok za minútu. Áno čítate správne! Kompresor točí až sto tisíc otáčok za minútu.
Povely prijíma cez elektronicky riadenú rukoväť s akurátnou dávkovateľnosťou a veľmi príjemnou citlivosťou.

Motor je spriahnutý so šesť stupňovou manuálnou prevodovkou, ktorá je vybavená aj obojstranným rýchloradením ( Quick shifterom ). Funguje presne tak ako má a bez akéhokoľvek zaváhania preradí ako hore tak aj dole bez zbytočného „breptania“.
Spojka je hydraulická s pumpou od Nisin a aj keď ju budete používať len na rozbiehanie a zastavovanie ide príjemne ľahučko a aj pri absencii rýchloradenia by ste sa neunavili ani pri častom radení v meste. Pri kapacite palivovej nádrže s obsahom 19 litrov, pri kľudnejšej jazde budete mať dojazd okolo 200 kilometrov.

Brzdový systém a technológie

O zastavenie Kawasaki ZH 2 SE sa vám postarajú vpredu duálne poloplávajúce 300 milimetrové kotúče do ktorých sa zakusujú radiálne uchytené štvorpiestikové monobloky od Bremba. O dávkovanie brzdnej sily sa vám postará opäť Brembo pumpa s vynikajúcou dávkovateľnosťou a aj na ostré brzdenia vám budú stačiť dva prsty. Vzadu sa nachádza jeden 250 milimetrový kotúč do ktorého sa pre zmenu zakusuje jednopiestikový strmeň.

O stabilitu v zákrutách a pohodlie na cestách sa zase stará elektronický podvozok od SHOWA so systémom Skyhook. Ten sa snaží v milisekundových intervaloch riadiť polo-aktívny podvozok čo musím uznať, že sa mu darí naozaj na výbornú. Pri prechádzaní cestnými nerovnosťami ani neviete, že tam vôbec niečo bolo. Všetky informácie zbiera šesťosá IMU jednotka, ktorá ich následne aj ďalej distribuuje tam ,kde sú potrebné.
Vďaka IMU jednotke sa na plnofarebnom TFT LCD displeji zobrazia všetky informácie a údaje z jazdy, ktoré môžete potrebovať. Zároveň po pripojení aplikácie Rideology a spárovaní s telefónom si môžete pozrieť v prehľadných grafoch aj kompletnú telemetriu z jazdy a pri zobrazení na mape si viete pozrieť presné parametre motocykla v každej jednej zákrute.

Pri výške sedla 830 milimetrov mi pri mojej výške 180 centimetrov poskytla výbornú výšku a pohodlne som dočiahol na zem. Celkový posed je skôr vzpriamený a pohodlný so športovým náznakom. Ani po dlhej ceste som nemal problém s uhlom kolien či so sedačkou.

Teraz trochu tej radosti z jazdy

Kawasaki proste vie ako upútať a zaujať svojich jazdcov a nadšencov jednej stopy. Dizajnové kritéria si musí posúdiť každý sám podľa svojho vkusu. Avšak jazdné vlastnosti to už je o inom. Kawasaki ZH 2 SE v špecifikácii SE so systémom Skyhook by som skôr definoval ako bežca na dlhé trate s ochotou a silou na každú akceleráciu a s menšou chuťou zatáčať, ako niektoré iné konkurenčné naháče. Aj napriek tomu sa do zatáčok vrhá ochotne a sebaisto s obrovskou rezervou. Aj vďaka svojmu podvozku je v každej zákrute sebaistá a stabilná.

Tu ale treba myslieť aj na záťah a silu kompresorom prepĺňaného motora, ktorá pri vypnutej elektronike dokáže občas prekvapiť. Vďaka svojej zvukovej kulise a odfukovaniu blow-off ventilu budú o vás vedieť všetci ešte predtým než vás uvidia, a pri každom zastavení na pumpe nebude mat núdzu o spoločnosť.

Aj keď existujú ovládateľnejšie, silnejšie, ľahšie a aj rýchlejšie motocykle tak Kawasaki ZH 2 SE má svoje čaro ktorým si vás k sebe pripúta a nebudete chcieť ju opustiť. Kolesami nadol priatelia.

NÁZOV : Kawasaki ZH2 SE
MOTOR : 998 centimetrov kubických
HMOTNOSŤ : 235 kilogramov
VÝŠKA SEDLÁ : 830 centimetrov
CENA : 20 445€

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokMercedes EQS SUV: luxusné elektrické SUV s dojazdom 660 km
Nasledujúci článokPriania sa vyplnili! Toyota GR Supra dostane manuálnu prevodovku a možno aj…