Domov News 4 jazdené autá do 3.000 eur, s ktorými si na okreskách užijete...

4 jazdené autá do 3.000 eur, s ktorými si na okreskách užijete najviac zábavy

Renault Twingo R.S.

Dátumom narodenia najmladší, no nemenej zábavný člen tohto zoskupenia, pochádza z inkubátora slávnej divízie Renault Sport. Tá už v súčasnosti neexistuje (všetky športové aktivity v rámci Renaultu prevzala novo vzniknutá značka Alpine), ale v minulosti bola známa svojimi skvelými konštruktérskymi schopnosťami, keď inak z nudných, priam až sterilných bezcharakterných áut vedela urobiť skvelé hot hatche, ktoré sa stali lídrami svojich segmentov, pričom sprístupnili športovo ladené autá širokej mase populácie. Veď Twingo R.S. bolo v predaji už za menej ako 15-tisíc eur. Twingo R.S. prirodzene vznikalo v čase najväčšej slávy Renaultu v F1, keď automobilka potrebovala marketingovo pretaviť svoje úspechy v najprestížnejšom šampionáte do zvýšených predajov.

Športová verzia tak neobišla ani malé Twingo, ktoré bolo dovtedy brané skôr ako imidžová dámska kabelka na kolesách. Divný dizajn (ktorý nezachránila ani verzia Gordini), prístrojový panel umiestnený v strede, vyšší posed a opäť chabé dielenské vypracovanie jednoducho musíte prežiť, ale akonáhle sa začnete sústrediť na jazdný prejav Twinga R.S., všetky pochybnosti idú stranou. Točivý atmosférický štvorvalec s objemom 1,6 litra produkuje najvyšší výkon 133 koní pri 6750 ot./min. a krútiaci moment 160 Nm pri 4400 ot./min. Hmotnosť nepresahuje 1050 kg, takže Twingo je podobne svižné ako prvé dve raketky – z 0 na 100 km/h zrýchli za 8,7 sekundy. Na rozdiel od konkurencie vtedajšej doby malo Twingo iba 5-stupňový manuál, čo by nebol až taký problém, ak by malo kratšie sprevodovanie. Maximálka bola vyše 200 km/h, čo je na tak malé auto (kratšie ako 3,7 metra) zbytočne veľa.

Twingo R.S. je však vďaka svojej relatívne jednoduchej konštrukcii vhodný stroj na také to domáce spoznávanie tajomstiev mechaniky. Britský špecialista K-Tec má pre Twingo vo svojej ponuke komplexný balíček vylepšení, ktorými sa dá dosiahnuť zvýšenie výkonu až na 163 koní. Prevodovka má krátke dráhy, je položená vyššie ako v bežných hot hatchoch, no presnosť nie je vždy jej výsadou. Priľnavosťou sa však vyrovná väčšiemu Cliu a naladenie jeho podvozka niekomu vyhovuje viac nekompromisne tuhý Cupový podvozok Clia. Tým, že Twingo R.S. patrí medzi novšie modely, s rozpočtom 3-tisíc eur sa musíte poobzerať po kúskoch, ktoré majú najazdených viac než 200-tisíc km, zachovalejšie kusy sa pohybujú v cenách od 5 do 8-tisíc eur.

POKRAČOVANIE NA ĎALŠEJ STRANE

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 3

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!