Domov News PRVÉ JAZDY: KIA Niro ako dokonalá trilógia? Nabitá efektívnymi inováciami

PRVÉ JAZDY: KIA Niro ako dokonalá trilógia? Nabitá efektívnymi inováciami

Keď sme dostali možnosť na krátko si vyskúšať druhú generáciu novej Kia Niro , neváhali sme. Tento model je u nás možno trochu nedocenený, ale veríme že s nástupcom sa to zmení. 

My sme si to overili na vlastnej koži v Taliansku, keď sme v okolí malebného mestečka Rapallo mohli vyskúšať ešte predprodukčnú verziu modelu Niro.  V rámci rozsiahleho programu vývoja nového modelu Niro sa tímy dizajnérov a konštruktérov spoločnosti Kia rozhodli vylepšiť už i tak pôsobivé ekologické vlastnosti predošlého modelu. Zaumienili si totiž zachovať jeho skvelú palivovú úspornosť, no zároveň predĺžiť dojazd na elektrinu vo variantoch s pohonom PHEV a čisto elektrickým pohonom. Vďaka sérii vylepšení a nových technológií vo všetkých systémoch pohonu môžu zákazníci profitovať z najnovších riešení ekologickej jazdy.

Ako vyzerá

Sami sme však zvedaví, ako prijme verejnosť odvážny dizajn, ktorý je naozaj sebavedomý. Prototyp, na ktorom sme mali možnosť jazdiť ešte nebol celkom finálnou verziou a niektoré časti karosérie ešte boli zamaskované. Mal však odhalených viac ako 90% karosérie a my sme si tak mohli vytvoriť slušnú predstavu, ako bude vyzerať jeho finálna verzia.

Vo variantoch HEV a PHEV nového modelu Niro použila Kia svoj vysokoúsporný 1,6-litrový zážihový motor Smartstream GDI, ktorý sa môže pochváliť sériou inovatívnych riešení pre maximálnu úsporu paliva. Zvýšenie tlaku v systéme vstrekovania paliva, zmena kompresného pomeru motora, optimalizácia prevodov, montáž nových guľôčkových ložísk s nízkym trením a integrácia vylepšenej hlavy valcov s výfukom kvôli lepšiemu chladeniu – to všetko sú dôvody, prečo si vodiči nového modelu Niro môžu pri každodenných jazdách užívať nižšiu spotrebu paliva.

Technické inovácie

Hospodárnosť vozidla zvýšila Kia aj použitím druhej generácie svojej inovatívnej 6-stupňovej dvojspojkovej automatickej prevodovky (6DCT). V dôsledku odstránenia spätného chodu a čerpania energie z elektromotora namiesto spaľovacieho motora pri cúvaní je nová prevodovka o 2,3 kg ľahšia a zároveň zvyšuje celkovú palivovú úspornosť o 0,62 % v prípade variantov HEV a PHEV. Prevodovka nielenže pomáha eliminovať emisie výfukových plynov, ale ponúka tiež hladšie radenie a vyšší výkon, aby ste si za volantom užili ešte viac zábavy.

Ako na elektrinu?

My sme si po testovacej trase overili, že s plne nabitou batériou je možné prejsť aj deklarovaných 400 kilometrov. Už pri prvej generácii Kia propagovala nadštandarde dlhý dojazd svojej elektrickej verzie Nira. Ani tentokrát to nebude inak, ale zase si radšej počkáme na overenie počas testu v domácich podmienkach plnohodnotnej verzie.

Čo je nové?

Spomedzi vylepšení vytvorených špeciálne pre nový variant Niro PHEV môžeme spomenúť väčší akumulátor s kapacitou 11,1 kWh (oproti 8,9 kWh v predošlom modeli), s ktorým vozidlo dosahuje dojazd na elektrinu až 65 km (v kombinovanom cykle WLTP, so 16-palcovými kolesami), ideálny pre väčšinu prípadov každodenného dochádzania. Aj keď sme verziu PHEV, veríme že viac osobných skúseností prinesieme pri tradičnom teste.  Konštruktéri automobilky Kia okrem toho optimalizovali aj elektrický režim vozidla, aby mohlo nové Niro PHEV dlhšie jazdiť na elektrický pohon, čím sa ďalej znižujú emisie a šetrí palivo.   Kia navyše po prvýkrát v tomto vozidle zavádza voliteľné vysokonapäťové kúrenie s kladným teplotným koeficientom (PTC) a kapacitou 5,5 kWh, s ktorým dokáže vozidlo v chladnom počasí dlhšie využívať elektrický pohon.

Veľkorysý priestor

Cestujúci vpredu majú od sedadla po strop k dispozícii 1 028 mm a v priestore nôh 1 053 mm. Vzadu je výška od sedadla po strop 1 005 mm vo variantoch HEV a PHEV a 967 mm v elektromobile Niro EV. Na zadných sedadlách dosahuje priestor na nohy 1 011 mm vo verziách Niro HEV a PHEV a 938 mm vo verzii Niro EV, vďaka čomu tu môžu cestujúci počas celej jazdy relaxovať v dokonalom pohodlí. V praxi to znamená, že sme si sadli za vodiča s výškou 182 cm a mali sme dostatok miesta aj na dlhšiu trasu.

Každopádne Kia koncipovala tento model ako rodinný, čo znamená že v druhom rade bude sedieť skôr dieťa či už v detskej sedačke alebo bez nej. Ale báť sa každopádne nemusí ani dospelý cestujúci. Nový model Niro ďalej ponúka štedrý batožinový priestor po sklopení zadných sedadiel, a to až 1 445 litrov vo verzii HEV, 1 342 litrov s pohonom PHEV a 1 392 litrov v prípade elektromobilu. A ak sa rozhodnete pre Niro EV, získate navyše ďalšie úložné riešenie v podobe 20-litrového predného batožinového priestoru.

Model Niro by mohll byť zaujímavou alternatívou k modelom Ceed SW, prípadne Sportage. Ide o model, ktorý sa zameriava na bohatý vnútorný priestor, ale hlavne alternatívne pohony, ktoré prináša až tri.

 

Nové Niro si môžete objednať od júna, pričom prvé vozidlá by k európskym zákazníkom mali doraziť v treťom kvartáli 2022.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokTrápia vás alergie? Uistite sa že máte v aute antialergénny filter, ako na to?
Nasledujúci článokTakto budú vyzerať novinky BMW X1 a iX1. Tesne pred premiérou opäť unikli fotky