Domov News Sú plastové pružiny budúcnosťou? Testy zatiaľ vyzerajú sľubne

Sú plastové pružiny budúcnosťou? Testy zatiaľ vyzerajú sľubne

Nemecký dodávateľ dielov, spoločnosť Rheinmetall AG spolupracujúca s niekoľkými výrobcami vyvinula plastové pružiny. Prinesú nižšiu hmotnosť a dlhšiu životnosť. Je toto budúcnosť? Testy zatiaľ vyzerajú sľubne.

Rheinmetall AG je nemecká spoločnosť dodávajúca autodiely, ktorá vyvinula prototyp plastovej pružiny ktorá by nám priniesla množstvo výhod. Prototyp plastových pružín vznikol v spolupráci s prémiovým nemeckým výrobcom automobilov. Pružiny už podľa výrobcu boli predstavené verejnosti na testovacom prototype. Nemenovaná prémiová automobilka podrobila pružiny dodatočným dôkladným testom a následne sa rozhodla zadať diel do objednávky.

Plastové pružiny
Množstvo výhod. 

Podľa výrobcu tieto plastové pružiny prinesú do automobilového priemyslu množstvo výhod. Aby sme upresnili pojem plastové, konkrétne sa jedná o polymér vystužený sklenými vláknami. Už samotný tento materiál prináša výhody oproti kovu. Takéto pružiny teda budú odolné proti korózií, oveľa lepšie pohlcujú hluk a vibrácie, ale hlavne majú oveľa vyššiu životnosť.

Zákulisné informácie.

Aj napriek tomu, že spoločnosť Rheinmetall AG nezverejnila názov výrobcu, ktorý na tomto produkte spolupracoval, je takmer isté, že sa jedná o automobilku Mercedes-Benz. Prezradila to samotná automobilka, ktorá pri predstavení konceptu Vision EQXX túto spoluprácu zmienila. Novinka s trojcípou hviezdou v znaku, ktorá dokáže na jedno nabitie prejsť neuveriteľných 1000 kilometrov, využíva množstvo netradičných a nevšedných riešení, vrátane spomínaných prototypných, polymérových pružín vyvinutých spoločnosťou Rheinmetall AG.

Mercedes Vision EQXX
Jasný dôvod.

V Mercedese, pri vývoji najnovšieho konceptu elektromobilu s enormne veľkým dojazdom mali už od začiatku jasno. Pre tak vysoký dojazd je potrebné udržať hmotnosť čo najnižšie tak boli jasnou voľbou tieto polymérové pružiny. Síce ani jedna zo spoločností nespomína konkrétne čísla, ktoré dokázali tieto pružiny ušetriť, podľa výpočtov výrobcu by sa malo jednať až o 75% ušetrenej váhy oproti klasickým pružinám.

Mercedes nebude jediný.

Podľa informácií spoločnosť Rheinmetall AG nespolupracuje len s mercedesom ale aj s ďalšími, bližšie nešpecifikovanými automobilkami. Tento fakt môže značiť efektivitu polymérových pružín a veľký záujem o tento produkt. V rámci týchto poznatkov si dovolíme tak tvrdiť, že v priebehu rokov budú klasické kovové pružiny v autách nahrádzať tie plastové.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokTankovacia turistika v Maďarsku končí! Slováci budú tankovať drahšie
Nasledujúci článokTEST Jazdenky: Mercedes-Benz ML 2013 (W166), prečo je lepší ako BMW X5?