Domov News TEST Mitsubishi L200 Power Performance – roboš na každú fušku

TEST Mitsubishi L200 Power Performance – roboš na každú fušku

Keď počujete spojenie úžitkové auto, veľa vzrušenia to vo vás nevyvoláva, však? Existuje však jeden segment, ktorý dokáže spojiť vlastnosti SUV, off-roadu a dodávky zo jedného veľmi atraktívneho celku. Správne, pick-upy. A Mitsubishi L200 je jeden z tých najlepších predstaviteľov tejto kategórie. 

Mitsubishi pravidelne prichádza s rôznymi verziami svojho populárneho pick-upu L200. Isto si pamätáte sa expedičný špeciál Mountain Sherpa z minulého roka. Ten má na svedomí slovenské zastúpenie značky. Mestský show car Power Performance prezentujúci zvýšenie základného výkonu motora zo 150 na 173 koní a krútiaci moment zo 400 na 502 Nm je zase dielom českého Mitsubishi.

Nová verzia je vždy skvelou príležitosťou usadnúť za volant stroja, ktorý má svoj jedinečný charakter. Je to auto zo starej školy. Má poctivý rebrinový rám, tuhú zadnú nápravu s listovými perami, vynikajúce užitočné schopnosti a mechanický pohon všetkých kolies s uzávierkami stredového aj zadného diferenciálu i redukciou.

Všimnite si tú dutú oceľovú rúrku pod zadným nárazníkom. Keď sa zaborí do zeme, je čas nájsť inú trasu.
Imidž je na nič, počúvaj svoje potreby

Tak v prvom rade, aj keď sa Mitsubishi L200 v tomto prevedení snaží prezentovať ako imidžový pick-up do mesta, neexistuje žiadny dôvod siahnuť po takomto type auta, pokiaľ aspoň na občasne pravidelnej báze nebudete využívať jeho úžitkové či terénne schopnosti. Svojimi obrovskými rozmermi budí zaslúženú pozornosť aj rešpekt, ale na trhu nájdete aj pohodlnejšie, luxusnejšie, dynamickejšie a úspornejšie SUV, ktoré vám na účely frajerského pohybovania sa po meste poslúžia lepšie.

Pravidlá hry sa však podstatne zmenia, akonáhle máte vo svojom kalendári činnosti súvisiace s prepravovaním ťažkého nákladu, špeciálne na miesta, kde absentuje spevnený povrch. Pridajte si k tomu túžbu partnerky či detí prepravovať polovicu domácnosti na výlety, chalupy či dovolenky, fascináciu malých detí nad korbou, na ktorej sa môžu hrať, priestranný interiér s mimoriadne ľahko umývateľným koženým čalúnením, a razom ste našli veľkého favorita na vyplnenie vašej garáže.

Rázvor osí kolies je dlhý presne 3 metre.
Jeden motor stačí

Mitsubishi L200 poháňa naftový štvorvalec s objemom 2,2 litra. Ako už bolo spomenuté, v našom prípade bol jeho výkon zvýšený na 173 koní a 502 Nm. Úpravu má na svedomí spoločnosť Steinbauer, nejde teda o čisto továrenskú optimalizáciu. Výkonu nikdy nie je málo a obzvlášť poteší zvýšenie krútiaceho momentu. V realite vám to pomôže s ťahaním prívesu (aj do kopca), prejazdom náročných terénnych prekážok a samozrejme lepšou pružnosťou na diaľnici či okreske. Musíme pripomenúť, že Mitsubishi vám na auto poskytne záruku 7 rokov/150.000 km, čo je medzi pracovnými pick-upmi celkom rarita. Kvôli emisiám treba počítať s pravidelným dopĺňaním kvapaliny AdBlue. Príplatok za zvýšenie výkonu je 1200 eur.

Typický naftový prejav motora sa Mitsubishi nijako nesnažilo zakamuflovať. Štandardný výkon 150 koní je možné za príplatok 1200 eur zvýšiť na 173 koní a 502 Nm. Pri predbiehaniach na okreskách si vždy sami sebe potrasiete rukou, aká to bola výborná investícia.
Veľká nádrž a kamarátska spotreba

S predchádzajúcimi verziami L200 sme veľa času strávili v náročnom teréne. Vieme teda, že nájsť limity auta je takmer nemožné a prejde takmer kamkoľvek. Teraz sme sa preto sústredili viac na spotrebu v meste či spevnených komunikáciách, ovládateľnosť na zakrútených okresných cestách či manévrovanie v podzemných garážach.

V štandardnom režime má L200 pohon zadných kolies. Po Bratislave sme jazdili so spotrebou tesne pod 11 litrov. Výlet do Štiavnice a naspäť sme absolvovali so spotrebou 8,6 l/100 km. Pokiaľ auto poriadne zaťažíte, pripočítajte si 1-2 litríky nafty navyše. Palivová nádrž má objem 75 litrov. Testovacie vozidlo bolo vybavené prídavnou LED svetelnou rampou na streche (v premávke by sa nesmie používať, ale to sa nesmie jazdiť ani viac ako 130 km/h po diaľnici, všakže). Ak ju práve nepotrebujete používať, odporúčame ju demontovať, nakoľko citeľne zvyšuje aerodynamický hluk a to už od 90 km/h. Čím rýchlejšie idete, tým sa vaša hlava cíti bližšie bubnu od práčky…

Úzke priestory? Brnkačka

Mitsubishi L200 je skutočne veľkým autom, na dĺžku meria 5,3 metra. Manévrovateľnosť je napriek tomu veľmi dobrá. Na to, aký je to obor, má polomer otáčania hodnotu len necelých 6 metrov, čo oceníte nielen v podzemných garážach, ale aj v teréne. V úzkych priestoroch sa môžete spoľahnúť na zadnú parkovaciu kameru či 360-stupňový pohľad z vtáčej perspektívy (obraz z kamier je možné vyvolať aj počas jazdy tlačidlom na volante), ale zodpovednosť je stále na vás, pretože Mitsubishi neponúka automatický parkovací systém a dokonca ani parkovacie senzory. V aute nám nebolo ľúto ani za systémom monitorovania mŕtveho uhla. Spätné zrkadlá majú totiž takú veľkú plochu, že ak si ich správne nastavíte, mŕtvy uhol viete úplne eliminovať. Ani malé auto či motorka sa vám do mŕtveho uhla neschová.

Vyklápajúca sa časť bez problémov udrží 100-kilového chlapa. V príslušenstve nájdete praktické boxy na uloženie menších vecí. K dispozícii je aj gumový koberec.
Kancelária je vedľa, pane

Interiér nie je z kategórie načančaných a voňavučkých spa rezortov. Tu to dýcha skôr atmosférou posilňovne – spálené endorfíny zmiešané s potom a odhodlanosťou dostať vodiča kamkoľvek si želá. Kabína je účelná, jednoduchá na čistenie, ale zároveň dostatočne pohodlná aj na dlhé cesty a praktická na každodenné používanie. A keď si to rúbete hlava-nehlava po poľných cestách, nepočujete ani náznak vŕzgania plastov. Samozrejme, sú tu nejaké drobné nedostatky.

Napríklad, nech si klimatizáciu nastavíte na akúkoľvek teplotu, do pár minút pôjdete zamrznúť. Bluetooth i káblové pripojenie obľúbených aplikácii konektivity si žije vlastným životom. To môže byť niekedy problém, pretože L200 nemá ani v najvyššej výbave vstavanú navigáciu (tá je iba za príplatok 1.129 eur.) Architektúra palubnej dosky vychádza ešte z predchádzajúcej generácie. Pôsobí teda staromódne, ale po funkčnej stránke jej nemáme čo vyčítať. Prístrojový panel má klasické analógové ukazovatele, ktoré sú prehľadné. Privítali by sme však, keby palubný počítač zobrazoval aj rýchlosť v digitálnej forme.

Otáčky, otáčky

6-stupňová automatická prevodovka Aisin má hydrodynamický menič, ale v mestských rýchlostiach svojim charakterom pripomína dobre naladenú CVT prevodovku. Prevodové stupne môžete radiť aj manuálne, buď voličom prevodovky na stredovom tuneli alebo veľkými pádlami pod volantom (čo by za také pádla dal Golft GTi, že?). Prevodovka radí hladko a plynulo, pri kickdowne rýchlo nájde ten správny stupeň. S čím však vodič musí pri dynamických manévroch počítať, je väčšia turbodiera a skutočnosť, že pod 2000 ot./min. motor nemá takmer žiadnu silu. Ak sa však ručička otáčkomera dostane do tohto pásma otáčok, turbo sa roztočí a vozidlu udelí takú dynamiku, na ktorú po celý ten čas čakáte. Na rýchle zaradenie sa z vedľajšej cesty na hlavnú preto radšej zabudnite.

Zvuk osemvalca? Tak ďaleko ako stiahnutie appky

Testovacie auto malo aj jednu špecialitku. Generátor zvuku Sound Booster od spoločnosti Kufatec. Nejde o typickú úpravu zvuku v reproduktoroch auta, ale o systém, ktorého generátor zvuku je nainštalovaný v blízkosti výfukového potrubia. Systém teda mení zvuk aj externe. Ovláda sa prostredníctvom mobilnej aplikácie. Dokáže síce vozidlu udeliť dunivý zvuk benzínového osemvalca a bude ho počuť aj do okolia, ale tento zvuk má v sebe málo charakteru. Nakoniec, výrazný dieselový klepot motora, ktorý sa v Mitsubishi nesnažili nijako utlmiť, nám prišiel sympatickejší ako tento fejk. Kto však chce, môže si takýmto spôsobom upraviť zvuk motora bez drahých úprav výfukového systému.

Dizajn prednej časti Japoncom vyšiel. Pôsobí moderne, sebavedomo a agresívne.
Pátranie po neprekonateľnej prekážke

Oveľa užitočnejšou doplnkovou výbavou je ochrana podvozka oceľovou platňou. Tou bola vybavená Mountain Sherpa a pri častom jazdení v teréne príde veľmi vhod najmä pri prejazde špicatejších nerovností. Trojmetrový rázvor jednoducho neoklamete, no takto si aspoň nepoškodíte žiadne podvozkové časti. Prejazdový uhol L200 je 24 stupňov, predný nájazdový uhol 30 stupňov, zadný 22 stupňov. Nakláňať môžete auto až do 45 stupňov. V prípade zvýšenia podvozka môžu byť nájazdové uhly ešte väčšie.

Za všetky terénne schopnosti Mitsubishi L200 si dajme aspoň jeden príklad – extrémny výjazd do kopca. Ten sme absolvovali ešte s prevedením Mountain Sherpa, ale v tomto prípade to nehrá žiadnu úlohu. Krátke video si pozrite TU.

Otočný prepínač pohonu všetkých kolies a uzávierok diferenciálov. Asistent zjazdu z kopca funguje perfektne.
Jedna tona na chrbte, tri na pleciach

Nákladný priestor má rozmery 1520 x 1470 x 475 mm a pokojne naň môžete naložiť náklad s hmotnosťou až 1 tony. Môžete zvoliť niekoľko krytov ložnej plochy. Testovacie auto bolo vybavené hliníkovým lamelovým krytom, k dispozícii je aj hliníkový výklopný kryt alebo typický hardtop. Čo sa týka ťahania prívesu, L200 zvládne potiahnuť brzdený príves s hmotnosťou 3,1 tony. Tu opäť jasne vidieť, že L200 je univerzálne auto, pracant, ktorý sa nielen nezľakne žiadnej náročnej výzvy, ale ju aj dokáže poslušne a bez nervov splniť.

Auto bolo vybavené hliníkovým lamelovým krytom, k dispozícii je aj hliníkový výklopný kryt alebo hardtop.
Komfort? Je tu

Po zaťažení zadnej časti sa upokojí aj poskakovanie po nerovnostiach a zlepší sa komfort. Nezaťažené auto sa snaží filtrovať nerovnosti ľahkým plávaním a pohupovaním, ale akonáhle nasleduje sled nerovností za sebou, dostaví sa trasľavosť typická pre vozidlá tohto typu. V porovnaní s pick-upmi spred 10-15 rokov ide o výraznejšie komfortnejšie auto, ale na dnešné super pohodlné SUV sa nechytá. Preto ešte raz, dobre si premyslite, ako často budete potrebovať využiť úžitkové vlastnosti L200.

Cena

Cena Mitsubishi L200 začína na sume 33.990 eur za výbavu Invite a šesťstupňovým manuálom. Automatická prevodovka sa predáva od výbavy Intense za 39.690 eur. Najvyššia výbava Instyle s automatom stojí 43.390 eur.

TECHNICKÉ ÚDAJE
Motor R4
Objem motora 2 268 cm3
Max. výkon 127 kW / 173 k
Max. krútiaci moment 502 Nm
Palivo Nafta
Pohon AWD
Prevodovka 6-stupňový automat
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY
Dĺžka 5 305 mm
Šírka (bez spätných zrkadiel) 1 815 mm
Výška 1 775 mm
Rázvor náprav 3 000 mm
Prevádzková hmotnosť 2 110 kg
Rozmer pneumatík 265/60 R18
Rozmery nákladového priestoru 1520 x 1470 x 475 mm
Spotreba (počas testu)
Mesto 10,9 l/100 km
Diaľnica 8,8 l/100 km
Okresky 8,2 l/100 km
CENA od 33.390 eur

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 2

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokAlpina D4 S Gran Cóupé je ideálnym autom na dlhé diaľničné kilometre
Nasledujúci článokAutomobilky a tajné prototypy. BMW ukrýva skutočné skvosty

1 COMMENT

  1. […] nás okrajová záležitosť, vo svete obrovská príležitosť. Reč je o pick-upoch, ktoré najmä v Amerike či v Austrálii tvoria nezanedbateľný trhový podiel. Amarok prvej […]

Comments are closed.