Domov News VW predstavil nový Amarok. Ponúka V6 pod kapotou a mnoho iného

VW predstavil nový Amarok. Ponúka V6 pod kapotou a mnoho iného

Volkswagen predstavil druhú generáciu Amaroku. Základ zdieľa s Fordom Ranger, Nemci mu však dali vlastnú tvár. 

U nás okrajová záležitosť, vo svete obrovská príležitosť. Reč je o pick-upoch, ktoré najmä v Amerike či v Austrálii tvoria nezanedbateľný trhový podiel. Amarok prvej generácie si po celom svete našiel vyše 830-tisíc majiteľov a VW dúfa, že väčšina z nich siahne aj po jeho nástupcovi.

Hi-tech vzhľad

Nový Amarok vyvíjaný v Nemecku a v Austrálii sa bude vyrábať so štvordverovou alebo dvojdverovou kabínou. Na rozdiel od mnohých iných pick-upov horný okraj výrezov blatníkov tvorí vodorovnú líniu namiesto oblúka. Vzadu široké sklopné veko nákladnej plochy s vylisovaným nápisom Amarok rámujú LED združené svetlá v tvare písmena C zasahujúce do bokov vozidla. Horizontálne lišty veľkej masky chladiča s integrovanými úzkymi LED svetlometmi dávajú Amaroku priam až hi-tech výraz. Vo vyšších výbavách sa objavia adaptívne IQ.Light – LED Matrix svetlomety s typickým spojovacím svetelným pásom.

Podstatne väčší

S dĺžkou 5350 mm je Amarok medzigeneračne o 96 mm dlhší. Široký je 1910 mm (2204 mm so spätnými zrkadlami) a vysoký 1888 mm. Skrátením predného aj zadného previsu narástol rázvor osí kolies až o 173 mm na celkových 3270 mm. To má za následok výrazne viac miesta na zadných sedadlách a zlepšenie nájazdového a výjazdového uhla, ktorá je teraz 29, resp. 21 stupňov. Prejazdový uhol je 21 stupňov. Podstatným spôsobom a zlepšila brodivosť. Kým predchádzajúci Amarok zvládol prebrodiť vodnú plochu s hĺbkou maximálne 50 cm, nový si poradí s vodou hlbokou až 80 cm.

Za prácou i za dobrodružstvom

Nákladná plocha má v prípade prevedenia DoubleCab dĺžku 1544 mm a šírku 1224 mm. Dvojdverový model má korbu dlhú až 2305 mm, čo umožní naložiť bokom dve europalety za sebou. Náklad sa dá upevniť popruhmi zakotvenými v okách na podlahe, z ktorých každé je dimenzované na zaťaženie ťahu až 500 kg. Užitočné zaťaženie korby bolo zvýšené o 160 kg na 1160 kg.

Nemenej dôležitá informácie pre dobrodruhov je tiež statické zaťaženie strechy až 350 kg, čo umožní namontovať na strechu stan až pre 4 osoby. V príslušenstve sa okrem stanu bude nachádzať aj napríklad multifunkčný nosič na ložnú plochu, nosič na bicykel, roletový kryt nákladnej plochy, dizajnové ochranné oblúky či ťažné zariadenie. Amarok bude schopný ťahať príves do hmotnosti 3,5 tony.

Záujemcovia, ktorí budú od Amaroku vyžadovať spoľahlivé jazdné vlastnosti mimo bežných ciest, si budú môcť vybrať značkové príslušenstvo na ochranu podvozka, elektrický navijak, ochranné mriežky na zadné svetlá, možnosť zvýšenia svetlej výšky o 2 cm či šnorchel eliminujúci riziko nasatia vody pri brodení.

Interiér

Výraznou modernizáciou prešiel aj interiér, ktorý kombinuje to najlepšie z digitálneho a analógového sveta. Digitálny virtuálny kokpit má podľa vybavenia 8 alebo 12 palcov, obrazovka multimediálneho systému s dotykovým displejom uložená na palubnej doske v podobe tabletu má uhlopriečku dlhú 10 alebo 12 palcov. Na ovládanie jednotlivých funkcií vozidla slúži kombinácia dotykových displejov, fyzických tlačidiel a otočných ovládačov. Dôležité funkcie ako napr. ovládač pohonu všetkých kolies či ovládač hlasitosti audiosystému budú mať vo vyšších výbavách hliníkové vyhotovenie.

Motory

Nový Amarok dostane celkovo 5 pohonných jednotiek (špecifikácia pre európsky trh zatiaľ nebola zverejnená). Základom bude štvorvalec 2,0 TDI s výkonom 150 k a 350 Nm, ktorý sa bude montovať s 5-stupňovým manuálom a pohonom zadných kolies. Výkonnejšia verzia tohto motora bude mať 170 k a 405 Nm. Bude mať už možnosť pripojenia pohonu všetkých kolies. Alternatívou k 6-stupňovému manuálu bude automatická prevodovka. Najvýkonnejší variant tohto dieselového agregátu bude mať vďaka dvom turbodúchadlám 204 k 500 Nm. Predávať sa bude štandardne s 10-stupňovou automatickou prevodovkou a stálym pohonom všetkých kolies 4Motion. Najvýkonnejším naftovým motorom v ponuke bude vidlicový šesťvalec 3,0 TDI s výkonom 250 k a 600 Nm.

Úplnou novinkou je jediná benzínová alternatíva – štvorvalec 2,3 TSI s výkonom 302 k a 450 Nm. Obe tieto top verzie sa budú štandardne kombinovať s 10-stupňovým automatom a pohonom všetkých kolies. Palivová nádrž si vo všetkých prípadoch zachovala svoj doterajší 80-litrový objem. Dobrou správou do bežného života je tiež zväčšenie nádrže na AdBlue z 6,3 na 9,3 litra.

Na Slovensku na budúci rok

Jazda s Amarokom môže byť veľmi komfortná aj vďaka novým asistenčným systémom. Spomeňme napríklad adaptívny tempomat ACC+ s funkciou automatického nastavenia obmedzovača rýchlosti podľa rozpoznaných dopravných značiek či systém automatického parkovania. Špičkové verzie PanAmericana (zvýraznený off-road charakter) a Aventura (zameraná skôr na spevnené povrchy) zostanú naďalej zachované.

Nový VW Amarok sa bude vyrábať v Južnej Afrike, na prvých svetových trhoch sa objaví ešte do konca tohto roka, začiatok predaja v Európe je naplánovaný na február 2023.

[youtube https://www.youtube.com/watch?v=Yf1696VpVeE?ab_channel=VolkswagenNutzfahrzeuge]

 

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokJazdených elektromobilov a hybridov sa predáva stále viac, ich cena na trhu výrazne stúpla
Nasledujúci článokNezvyčajná premiéra. Takto mal vyzerať Phaeton druhej generácie