Domov Elektromobilita Hyundai IONIQ 6: prejde vyše 600 km a to nie je všetko

Hyundai IONIQ 6: prejde vyše 600 km a to nie je všetko

Hyundai zverejnil nové informácie o svojom najnovšom elektromobile. Vieme, aký bude mať dojazd, kedy sa začne vyrábať aj aké bude mať asistenčné systémy. Navyše, už zajtra sa očakáva predstavenie športovej verzie N.

Hyundai opisuje IONIQ 6 ako elektrifikovaný streamliner. Je aerodynamicky tvarovaný a inovatívne využíva udržateľné materiály. Vyznačuje sa jednoduchými líniami a čistou aerodynamickou formou, ktorú dizajnéri Hyundai označujú ako Emotional Efficiency. Dizajn bol od začiatku zameraný na cestujúcich, pričom vnútorný priestor sa vyvíjal súčasne s vonkajšou formou. Snahou bolo priniesť optimalizáciu vnútorného priestoru, jeho natiahnutie vpredu aj vzadu. Vonkajšie rozmery vozidla sú 4855 x 1880 x 1495 mm, rázvor osí kolies je dlhý 2950 mm.

Dojazd vyše 600 km

IONIQ 6 bude k dispozícii s viacerými motorizáciami a veľkosťami akumulátorov. Úplne podrobnosti zatiaľ stále nie sú známe, ale Hyundai hovorí o tom, že batéria s kapacitou 77,4 kWh môže byť spojená s dvoma usporiadaniami elektromotorov. Buď s pohonom zadných kolies alebo s pohonom všetkých kolies. Vrchol ponuky bude predstavovať duálny motor s voliteľným pohonom všetkých kolies, ktorý vyprodukuje kombinovaný výkon 239 kW (325 k) a krútiaci moment 605 Nm. Táto konfigurácia pohonu dokáže vozidlo zrýchliť z 0 km/h na 100 km/h za 5,1 sekundy. Dojazd vozidla s 77,4 kWh batériou, pohonom zadnej nápravy a 18-palcovými kolesami sa podľa štandardu WLTP predpokladá na vzdialenosť až 610 km.

Nízky koeficient odporu vzduchu

Pomáha k tomu nízky odpor vzduchu karosérie a nízka spotreba energie. Hyundai uvádza, že spotreba energie štandardnej batérie s kapacitou 53 kWh s 18-palcovými pneumatikami a pohonom zadných kolies sa podľa WLTP odhaduje na menej ako 14 kWh/100 km. Vďaka tomu bude IONIQ 6 jedným z energeticky najefektívnejších vozidiel na trhu. Dosiahnutiu nízkeho koeficientu odporu vzduchu len 0,21 pomáha nízka predná časť, aktívne vzduchové klapky vpredu, zmenšenie vzdialenosti medzi kolesami a voliteľné úzke digitálne bočné zrkadlá. Ďalšou aerodynamickou podporou je  zadný spojler inšpirovaný eliptickým krídlom s konštrukciou v štýle člna. Podvozok je úplne zakrytý, používa deflektory a medzery medzi podbehmi kolies sú zmenšené na minimum.

Počas nabíjania sa nudiť nebudete

Architektúra platformy E-GMP, na ktorej je vozidlo postavené, umožňuje modelu IONIQ 6 využívať 400 V aj 800 V nabíjaciu infraštruktúru, pričom 800 V nabíjanie je štandardné. S 350 kW nabíjačkou sa dokáže IONIQ 6 nabiť z 10 % na 80 % kapacity batérie len ​​za 18 minút.

IONIQ 6, podobne ako predtým aj IONIQ 5, poskytuje funkciu Vehicle-to-Load (V2L), ktorá umožňuje zákazníkom nabíjať iné elektrické zariadenia, napr. pri výpadku prúdu, počas kempovania alebo outdoorových aktivitách. V2L sa aktivuje cez vonkajší nabíjací port, druhá zásuvka na nabíjanie napr. notebookov či smartfónov sa nachádza v kabíne vozidla pod zadným sedadlom.

Príjemné prostredie v kabíne

Dvojfarebné ambientné osvetlenie umožňuje vodičovi prispôsobiť si vzhľad a dojem z interiéru kabíny výberom zo spektra 64 farieb a šiestich predvolených motívov. Režim Speed ​​Sync Lighting pridá emócie k zážitku z jazdy zmenou jasu vnútorného osvetlenia na základe rýchlosti jazdy vozidla. Príplatkové komfortné sedadlá v prvom rade podporia príjemný pocit relaxu jednoduchým nastavením uhla sedadla. Okrem toho sú všetky sedadlá približne o 30 % tenšie ako sedadlá v iných konvenčných modeloch, čím poskytujú viac miesta pre cestujúcich. V kabíne sa budú nachádzať celkovo štyri porty USB typu C a jeden port USB typu A.

Zážitok z jazdy v IONIQ 6 je vylepšený systémom EV Performance Tune-up, ktorý vodičovi umožňuje nastaviť silu riadenia, výkon motora, citlivosť plynového pedála a režim pohonnej sústavy. Vodiči môžu pomocou niekoľkých kliknutí na tlačidlo vytvoriť množstvo rôznych kombinácií, ktoré najviac vyhovujú ich individuálnym potrebám. IONIQ 6 disponuje tiež technológiou e-ASD, ktorá do kabíny pridáva optimálny zvuk podobný kozmickej lodi. Štruktúra zvuku sa pritom mení v závislosti od režimu jazdy vozidla.

Aktualizácie vzduchom

Informačno-zábavný systém vozidla poskytuje mapovanie cesty v reálnom čase na základe aktuálneho stavu nabitia batérií. Prepojené služby systému tiež pomáhajú pri hľadaní a plánovaní najvhodnejšej trasy s ohľadom na dostupnosť nabíjacích staníc pozdĺž trasy. Služby Apple CarPlay a Android Auto vyzerajú na tomto širokouhlom displeji veľmi dobre. K dispozícii je podpora viacnásobného pripojenia Bluetooth, takže je možné spárovať dve zariadenia súčasne. Jedno napríklad na telefonovanie a druhé na streamovanie hudby. Osem reproduktorov audiosystému Bose vrátane subwoofera je strategicky rozmiestnených po celom vozidle pre vysokokvalitný zážitok z počúvania. IONIQ 6 je prvým modelom značky Hyundai, ktorý ponúkne funkciu aktualizácie softvéru Over-the-Air (OTA).

Najmodernejšie asistenčné systémy

Hyundai zverejnil aj podrobnejšie informácie o asistenčných systémoch vozidla. Highway Driving Assist 2 je asistent pre jazdu na diaľnici, ktorý pomáha udržiavať nastavenú vzdialenosť a rýchlosť od vozidla idúceho vpredu a zároveň pomáha držať vozidlo v strede jazdného pruhu aj počas jazdy v zákrutách. V prípade, že iné vozidlo na boku ide veľmi blízko, asistent pomáha upraviť dráhu vozidla tak, aby vaše vozidlo nebolo v nebezpečenstve. Podržaním volantu a použitím prepínača smerových svetiel sa dokonca automaticky zmení jazdný pruh v naznačenom smere.

Inteligentný tempomat (SCC) pomáha udržiavať vzdialenosť od vozidla vpredu a jazdiť rýchlosťou nastavenou vodičom tým, že odráža naučený štýl jazdy vodiča. Keď je SCC neaktívny, funkcia sa učí štýl jazdy vodiča. Keď sa SCC aktivuje, auto jazdí automaticky spôsobom, ktorý napodobňuje naučený štýl jazdy. Asistent pre predchádzanie zrážkam (FCA) pomáha počas jazdy predchádzať kolíziám s predmetmi pred vozidlom. Počas jazdy, ak hrozí kolízia s cyklistom vpredu alebo s protiidúcim vozidlom pri odbočovaní na križovatke, môže systém tiež pomôcť pri núdzovom brzdení.

Medzi ďalšie funkcie čiastočne autonómneho riadenia patrí inteligentný asistent rýchlosti (ISLA), ktorý prispôsobuje rýchlosť vozidla rýchlostnému limitu a asistent diaľkových svetiel (HBA), ktorý pomáha zapínať a vypínať diaľkové svetlá v noci.

IONIQ 6 má tiež niekoľko funkcií súvisiacich s pozornosťou vodiča. Upozornenie na zníženú pozornosť vodiča (DAW) analyzuje pozornosť vodiča počas jazdy a v prípade potreby vyšle varovný signál. Výstraha sa aktivuje, keď systém zaznamená známky nepozornosti vodiča, a v prípade potreby odporučí odpočinok.

Automatické parkovanie na diaľku

Niekoľko funkcií pracuje v tandeme a pomáha predchádzať kolíziám v rôznych jazdných situáciách. Asistent vyhýbania sa zrážke v mŕtvom uhle (BCA) pomáha predchádzať kolíziám pri zmene jazdného pruhu. Ak vozidlo opúšťa paralelné parkovacie miesto a existuje riziko kolízie s vozidlom idúcim zozadu, tiež pomáha okamžitým brzdením. Blind-Spot View Monitor (BVM) známy už napríklad z modelu Tucson zobrazuje video z mŕtveho uhla pre bezpečnú zmenu jazdného pruhu. Inteligentný parkovací asistent na diaľku 2. úrovne pomáha pri parkovaní alebo vyparkovaní vozidla pomocou diaľkového ovládania. Surround View Monitor (SVM) zobrazuje video s okolím vozidla pre bezpečné parkovanie.

IONIQ 6 sa má začať vyrábať v treťom štvrťroku 2022. Už zajtra sa očakáva predstavenie športovej verzie N.

[youtube https://www.youtube.com/watch?v=-1CrvzeyWcM]

 

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 3 / 5. Počet hodnotení 2

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokNová Honda CR-V bola predstavená. Čo môžeme očakávať v Európe?
Nasledujúci článokTEST Toto Audi A3 je liek na drahý benzín, konečne plug-in hybrid ktorý dáva zmysel