Domov News Sedany nesmú vymrieť. Toyota Crown prichádza v 4 rôznych podobách

Sedany nesmú vymrieť. Toyota Crown prichádza v 4 rôznych podobách

Toyota Crown sa u nás síce nepredáva, ale v Japonsku ide o veľký pojem, porovnateľný napríklad s Hondou Civic. Od roku 1955 vzniklo celkovo 15 (!) generácií a momentálne stojíme na prahu predstavenia tej šestnástej. Tá sa ukazuje hneď v 4 karosárskych verziách – sedan, kombi, crossover a SUV-kupé. 

Toyota Crown debutovala v roku 1955 ako prvé sériovo vyrábané osobné vozidlo vytvorené samotnou Toyotou. Prvý nezávisle vyvinutý luxusný automobil na začiatku povojnového obdobia sledoval hodnoty, ktoré sú aktuálne aj dnes, avšak keďže k nim pribudli diverzifikačné potreby zákazníkov, táto dlhoročná vlajková loď značky sa predstavuje až v 4 variantoch. A to celkom skoro po predstavení predošlej generácie. Tá je na trhu od roku 2018. Evidentne sa ukázalo, že mnohí zákazníci uprednostňujú crossoveri či SUV a typické sedany pomaly vymierajú. Toyota preto vynechala typický facelift a rovno predstavila novú generáciu, ktorá prináša do sveta „korunky“ čerstvý vietor.

Postavená na platforme Highlanderu

Toyotu Crown teraz charakterizujú spojené predné a zadné svetlá a jednoduchý, no pritom rafinovaný a majestátny dizajn. Automobily sú postavené na platforme TNGA poskytujúcej ľahkú, no pritom pevnú konštrukciu s vysokou tuhosťou. Vpredu sú použité vzpery McPherson a vzadu viacprvkové zavesenie. Zapracovalo sa aj na odhlučnení a eliminovaní vibrácií. Crown tak bude tá najpohodlnejšia Toyota zo všetkých. Koniec koncov, na vlajkovú loď značky sa to aj patrí.

S elektrifikáciou to nepreháňa

Crown je vybavený Toyota Teammate, teda súborom asistenčných technológií pre vodiča. Spomeňme napríklad systém Advanced Drive umožňujúci automatizovanú jazdu v dopravných kolónach či Advanced Park. Systém, ktorý automaticky zaparkuje alebo vyparkuje z parkovacieho miesta a dá sa ovládať na diaľku.

Na pohon budú slúžiť dve full-hybridné pohonné jednotky. Prvým je hybridný systém, ktorý kombinuje radový 4-valcový turbomotor s novo vyvinutou bipolárnou nikel-vodíkovou batériou. Druhý je systém používajúci 2,5-litrový benzínový motor.

Začne myslieť globálne

Všetky štyri verzie Toyota postupne uvedie počas nasledujúcich 18 mesiacov na celkovo 40 svetových trhov. K nám sa pravdepodobne v takejto podobe nedostane, ale ako prezlečený Lexus to nie je celkom vylúčené. Na rovnakej podvozkovej platforme stojí napríklad aj Highlander. Viac technických údajov zatiaľ nie je známych.

 

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokŠkoda predstavila svoju víziu 7-miestneho vozidla. Tak to ste ešte nevideli
Nasledujúci článokTEST Peugeot e-Expert – elektrická dodávka, ktorá má zmysel