Už nejakú dobu majoritná časť automobiliek nasleduje filozofiu “downsizingu”. Takmer každý motor je preplňovaný turbodúchadlom, poprípade spaľovaciemu motoru, sekunduje hybridná sústava.

Mazda ide opačným smerom. Zachováva benzínové motory bez preplňovania. Napriek tomu je Mazda v mnohých testoch reálnej spotreby vyhlasovaná, ako najúspornejšia automobilka. Tak isto skončila aj v teste agentúry EPA pre ochranu životného prostredia. Bez jej certifikácie sa žiadna značka nezaobíde.

Z nadpisu je jasné, že Mazda bude v tomto trende pokračovať. V pláne má vývoj novej genrácie spaľovacích motorv SkyActiv 3. SkyActiv 3 sa celkovou účinnosťou má dostať na úroveň elektromobilov. V tomto prípade sa však počíta z celkovou účinnosťou. Tá zahŕňa všetky procesy od výroby energie do auta až po vykonanie fyzickej práce pri pohybe auta. Mazda berie do úvahy v prípade elektromobilov kompletne, od výroby elektrickej energie. V prípade áut zo spaľovacím motorm sa proces počíta od ťažby cez chemickú úpravu ropy. Neporovnávajú teda 2 rôzne veci.

Šéf divízie pohonných jednotiek Misuto Hitomi, tvrdí že SkyActiv 3 sa stane prioritou, po skončení vývoja SkyActiv-X, 2 v 1. V skratke ide o “benzín na naftu”. Mazda musí zvýšiť termálnu účinnosť motora o 27% na konečných 56% aby sa dostala na úroveň elektromobilov.

Mazda verí, že z daný nárast spôsobí pokles emisií, malo by to byť celých 25%. Otázne však ostáva kedy Mazda SkyActiv 3 predstaví. Misto Hitomi totižto nespomenul žiadne termíny. Podľa všetkého sa teda zdá, že spaľovacie jednotky tak skoro zo sveta neodídu.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!