Domov News KTM X-Bow GT-XR – okruhová hračka na bežné cesty

KTM X-Bow GT-XR – okruhová hračka na bežné cesty

Limitovaná séria brutálnej okruhovej hračky s homologizáciou do bežnej premávky. Pod kapotou KTM X-Bow GT-XR sa nachádza 5-valcový agregát s brutálnym výkonom 500 koní.

V spojitosti s rakúskou firmou KTM si väčšina ľudí predstaví dvoj-kolesové stroje. Menší okruh ľudí, ktorí považujú okruhové pretekanie za svoju záľubu, o KTM pravdepodobne vie trochu viac. Pôvodné KTM X-Bow, predstavené v roku 2008, bolo určené práve na voľné jazdy na okruhoch. S tou výhodou, že dopraviť ste sa mohli po vlastnej osi. Teraz však predstavili absolútny vrchol evolúcie a pozeráme sa tak na KTM X-Bow GT-XR. Táto limitovaná séria sa dá prakticky považovať za pretekársky voz kategórie GT2 s registračnými značkami.

KTM X-Bow GT-XR

Karbónový Batmobil

Základom tejto hračky je karbónový monokok, ktorého váha je len neuveriteľných 89 kilogramov. Aj vďaka tomuto sa konštruktérom podarilo udržať hmotnosť poriadne nízko. Suchá hmotnosť tohto tátoša je len 1130 kg. Pri nastupovaní a vystupovaní sa budete cítiť naozaj výnimočne, nakoľko klasické dvere tu nenájdete. Použiť môžete elektronicky výklopný, karbónový blok, ktorý pripomína Batmobil. Celú túto prednú časť aj s čelným oknom môžete odklopiť aj diaľkovo, čo pôsobí naozaj efektne. Karbónová karoséria je lakovaná ručne. Celá je uspôsobená čo najlepšej aerodynamike a vysokému prítlaku, ku ktorému prispieva aj masívne zadné krídlo a absencia spätných zrkadiel, ktoré nahradili kamery. Konštruktéri sa vyhrali aj s tvarom podlahy, rozložením hmotnosti, ale aj s čo najnižším ťažiskom.

KTM X-Bow GT-XR

Známe pohonné ústrojenstvo.

Rovnako ako pri ostatných modeloch X-Bow, aj tu sa pod kapotou skrýva päťvalcový motor s objemom 2,5 litra, ktorý pochádza z koncernu VW. Tento motor už veľmi dobre poznáme, veď nachádza aj v Audi RS3. V tomto prípade motor ponúka výkon 368 kW, čo je rovných 500 koní. Maximálny krútiaci moment je 581 Nm. Vďaka tomuto dokáže KTM akcelerovať z 0 na 100 km/h za 3,4 sekundy, čomu pomáha tiež koncernová prevodovka, konkrétne 7-stupňová DSG. Výrobca udáva maximálnu rýchlosť 280 km/h. Ďalším pôsobivým bodom je palivová nádrž. Tá pojme až 96 litrov paliva, vďaka čomu novinka prejde na jednu nádrž až 1000 kilometrov.

KTM X-Bow GT-XR

Poriadne drahá zábavka

Za túto zábavku však budete musieť poriadne zaplatiť. Rakúska spoločnosť si tento svoj ručne vyrábaný skvost ohodnotila na 284 900 eur bez DPH. Samozrejme, v tejto cene ešte nie je započítaná akákoľvek doplnková výbava. V tomto momente je potrebné prehodnotiť, ako veľmi po novom KTM túžite, nakoľko za podobné peniaze si dokážete zadovážiť aj iné autá, s ktorými sa na trati rozhodne nebudete hanbiť.

 

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJauto.cz
Predchádzajúci článokTEST Jazdenky: Škoda Octavia III po viac ako 150 000 kilometroch
Nasledujúci článokPrívesný vozík – na čo si dať pozor?