Nie je tomu tak dávno, kedy 911-ky bez označenia turbo mali ploché atmosférické vzduchom chladené  motory.

Nedávno sa však doba zmenila. Základný model 911 Carrera má totiž už nejakú dobu nový preplňovaný trojliter. Tak isto verzia S, GTS či targa.

Mnohí si pravdepodobne mysleli, že doba sa asi vracia. Verzie 911 991 GT3/RS  majú tradične zadný pohon, atmosféricky plnený šesťvalec boxer. Avšak klienti zrejme dali najavo, že im niečo chýba. Po modernizácii prišla verzia 991.2. Samozrejme, v tradičnom duchu, no možno nečakane vyhovela náročným zákazníkom a názorom zrejme vačšiny automobilových nadšencov.

Výsledkom je dnes verzia 991.2. A teda 4-litrový boxer motor s výkonom 500 koní, zadným pohonom a možnosťou manuálneho radenia. Zrejme sen každého, kto má rad Porsche 911. Je však otázkou, ako veľmi sa tešiť na generáciu 992. Určite prinesie mnohé vychytávky, vyšší výkon či lepšie okruhové časy. Mala by prísť v roku 2019 alebo až v 2020. Presne dovtedy máte čas na kúpu poslednej atmosféricky plnenej 911-tky. A tak isto z cenníka zmizne kolonka na zaškrtnutie manuálnej PDK prevodovky (znova povinný automat). Samozrejme, prínos v oblasti dynamiky bude enormný. Nová GT3 by z 0-100 km/h mala zrýchliť zhruba za 3 sekundy. Z 0-200 by to malo byť za 9 sekúnd. O týchto disciplínach však filozofia GT3 nikdy nebola.