Značka Alpina nie je len dvorným úpravcom modelov BMW, ale snaží sa o posunutie ich modelov o radu vyššie, ponúknuť niečo viac. Nehovoríme len o výkone, ale aj o komforte.

Čo sa však stane s automobilmi Alpina, keď do nich prestane materská automobilka vyrábať motory? Nič. Ostanú len oči pre plač. Podobný osud postihol aj dva automobily – Alpina B10 4.0 a 4.6. Oba modely vychádzali z BMW radu 5 E34. Keď sa prestali vyrábať 3,5-litrové šesťvalce, Alpina siahla po väčšom, štvorlitrovom osemvalci, ktorý disponoval štandardným výkonom 286 koní. Po úpravách, či už saniach, elektroniky, piestov sa výkon náhle zvýšil na 315 koní. Všetok výkon bol prenášaný na zadnú nápravu pomocou manuálnej 6-stupňovej alebo 5-stupňovej automatickej prevodovky. Počin menom Alpina B10 4.0 bol svetu predstavený v roku 1993.

Mladšia verzia „štyri-nulky“ niesla označenie B10 4.6  a bola predstavená o rok neskôr. Pod kapotou jej driemal 4,6-litrový motor (takisto sa dával do modelu B8 4,6), ktorý vďaka lepšiemu saniu a úprave výfukovému systému produkoval výkon 340 koní a krútiaci moment 480 N.m. Celkový výkon bol takisto prenášaný na zadnú nápravu skrz šesťstupňovú manuálnu alebo automatickú prevodovku Switch-Tronic. Z oboch motorizácii bolo vyrobených len zopár kusov, údajne len 46. Z toho 19 bolo vo verzii Touring a na svete existujú iba štyri s manuálnou prevodovkou. Alpina B10 4.6 s manuálnou prevodovkou sa teda dá považovať za veľkú vzácnosť. Ak máte peniaze nazvyš, jedna z nich je ešte stále na predaj.

Vďaka vypnutému obmedzovaču táto Alpina B10 dosiahla maximálnu rýchlosť 270 km/h. V roku 1995 bola považovaná za najrýchlejší kombík sveta. Vystavený model má najazdených 121 tisíc kilometrov, čo nie je zrovna veľa na viac ako 20-ročné auto. Vnútorný stav vozidla je viac ako nadštandardný, čo svedčí o pravidelnej údržbe vozidla.