Domov News Všimli ste si? Mercedesy triedy A a B prešli faceliftom

Všimli ste si? Mercedesy triedy A a B prešli faceliftom

Facelift triedy A je pre Mercedes veľmi dôležitým krokom v životnom cykle tohto modelu. Aj napriek tomu, že ide o najmenší model Mercedesu, žne obrovské úspechy na viacerých trhoch. Mercedes triedy A bol napríklad v roku 2021 štvrtým najpredávanejším autom v Británii. Mercedes jej dal množstvo vylepšení zvnútra aj zvonka, aby ju osviežil na nasledujúce obdobie.

Exteriér triedy A zažil facelift a treba uznať, že prináša zaujímavé novinky. Predný nárazník má mierne odlišné otváranie spodnej mriežky a prepracovanú samotnú hlavnú mriežku. Aj napriek tomu dostal facelift ešte väčšie logo s trojcípou hviezdou. Kapota má dve výrazné línie na zvýšenie vizuálnej agresivity. K dispozícii sú na výber disky vo veľkosti až 19 palcov a vzadu sa statusom „nový“ môže pýšiť difúzor a brzdové svetlá.

Nebojí sa súboja

Facelift triedy A chce opäť súperiť s modelmi ako Audi A3 a BMW radu 1 na trhu prémiových hatchbackov. Kľúčovým bojiskom sa stávajú interiérové ​​technológie. Odchádzajúci model disponoval v štandarde sedempalcovou obrazovkou a 10,25-palcovým displejom. Ako voliteľná výbava bola k dispozícii dvojica 10,25-palcových displejov. Mercedes si túto zostavu ponechal aj pre faceliftovaný model.

Čo sa zmenilo, je samotný informačno-zábavný systém, pretože auto dostalo najnovšiu generáciu MBUX. Štýl zobrazenia môžete zmeniť z takzvaného „Classic“  módu, ktorý zobrazuje obvyklé relevantné informácie pre vodiča, na „Sport“ s výraznejším otáčkomerom. Na výber je aj zobrazenie „Discreet“ pre celkovo menej informácií a menej rušivých elementov.

Výbavou asi nesklame

K dispozícii je aj doplnková výbava, ako je ďalší port USB-C a snímač odtlačkov prstov. Kompatibilita smartfónov s Apple CarPlay a Android Auto Wireless už patrí do samozrejmých vecí vo výbave. Vylepšenie MBUX tiež znamená, že hlasová asistencia je schopnejšia dialógu a učenia. Posilnená je bezpečnostná technológia s novým balíkom „Driver Assistance Package“, ktorý pridáva asistenta na udržiavanie v jazdnom pruhu a aktívne ovládanie riadenia. Nová trieda A dostane vo faceliftovanej verzii „Parkovací balík“. Tento balík uľahčí parkovanie a ponúka 360-stupňovú kameru na pomoc pri parkovaní pomocou 3D obrazu.

Mercedes dal faceliftovanej triede A aj niekoľko nových možností pohonu. Každý benzínový motor je teraz elektrifikovaný. Sériovo so sedemstupňovou alebo osemstupňovou automatickou prevodovkou. Nový mild-hybridný systém má 48 V elektromotor. Mercedes tvrdí, že tento elektromotor podporuje agilitu pri rozjazde s dodatočným výkonom 13 koní.

Od základu vyššie

Najnižší model A180 začína s výkonom 134 koní a krútiacim momentom 230 Nm zo svojho mild-hybridného 1,3-litrového štvorvalcového benzínového motora. Zrýchlenie je 9,2 sekundy z 0 na 100 km/h a maximálna rýchlosť 215 km/h. Ďalším na rade je A 200, ktorý používa rovnaký motor ako A 180, ale vyladený na 161 koní a krútiaci moment 270 Nm. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h zvládne za 8,2 sekundy a dosiahne rýchlosť 225 km/h.

Nad nimi je A 220 s pohonom všetkých kolies 4MATIC. Používa 2,0-litrový štvorvalcový motor s výkonom 188 koní a krútiacim momentom 300 Nm. To stačí na 7,1-sekundový čas z 0 na 100 km/h a maximálnu rýchlosť 235 km/h. A 250 s výkonom 221 koní zrýchli z 0 na 100 km/h za 6,3 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 225 km/h. Mercedes sa rozhodol zotrvať aj pri naftových variantoch triedy A. Ponuka začína modelom A 180 d, ktorý má výkon 114 koní a krútiaci moment 280 Nm z 2,0-litrovej štvorvalcovej jednotky – čo stačí na zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 9,9 sekundy.

Diesel žije!

Existujú aj výkonnejšie nafťáky, a to modely s označením A 200 d s výkonom 148 koní a A 220d s výkonom 188 koní. Oba modely prichádzajú v prepracovanej verzii rovnakého motora. Pokiaľ ide o plug-in hybridy, hnacie ústrojenstvo modelu A 250 e vyvinuli na zlepšenie výkonu. V ponuke je o 7 koní viac (teraz celkovo 161 koní) a krútiaci moment 270 Nm.

Facelift priniesol aj zvýšenú účinnosť elektrického dojazdu. A 250 e teraz dokáže dosiahnuť 80 km čisto elektrického chodu. Rýchlosť nabíjania sa zrýchlila  zo 7,4 kW na 11 kW. Mercedes tvrdí, že rýchlosť jednosmerného nabíjania na 80 percent sa nemení, s očakávanou dobou nabíjania 25 minút.

Facelift dostalo aj “Béčko”

Trieda B sa v segmente MPV nestretáva s príliš veľkou konkurenciou. To jej prináša istú výhodu, ale aj povinnosť prinášať na trh v tomto segmente inovácie. Nové “Béčko” prináša pomerne športovo ladený strih, zmenenú prednú masku a rovnako ako trieda A aj 19-palcové disky. Zadné svetlá už v štandarde budú mať LED technológiu a malé krídelká pre lepšiu aerodynamiku.

Pod kapotou sa budú nachádzať benzínové aj dieselové motory. Výkonové spektrum v benzínových variantoch začne na 136 koňoch a skončí na 225 koňoch. V prípade naftových modelov začína výkonové spektrum na 115 koňoch a končí pri 190 koňoch. K dispozícii je aj plug-in hybridný model B 250 e s benzínovým a elektrickým motorom s celkovým výkonom 163 koní.

AMG bez výnimky

Facelift dostali aj výkonné modely A 35 a A 45 AMG. Facelift neprináša žiadne zmeny v údajoch o výkone, Mercedes však zapracoval na vonkajšom dizajne týchto modelov. Mercedes hral s týmto faceliftom tak povediac na istotu. Pridal nové predné svetlomety, prepracovanú mriežku chladiča „Panamericana“ špecifickú pre AMG a nové logo na kapote.

Predný nárazník dostal nový dizajn spodnej hrany v spojení s prepracovanými bočnými otvormi pre prívod vzduchu. Modely AMG majú rovnako k dispozícii nové, 19-palcové zliatinové disky. Vzadu môžeme vidieť nové prepracované zadné svetlá a spojler. Dve okrúhle koncovky výfuku odlišujú model A 35 od modelu A 45, ktorý má až štyri reálne koncovky výfuku.

Limitovaná edícia a najnovší systém

Vnútri nových hot-hatchov AMG sa nachádza volant AMG Performance. Tento volant sa odteraz stáva štandardom pre modely AMG Performance spolu so športovými sedadlami. Rovnako ako štandardná trieda A, aj A 35 a A 45 majú najnovší systém MBUX s vylepšenou hlasovou asistenciou a novými ponukami na displeji vodiča.

Príchod faceliftovaného Mercedesu-AMG A 45 sa zhoduje s uvedením AMG Street Style Edition. Limitovaná edícia vychádza z modelu A 45 S a je vyhotovená v laku „grey magno“ s oranžovými akcentmi. Aerodynamický balík pridáva výrazný zadný spojler. V kabíne sa AMG Street Style Edition dodáva s čiernymi sedadlami Performance, prešívanými oranžovou farbou a na opierkach hlavy je vyšité logo „A 45 S“.

Titul „najvýkonnejší“ nestratil

Facelift A 35 poháňa hybridná verzia 2,0-litrového preplňovaného štvorvalca z predfaceliftovaného modelu. Mercedes tvrdí, že nový 48 V pomocný zdroj pridáva ďalších 13 koní pri štarte, ale celkový výkon zostáva rovnaký. Ide presne o výkon 301 koní a krútiaci moment 400 Nm. Zrýchlenie z 0-100 km/h trvá 4,7 sekundy. Maximálna rýchlosť je obmedzená na 250 km/h.

AMG A 45 si drží svoj titul najvýkonnejšieho hatchbacku v predaji s turbodúchadlom preplňovaným 2,0-litrovým štvorvalcovým benzínovým motorom s výkonom 415 koní a krútiacim momentom 500 Nm. Rovnako ako v A 35 sa sila prenáša na všetky štyri kolesá. Výsledkom toho dokáže A45 zrýchliť z 0 na 100 km/h za 3,9 sekundy a obmedzená maximálna rýchlosť dosahuje 270 km/h.

 

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 3

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokMobilné radary riadené súkromnými osobami zaznamenali vo Francúzsku za rok 2021 pol milióna priestupkov
Nasledujúci článokHladný medveď vliezol do auta po čipsy, žena na neho vytiahla zbrane ťažkého kalibru