Domov MOTO Na kávičku ešte štýlovejšie – obľúbená Vespa GTS prešla faceliftom

Na kávičku ešte štýlovejšie – obľúbená Vespa GTS prešla faceliftom

Vlajková loď rodiny Vespa prešla modernizáciou vo všetkých smeroch – od svojho unikátneho dizajnu až po špičkovú technickú výbavu.

Nový rad Vespa GTS sa skladá zo štyroch verzií, z ktorých každá má svoj jasne definovaný charakter. Klasická a elegantná Vespa GTS, moderná GTS Super, športová GTS SuperSport a technologicky najpokročilejšia Vespa GTS Super Tech. Všetky modelové verzie sú ponúkané s dvoma rôznymi variantmi jednovalcového motora 125 i-get a 300 hpe (High Performance Engine).

Nadčasový štýl s dôrazom na detail

Vespa je dizajnom známa po celom svete. Nič sa na tom nebude meniť ani teraz, nové skútre zostávajú verné rovnováhe medzi tradíciou a modernou. Všetky nové dizajnové prvky boli premyslené s maximálnym dôrazom na detail, aby zvýšili štandard kvality. Precízna práca je zrejmá už pri pohľade spredu. Svetelné prvky na boku slúžiace ako svetlá pre denné svietenie a smerovky, teraz využívajú LED technológiu. Vďaka absencii viditeľných spojovacích prvkov sú dokonalo integrované do kapotáže. Mení sa tiež výrazná „kravata“ s menšími a dynamickejšími lamelami, pričom vetracie otvory po stranách kapotáže sú nižšie a predný blatník užší. Nové ozdobné lišty na kapotáži teraz môžu mať rôzne farby.

Riadidlo s charakteristickým guľatým LED svetlometom bolo kompletne prepracované. Kvôli lepšej ergonómii je širšie a má inak umiestnené brzdové páčky, zatiaľ čo ovládacie prvky sú teraz zoskupené do dvoch chromovaných elektronických blokov pripomínajúcich radenie z historických skútrov Vespa. Toto riešenie umožňuje jednoduchšie a intuitívnejšie ovládanie. Nové sú tiež rukoväte s menšími koncovými závažiami riadidiel a modernejší nový vzhľad dotvárajú prepracované spätné zrkadlá. Celkový dojem väčšej štylistickej čistoty pokračuje aj na vnútornej strane krytu nôh, kde tlačidlo bezkľúčového systému nahrádza spínač zapaľovania a čierny rám prístrojovej dosky je teraz zjednotený do jediného prvku, v ktorom je zabudovaný centrálny háčik na tašku.

Prepracovaná bola aj zadná skupina svetlometov. LED smerovky sú teraz menšie a zadné obrysové svetlo dostalo hranatejší profil. Upgrade je zrejmý aj na spodných lištách bočných panelov, ktoré teraz plynulo prechádzajú a dodávajú pohľadu zozadu čistotu a dynamiku. Typický päťlúčový dizajn ráfikov bol nahradený jemnejším vzhľadom. A napokon všetky modely v oboch verziách motora sa vyznačujú novým dizajnom krytu tlmiča výfuku.

Nové LCD obrazovky a bezkľúčový systém

Po zavedení plne farebného TFT displeja vo verzii SuperTech teraz všetky ostatné verzie preberajú nový, komplexnejší panel, ktorý využíva potenciál systému konektivity VESPA MIA (štandardne v modeloch SuperSport a SuperTech, voliteľné v ostatných verziách). Aj tu nájdeme kombináciu historickej elegancie prístrojov Vespa a inovácie. Prístrojový panel si zachováva štýlový analógový rýchlomer, pod ktorým je teraz 3-palcový LCD displej, zobrazujúci množstvo jazdných údajov (maximálnu rýchlosť, priemernú rýchlosť, okamžitú spotrebu, priemernú spotrebu, dojazd a úroveň nabitia batérie). Keď je skúter pripojený k smartfónu prostredníctvom systému VESPA MIA, je možné zobraziť všetky upozornenia na hovory, správy a informácie o hudbe.

Praktickosť Vespy GTS je umocnená uvedením systému Keyless. Ten umožňuje ovládanie zapaľovania bez vkladania tradičného kľúča. Na vnútornej strane krytu nôh je klasický spínač zapaľovania so zámkom nahradený praktickým otočným ovládačom. Pre naštartovanie motocykla ho stačí stisnúť a otočiť do polohy ON. Motor sa spúšťa ako obvykle tlačidlom na pravom ovládacom bloku.

Nová Vespa GTS podčiarkuje cestovné ambície novým pohodlnejším sedadlom. Jazdec ťaží z optimalizovanej ergonómie, vďaka ktorej ľahšie dočiahne na zem, zatiaľ čo spolujazdec má širšie a pohodlnejšie sedadlo. Veľké úložisko pod sedadlom optimálne využíva dostupný priestor a pojme dve prilby Vespa Visor 3.0 a ešte niečo navyše. Vo verzii SuperTech je podsedadlový priestor vybavený podložkou a osvetlený vnútorným svetlom. V odkladacej priehradke na vnútornej strane krytu nôh sa nachádza USB port na nabíjanie mobilného telefónu alebo iného elektronického zariadenia.

Najvýkonnejšia Vespa všetkých čias

Vespa GTS je vybavená najnovšou verziou jednovalcového, kvapalinou chladeného, štvortaktového motora s objemom 278 cm3 s elektrickým vstrekovaním. Jednotka 300 hpe (High Performance Engine) je výsledkom skúseností výskumného a vývojového centra Piaggio Group a bola posilnená mnohými úpravami zameranými na dosiahnutie vyššieho výkonu a lepšej ovládateľnosti pri súčasnom znížení spotreby paliva a hluku. Najvyšší výkon motora je 17,5 kW (23,8 k) pri 8250 ot./min, krútiaci moment 26 Nm pri 5250 ot./min. Spotreba paliva v režime WMTC je 3,3 l na 100 km.

K lepšiemu spaľovaniu prospieva použitie vysokotlakového viacprúdového vstrekovača paliva. Výdatnejšie vstrekovanie spoločne s optimalizovanou dĺžkou potrubia zlepšuje prenos krútiaceho momentu pri nízkych otáčkach a zaručuje plynulú jazdu pri všetkých rýchlostiach. Irídiová zapaľovacia sviečka zase zaisťuje dlhšiu životnosť za rovnakých podmienok použitia.

Automatická prevodovka s variátorom je rovnako vyrobená z materiálov znižujúcich trenie a hluk, a navyše disponuje odhlučneným krytom. Motor riadi najnovšia generácia riadiacej jednotky Magneti Marelli MIUG4, ktorá má zvýšenú výpočtovú kapacitu a pomáha zlepšiť celkovú účinnosť pohonnej jednotky. Zároveň umožňuje naštartovanie motoru takmer okamžite po iba dvoch otáčkach kľukového hriadeľa.

Všetky modely nového radu Vespa GTS sú k dispozícii tiež s motorom 125 i-get s elektronickým vstrekovaním, štvorventilovou konfiguráciou a kvapalinovým chladením. Motory rodiny i-get sú vybavené systémom Start & Stop RISS (Regulator Inverter Start & Stop System) patentovaným spoločnosťou Piaggio. Systém namiesto klasického štartéru používa bezkomutátorový elektrický štartér „direct mount“, inštalovaný priamo na kľukovom hriadeli. Výhod je mnoho: tichšie, ľahšie a spoľahlivejšie štarty a nižšia spotreba.

Systém Start & Stop spoločnosti Piaggio automaticky vypne motor 3 až 7 sekúnd po zastavení (v závislosti od toho, či motor dosiahol správnu prevádzkovú teplotu alebo nie). K opätovnému naštartovaniu motora v úplnom tichu stačí ľahké pootočenie plynom, keďže tu nie je klasický štartér. Pri vyklopení bočného stojana alebo aktivácii snímača náklonu riadiaca jednotka deaktivuje funkciu Start & Stop, to znamená, že motor sa vypne a znovu sa automaticky nenaštartuje. Motor 125 i-get poskytuje výkon 10,3 kW pri 8750 ot./min. a krútiaci moment 12 Nm pri 6750 ot./min. Spotreba je v tomto prípade len 2,4 litra benzínu na 100 km.

Karoséria Vespy GTS je vyrobená výhradne z ocele. Predné zavesenie bolo prepracované tak, aby poskytovalo lepšiu stabilitu, najmä pri vysokých rýchlostiach, pričom si zachováva tradičnú jednostrannú konštrukciu. Zmeny umožnili nové naladenie podvozku, ktoré prospelo aj komfortu a ovládateľnosti.

New Vespa GTS. Life. Style.

Brzdová sústava s prednou a zadnou kotúčovou brzdou je vybavená novými strmeňmi a hlavnými brzdovými valcami Brembo, ktoré nielen výrazne skracujú brzdnú dráhu, ale tiež zaisťujú vždy dostupný brzdný účinok aj pri športovom štýle jazdy a lepšiu ovládateľnosť, ktorá vyhovie aj neskúseným vodičom.

Piaggio Group bola prvým výrobcom, ktorý predstavil elektronickú kontrolu trakcie ASR, ktorá bola doposiaľ dostupná iba v špičkových motocykloch a zabraňuje prekĺzavaniu zadného kolesa na skútroch. Systém ASR je štandardnou súčasťou výbavy rodiny Vespa GTS 300 hpe. Balíček elektronických bezpečnostných ovládačov dopĺňa protiblokovací systém ABS.

Nová Vespa GTS bude na Slovensku k dispozícii od novembra.

Odporúčané predajné ceny na Slovensku:

VESPA GTS 125: 5999 eur

VESPA GTS 125 SUPER: 6099 eur

VESPA GTS 125 SUPERSPORT: 6299 eur

VESPA GTS 125 SUPERTECH: 6499 eur

VESPA GTS 300: 6999 eur

VESPA GTS 300 SUPER: 7099 eur

VESPA GTS 300 SUPERSPORT: 7199 eur

VESPA GTS 300 SUPERTECH: 7299 eur

TEST Vespa GTS 300 – žlté mestské žihadlo

Vespa GTS 125 iGet – technické údaje

MOTOR
Typ Štvortaktový jednovalec Piaggio i-get so systémom “Start & Stop”
Zdvihový objem 125 cm³
Vŕtanie x zdvih 52 mm x 58,7 mm
Max. výkon 10,3 kW (14 k) pri 8750 ot/min
Max. Točivý moment 12 Nm pri 6750 ot/min
Príprava paliva Elektronické vstrekovanie
Štartér Elektrický
Chladenie Kvapalinové
Prevodovka Automatická s variátorom
Spojka Automatická odstredivá
PODVOZOK  
Rám Samonosný oceľový rám so zvarovanými výstuhami
Predné odpruženie Jednostranné s pružinou a hydraulickým tlmičom
Zadné odpruženie Dva hydraulické tlmiče so 4stupňovým nastavením predpätia pružiny
Predná brzda Nerezový kotúč ø 220 mm
Zadná brzda Nerezový kotúč ø 220 mm
Brzdový systém Dvojkanálové ABS
Prední ráfik Bezdušový 120/70 – 12″
Zadní ráfik Bezdušový 130/70 – 12″
ROZMERY  
Dĺžka/šírka 1980/765 mm
Rázvor 1385 mm
Výška sedadla 790 mm
Objem palivovej nádrže 7 litrov
Homologácia Euro 5
Emisie CO2 59 g/km
Spotreba (režim WMTC) 2,4 l/100km

 

Vespa GTS 300 hpe – Technické údaje

MOTOR
Typ Štvortaktný jednovalec Piaggio hpe
Zdvihový objem 278 cm³
Vŕtanie x zdvih 75 mm x 63 mm
Max. výkon 17,5 kW (23,8 k) pri 8250 ot/min
Max. točivý moment 26 Nm pri 5250 ot/min
Príprava paliva Elektronické vstrekovanie
Štartér Elektrický
Chladenie Kvapalinové
Prevodovka Automatická s variátorom
Spojka Automatická odstredivá
PODVOZOK  
Rám Samonosný oceľový rám so zvarovanými výstuhami
Predné odpruženie Jednostranné s pružinou a hydraulickým tlmičom
Zadné odpruženie Dva hydraulické tlmiče s 4stupňovým nastavením predpätia pružiny
Predná brzda Nerezový kotúč ø 220 mm
Zadná brzda Nerezový kotúč ø 220 mm
Brzdový systém Dvojkanálové ABS
Prední ráfik Bezdušový 120/70 – 12″
Zadní ráfik Bezdušový 130/70 – 12″
Asistenčný systém Kontrola trakcie ASR
ROZMERY  
Dĺžka/šírka 1980/765 mm
Rázvor 1380 mm
Výška sedadla 790 mm
Objem palivovej nádrže 8,5 litra
Homologácia Euro 5
Emisie CO2 75 g/km
Spotreba (režim WMTC) 3,3 l/100km

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 3.7 / 5. Počet hodnotení 3

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokHladný medveď vliezol do auta po čipsy, žena na neho vytiahla zbrane ťažkého kalibru
Nasledujúci článokHonda e:Prologue – elektrická alternatíva k CR-V stojí na základoch Chevroletu