Nie je žiadnou novinkou, že v posledných rokoch sa dostáva najväčšej pozornosti segmentu SUV, na ktorý sa v predchádzajúcom období zameriavala aj značka Peugeot.

Aktuálne sa však začína sústrediť na strednú triedu, súčasťou ktorej bude aj nová generácia 508.

Od predstavenia poslednej generácie ubehlo už 7 rokov a Peugeot má tak skvelú príležitosť zapojiť všetky moderné technologické a tiež dizajnové prvky do výbavy nového Francúza. To by mohlo priniesť karosériu približujúcu sa k štvordverovým ,,kupéčkam“ ako je BMW 4 Gran Cupé či Audi A5 Sportback, inšpirácia bude pochádzať zrejme z koncernovej Insignie. Športovejšiu verziu ponúkne model 508 SW.

Súčasná 508 má spoločnú platformu PF3 aj s modelom Citroën C5, ale vo svojej novej generácii sa presunie k architektúre EMP2, ktorá je základom pre širokú škálu modelov od Peugeot, Citroën, Opel, DS a dokonca aj Toyota. V prípade 508 sa však počíta s osobitou zadnou nápravou – využité bude zavesenie kolies typu multilink, navyše sa hovorí o zástavbe adaptívnych tlmičov využitých v crossoveri DS 7 Crossback. To by malo popri komforte typickom pre francúzske vozidlá zaistiť aj dynamické jazdné vlastnosti.

Vzhľad vozidla sa bude odrážať od konceptov ako sú ExaltInstinct, konkrétne kombík má prebrať iniciatívu zo zadnej časti Instinctu. Interiér využije tak veľmi ospevované riešenie i-Cockpit (v roku 2016 predstavený infotainment, ktorý sa stal ihneď obľúbeným prvkom a špičkou na trhu), avšak maličký volant v kombinácii s vysoko umiestnenou prístrojovou doskou by mohol kaziť dojem.

Motorizácia v základe bude obsahovať trojvalec 1.2 PureTech. Nad ním bude štvorvalec, ktorý sa v rámci plánovaných inovácii premenuje z 1.6 THP na 1.6 PureTech a spolu s tým sa navýši výkon jeho verzii na 165 kW. Turbodiesel zastupuje nový štvorvalec 1.5 BlueHDi uvedený už v 308. So zvyšujúcimi sa nárokmi pre ochranu životného prostredia by mala byť v roku 2019 predstavená aj verzia s plug-in hybridom.