Domov News Bez emisií, ale s poriadnym zvukom. Koncept Alpine Alpenglow spaľuje vodík

Bez emisií, ale s poriadnym zvukom. Koncept Alpine Alpenglow spaľuje vodík

Budúcnosť nemusí byť len elektrická. Alpine skúma potenciál využitia vodíkového pohonu v atraktívnom koncepte Alpenglow. 

Koncept Alpine Alpenglow je pohľadom na Alpine zajtrajška. Je to vízia, plán rozvoja a dôkaz, že Alpine je výrobca cestných športových vozidiel i pretekárskych špeciálov, ktorý sprostredkúva emócie, kreativitu, eleganciu a otvára dvere k dokonalosti automobilového priemyslu a motoristického športu novými udržateľnými prístupmi vrátane vodíkovej energie. Tento koncept je východiskovým bodom pre všetky budúce dizajny, technológie a prelomové objavy automobilov značky Alpine.
Alpenglow je jednomiestny športový automobil. Vodič sedí na osi vozidla, presne medzi dvoma vodíkovými nádržami. Volant je inšpirovaný pretekárskymi automobilmi triedy LMP1. Názov Alpenglow označuje červeno-oranžovú žiaru objavujúcu sa nad vrcholkami hôr krátko pred východom slnka. Alpenglow tak symbolizuje úsvit novej éry, do ktorej Alpine vstupuje mimoriadne odvážne.
Do výšky nenarástol

Rozmery auta pripomínajú okruhový špeciál. Veď už v blízkej budúcnosti sa očakáva, že Alpine predstaví vozidlo kategórie LMDh. Alpenglow meria na dĺžku vyše 5 metrov, na šírku vyše 2 metre, ale na výšku len necelý 1 meter. Dizajn, naznačený konceptom Alpenglow, by sa neskôr mal objaviť aj na sériových vozidlách. Tie už ale nebudú využívať spaľovacie motory na fosílne palivá. Reč je napríklad o predných svetlometoch prepojených naprieč maskou chladiča pripomínajúce vstup kométy do atmosféry. Dizajn kolies pripomína snehové vločky, presklený kokpit zase pretekársku prilbu. Aktívne zadné priehľadné krídlo pomáha vyvinúť dostatočný prítlak, modré svetlomety v kombinácii s vodnou parou vychádzajúcej z výfukov zase vytvárajú akúsi modrú žiaru, keď vozidlo prejde okolo vás.

Technické ani dynamické detaily zatiaľ nepoznáme. Automobilka však potvrdila, že koncept nepoužíva vodík na výrobu elektriny, ale priamo ho spaľuje. To by malo zabezpečiť lepší akustický zážitok ako keby malo vozidlo jazdiť na elektrinu. „S vodíkovou technológiou na palube posilňujeme náš záväzok k zodpovednej budúcnosti a k ​​tomu, aby sa zachovala skutočná radosť z jazdy ako predtým“, hovorí Laurent Rossi, generálny riaditeľ Alpine.

Viac detailov sa možno dozvieme na parížskom autosalóne, ktorý sa začína už budúci týždeň.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokBalík Black Edition robí z Fordu Kuga ešte atraktívnejší plug-in hybrid
Nasledujúci článokBMW XM ako pick-up? Toto nie je žart…